Micro SDHC till Legend??

Diskussion i 'Legend' startad av Knäckebrorsan, 5 dec 2010.

  1. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej, detta låter kanske lite noobigt, det är det också men för att komma till saken: Jag funderar på att köpa detta: http://www.elgiganten.se/product/mo.../minneskort/SDSDQ008GE12M/sandisk-microsd-8gb minneskort till min Legend, förlåt om jag inte har hittat någon annan tråd att kolla detta på, men kan jag ha det på min Legend? Stödjer den de:ehm:t? Annars kan det ju vara lite onödigt att köpa det :D
     
  2. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jepp det gör den :) Har förvisso ett Kingston, men exakt samma spec..
     
  3. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för hjälpen, jag har redan önskat mig en sådan här i julklapp av några personer som frågade. Väldigt snällt av dig!:D
     
  4. coffee

    coffee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förlåt för att jag bumpar en gammal tråd, men jag har problem med mitt Micro SDHC som jag köpte idag. Telefonen känner av att jag har kortet i och jag kan se kortet i Astro, men om jag lägger in filer på det så fungerar ingen av dessa. Kameran säger också att jag behöver ett SD-kort för att kunna fotografera.

    Någon som vet vad jag kan göra?
     
  5. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande problem med mitt originalminneskort, det stod samma sak när jag skulle fotografera med kameran. Grejen var att jag inte hade stoppat in det tillräckligt långt, och sen fungerade det. Så är det nog inte för dig om du nu ser det. Kolla hur mycket minne du har kvar i inställningar-SD och telefonminne. Du vet ju hur mycket kapacitet det var på minneskortet :D
     
  6. ErkanHolmgren

    ErkanHolmgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig funka det direkt när jag köpte ett 8gb till Legendn för nån månad sen:)
     
  7. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Ja, sånär som på ett möjligen trasigt kort så kan jag väl komma på två saker till du kan testa;

    1: Formatera minneskortet i en dator. Formatera det med FAT32 och se om det löser problemet.
    2: Formatera minneskortet genom telefonen. På min Nexus är det Home -> Menu-> Settings -> Storage -> Unmount -> Erase SD card. (Jag kan välja Erase SD card direkt men jag har _för mig_ att den ändå unmountar det innan erase. Och just nu vill jag inte testa flör jag har saker på kortet jag vill behålla. :) )