Bättre ljud via hörlurar?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av AndreasAndersson, 4 mar 2011.

  1. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Voodoo sound gör en helt enorm skillnad, det låter rent skit utan voodoo sound(platt, ingen bas, inget djup, dåligt rakt av) tycker jag då jag är van voodoo sound. Ljudchippet i SGS är ett av dom bättre på marknaden, tyvärr är inte drivrutinerna det i orginalutförande men voodoo sound råder bot på det.

    Ladda sen ner voodoo appen från market, med den kan du kontrollera olika ljudfunktioner etc.
     
  2. huheeje

    huheeje Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    247
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    intressant. kanske värt ett försök då.
     
  3. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Är det mikrofon på dina lurar (alltså ett handsfree-set) ? Om man har ett handsfree som fungerar bra med iPhone behöver man nämligen använda en adapter för att ljudet ska bli ordentligt på SGS. Har vagt för mig att detta kallas för en Nokia-adapter..
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Absolut helt utan tvekan, det är en enorm skillnad.

    Dom flesta bra kernels innehåller voodoo sound, kan rekommendera speedmod kerneln. Den är riktigt bra, på köpet blir luren mkt snabbare och en hel del andra förbättringar.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=822756
     
  5. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag slänger in en notis här bara för att jag nyss upptäckte det själv:

    Om du skaffar SpeedMod via Doc's ROM (dvs via romkitchen), välj då INTE att ta med den Voodoo Sound-app som ligger där. Den är gammal. Ladda hem den senaste manuellt från Market istället.
     
  6. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tyckte att ljudet i galaxy s var bra men nu efter hand upptäcker jag att ljudet när jag lyssnar på metal inte låter speciellt bra, bara skränigt. Ljudet vid annan typ av musik som pop, bitpop och techno låter bra och jag upplever mycket bas. Kan det vara så att det beror på mina hörlurar tro?
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ljudet är bra i SGS jämfört med många andra lurer, tyckte det var bra innan jag provat voodoo sound också men nu när jag är van det så låter original som skit.

    Är ingen ljudexpert men tycker att det ger ett helt annat ljud, bredare, skarpare, djupare bas, bättre diskant, etc. Utan att det låter för 3D surround sönder processat som kan vara fallet ibland. Killen som fixat det(supercurio på xda) måste va ett smärre geni.

    Trodde aldrig att det kunde bli så extremt mkt bättre med rätt drivrutiner osv. Som jag fattat det så är inte alls alla funktioner aktiverade/optimerade med standard kernel/drivare.
     
  8. PhR1

    PhR1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Bästa ljiudet jag haft i nån lur måste vara min SE w995 me lurarna som följde med, saknar lite det i SGS inte samma djup i ljudet trots vodoo sound
     
  9. AndreasAndersson

    AndreasAndersson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Oj nu har det hänt mycket här, har återigen inte haft någon tillgång till internet på någon dag men voodoo har jag hunnit få in och vilken skillnad det blev! Jag kan nu spela Mycket högre och mycket klarare och bättre bas blev det men jag ville ha ännu bättre bas, det blev att ladda hem Power amp och mixtra lite i eq'n och nu är det fart i grejjerna!

    Extremt tacksam för hjälpen jag fått! Kan absolut rekommendera detta!
     
  10. AndreasAndersson

    AndreasAndersson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja det är helt riktigt det du skriver, som tur är har dr.dre tänkt till. Så han har satt 3,5mm uttag i lurarna och skickat med två sladdar istället, en med handsfree och en utan.

    Kan förövrigt starkt rekommendera dessa lurar för dem som vill ha det klockrena ljudet, vrider man på lite så känns det som att dom ska skaka av öronen av trycket.
    Och man slipper höra föräldrars och syskons tjat och brus från omgivningen då de är elektroniskt brusreduserande! Helt klockrent!

    http://www.beatsbydre.com/products/Products.aspx?pid=B3808&cat=1
     
  11. kurtnilsen

    kurtnilsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hardcore got a custom voodoo sound, so it sounds a little different. I get more bass with speedmod, so if you like that go for it. If you want pure voodoo go for voodoo kernel or laatufus

    Also, iphone headsets with mic give bad sound on galaxy. Its not compatible