Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. Sir Anselm

    Sir Anselm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fantastiska nyheter!
     
  2. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Mer info snälla, googlade man fann inget relevant?
     
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Hahaha ok, förlåt, "något mindre uruselt" då!

    Nu må jag ogilla propaganda rent generellt, men det går ju faktiskt inte att frångå det faktum att Arc presterar något mindre uruselt jämfört med O2X vad gäller kameran. Dock är det samtidigt kanske något jag ska/bör skita i... men gaaaahh... det är svårt. Hade det funnits millimetertunna kompaktkameror (läs: 3mm ;)) hade problemet varit löst.

    Nu har jag varit inne och kikat på jämförelser hos de flesta sidor men tackar ändå för länken :).

    Det du beskriver därefter är dock det jag är intresserad av. Min lista är lång men inkluderar självfallet det du också skrivit.

    Problemet jag har, är just det att alla fördelar som Arc har, är de fördelar jag är ute efter. Förbaskat.

    Mindre urusel kamera, tunnare (hurra för tajta jeans) och i mitt tycke mycket snyggare.

    Jag spelar aldrig spel och är inte det minsta intresserad av Tegra Zone eller liknande.

    Då är frågan, vad mer kan denna dubbelkärniga processor erbjuda mig? Jag är nöjd med snabbheten vid surf, spel och operativet i övrigt som det är nu. Är det något jag missar eller finns det andra "dolda talanger" kring denna extrema hårdvara?
     
  4. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Det är så oerhört frustrerande att sitta och vänta på något man vill ha och inte veta när man får det! Jag har försökt genom flera kanaler att kontakta Tre och få ett klart svar på när telefonen ska komma, men svaren har varit ganska undvikande och inte alls särskilt klara. Men varför säger en del kundtjänstmedarbetare att de har fått in den och att den är på väg (jag fick den uppgiften i fredags) när de inte med säkerhet vet? Det är fan värre än att få ett säkert svar på att de inte har den inne. Då är man ju ändå mentalt förberedd på att inte få den och därmed slipper man bli besviken när man läser eller hör något annat än kundtjänst har meddelat, eller hur? Jag har därför gått till det ondas rötter och kontaktat LG för att få ett rakt och ärligt svar på hur det ligger till med leveranserna. Jag hoppas verkligen att de har ballar nog att svara ärligt bara, men vet ju aldrig!
     
  5. ezone

    ezone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    @nox jag antar att du varit och jämfört arc med x2 ? om inte så tycker jag du ska en titt på dummy som TPH har ... jag tycke att arc kändes vek och skulle inte stoppa den i min ficka . Den är inte så mycket tunnare heller . Bätre kamera har den med all säkerhet då SE har nichat sig inom detta och kan det bra .
     
    Över gillar detta.
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har jag tyvärr inte gjort än. Är det så att TPH har både Arc samt O2X som dummies? Vilken region, eller vilka butiker pratar vi om nu?
     
  7. noidroi

    noidroi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tegra Zone är egentligen bara en portal för spel som redan finns på Android Market.

    Det är en snabbare processor helt enkelt :) Då den verkar ha lika bra batteritid som långsammare telefoner är snabbare bättre helt enkelt. Den laddar t.ex. hemsidor, speciellt de med flash, snabbare än Arc. Det är svårt att säga så mycket mer än det :) För även om du är nöjd med Arc:s snabbhet så kan du väl inte säga emot att det är bra med en ännu snabbare telefon? Sedan är det upp till dig hur starkt det väger mot Arc:s tunnare format och bättre kamera :)
     
  8. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    I Piteå finns dummy på O2X på TPH och Arc:en på TM, O2X:en ser jävligt nice ut! :)

    mvh
     
    moparlinke gillar detta.
  9. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Och nu läste jag i en tråd här bredvid att två personer som har beställt av Tre har fått bekräftelsemail på att deras telefoner har blivit levererade, mysko, eller hur? Coolt om det plingar in en sms-avi imorgon!
     
  10. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Åfasen i Piteå.
    Kanske får ta å stoppa in ungarna i bilen å dra in till stan imorrn
     
  11. Gerra

    Gerra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Som jag ser det så är mobilkamerorna av såpass usel kvalitet så att det sällan finns någon ursäkt att inte använda en riktig kamera. Antingen systemkamera på magen eller i väska, eller också kompaktkamera i höger framficka (ifall jag är lättklädd tillsammans med tobak, nycklar och tändare). Mobil i vänster framficka och plånbok i bakfickan... Vad jag än bär för kläder så har jag alltid minst en ficka ledig trots att jag i regel bär med mig en riktig kamera. Och eftersom jag oftast har på mig mer grejer än jeans... typ skjorta, jacka, och/eller väska så skulle jag i princip kunna bära med mig 10 kameror utan att det skulle bli besvärligt alls.

    Nog för att jag är något fascistiskt lagd när det kommer till bildkvalitet, men jag kan verkligen inte begripa hur någon kan föredra att använda kameramobil i mer än 1 eller 2 lägen av 1000 som kan tänkas uppstå... Om jag får använda en bajsliknelse här så är mobilkameror bajskorvar, medan kompaktkameror är någon form av mackor, DSLR-kameror justa varmrätter, och DMF-kameror trerättersmiddagar.

    Bajskorvarna har man visserligen alltid med sig, men det måste verkligen vara dödligt svältläge och svår kris innan jag stoppar något sådant i munnen. Och för att liknelsen ska bli riktigt fulländad så är Arcs kamera mindre usel än O2X:s på samma sätt som tjejbajskorvar är något mindre vidriga än herrbajskorvar.

    För mig så är endast fattigdom ett begripligt skäl att välja mobilkamera före riktig kamera. Och jag är djupt fascinerad av människor som investerar rikligt med pengar i både kamera och mobil, och sedan skiter i att ta med sig kameran. Jag fattar verkligen inte varför... Och det är ju inte så att fenomenet är ovanligt heller! Tvärtom ifrågasätter folk mig som om jag vore något sällsamt mongo... "Åh, är du ute och fotograferar?" eller "Varför har du en kamera i fickan när du har en mobil?"... :cry:
     
    Alto, olovskiij, noidroi och 1 annan gillar detta.
  12. noidroi

    noidroi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha :) Jag får hålla med dig lite där. Personligen har jag min DSLR till fotosessioner eller när jag är ute och reser, medan mobilkameran används till att fotografera trevliga saker i vardagen. :)
     
  13. Tilde

    Tilde Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jippie! Nu känner jag mig trygg med mitt val att boka o2x :-)
    Då kan jag koka till båda telefonerna där.


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. Ifån

    Ifån Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hahahahahahahahahahahaha :D <3 älskar hur du förklarar och jag förstår dig precis vad du menar, men jag tror inte den vanliga tele nörden förstår.
     
    Gerra gillar detta.
  15. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur ska jag göra för att spela dvix filmer i min optimus 2x ?
     
  16. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Enligt LG på FB så kommer man kunna göra egna teman, det ska oxå finnas gratisteman redan nu på Market. Undrar om dom kör på någon openhome-klon här, iaf trevlig info att man kan förändra utseendet utan att behöva lägga in andra launchers osv (nu gillar jag ju launcher pro sen den åker säkert in ändå men enkelt för nybörjare är alltid bra).

    EDIT: http://www.facebook.com/LGNordic?ref=ts&v=wall
     
  17. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    marcuspresident, Icedragon99 och Zucherro gillar detta.
  18. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Haha, du har inga planer på att byta profilbild framöver? Blir alltid lika full i skratt när "ditt" ansikte dyker upp!

    Jag förstår dig, men samtidigt tillåter tyvärr inte mina byxor så mycket materiell. Snusdosan har jag fått deffa ner till ett "snusetui" istället. Mobilen, går (förhoppningsvis) ner i fickan. Att ha något i backfickan är dock inte aktuellt för mig :). Alltså, snus, mobil, fulla fickor... darn it!
     
  19. Gerra

    Gerra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Jag använder naturligtvis mobilkameran om bilden är tänkt att MMS:as eller något i den stilen, men annat än för att experimentera tror jag bara att jag har tagit två bilder att visa i fullformat med mobilen... Båda gångerna hade jag tung resväska i vänster hand samtidigt som jag pratade i telefon hållandes mobilen i höger hand. Ett foto togs i julas för att dokumentera ett läskigt hål i SJ:s tåg, och ett foto togs förra året när jag ville fotografera en lustig fotoförbudsskylt vid passkontrollen på väg in i Storbritannien. Båda gångerna hade jag båda händerna upptagna i ytterst speciella kösituationer... Annars tror jag faktiskt aldrig att jag har stött på ett läge där mobilen har varit att föredra före kamera...

    En liten lustighet som kan nämnas är att folk aktar sig mer för mobilen än för min kompaktkamera. Jag har en Ricoh GRD2, och folk tycker att "den ser ut som en gammaldags kamera". Och då blir de betydligt mindre rädda för att bilderna på deras skämmigheter ska hamna på nätet. På det viset så är mobilkameran ett nästan lika stort blickfång som den svårmissbara systemkameran... Med den skillnaden att systemkameran har fjärrutlösare som kan hjälpa en del när folk är vaksamma :teeth:
     
  20. nikjensie

    nikjensie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Kort men ytterst seriös fråga, som du kanske svarat på tidigare men jag missat... blir detta din första Android?

    //Nik