Försvinnande ikoner vid placering

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Garmen, 8 mar 2011.

  1. Garmen

    Garmen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    God Fettisdag på er.

    När jag ska droppa en ikon på valfri hemskärm så försvinner den ibland bara. Precis som om den skulle ha slängts istället. Det verkar ske helt random, ibland fungerar det ibland inte. Jag har plats för den.
    Ibland har jag upptäckt att ikonen hamnat i en av mapparna om jag droppar den på en hemskärm som har mapp -fast jag inte siktat på mappen, men även på mappfri hemskärm så försvinner ikonen ofta.
    Är jag ensam om detta? Har sökt i forumet efter liknande men hittar inte så tacksam för tips/hjälp.
    N1, orootad, 2.3.3
     
  2. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag har sett att när jag bootar om telefonen nu med 2.3.3 så strular min batteri-widget. Den blir osynlig, som om den ligger bakom min bakgrund, men jag kan ta den och dra den till papperskorgen. När jag lägger dit den på nytt så syns den.

    Du kanske har ett liknande problem? Antingen det eller så får du "crazy screen" just då så att skärmen registrerar din placering fel kanske..
     
  3. zzone

    zzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Startar om telefonen, så kommer ikonerna.
     
  4. Garmen

    Garmen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Edit.. hm nu hittade jag alla 20tal ikoner trots allt i en av mapparna. Märkligt, mappen var på hemskärm 2 och droppandet skedde på hemskärm 3. Ikonerna syntes inte där för några timmar sedan när jag hade problemet. Ingen omstart emellan. Undrar om det är mapparna i sig som fungerar dåligt eller om någon widget i kombination gör att det spökar med mapparna?
     
  5. Garmen

    Garmen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm.. slängde alla widgets och startade om men problemet kvarstod. Slängde alla mappar och startade om och nu fungerar droppandet av ikoner felfritt. Så mappar fungerar helt enkelt dåligt? Jag som vill ha ett par mappar att placera mest använda apps i :(
     
  6. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Detta händer även på Nexus S så det är nog Gingerbread-specifikt. Det försvinner då och då men kommer även tillbaka då och då.
     
  7. zzone

    zzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har haft problemet före Ginberbread, har inte GB installerat nu heller, så det är ingen GB-bugg, det kom tidigare änn som så.
     
  8. ther

    ther Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Google Pixel 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 4
    Försökte nyss att placera klock-widgeten (inkluderade) på hemskärmen och den gick inte att placera om. Varje gång man drog den mot en annan punkt och släppte så åkte den tillbaka. Samma sak om man försökte lägga den på en annan skärm, där det fanns ledig plats, så placerades den på sidan på hemskärmen.
    En omstart löste problemet (förmodligen tillfälligt)...