Långsam Legend?!

Diskussion i 'Legend' startad av Davisho, 27 feb 2011.

  1. Davisho

    Davisho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft min legend sedan november 2010 tror jag och den börjar redan bli riktigt seg, tar tom tid att öppna upp meddelanden listan osv.
    När jag trycker på "lås-uppknappen" så lyser inte skärmen upp direkt för att kunna låsa upp mobilen...så seeeg är den.

    Är det nån som har samma problem, jag har ju inte haft den alls länge...kanske ska åka in o byta till en ny, nåt kanske är fel.

    Anyone?!?

    Peace!!
     
  2. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur lång tid tar det innan telefonen sätts på efter att du har "låst upp" den?? För mig (och förmodligen alla andra som har legend) tar det cirka 1/4 sekund innan den sätts på. Däremot så är den inte långsam annars. Om den blir seg så startar jag bara omden, och då fungerar allt igen :D
     
  3. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag upplever oxå segheten, inte alls lika pigg nu som telefonen var när den var ny. Segheten har smugit sig på den senaste månaden. Har haft min legend sedan försommaren 2010. Trycker jag på home-knappen segar den ner sig totalt och svarar inte på några andra kommandon under någon sekund. Börjar stark överväga root.
     
  4. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    569
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det finns en guide under "hjälp med root" eller något liknande. ;-)

    Sent from my Legend using Tapatalk
     
  5. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jepp, jag har spanat in guiderna på legendforumet, ska nog inte va helt omöjligt, får jag problem lär jag vända mig till dig eller Dr Laban:) Btw är Gingerbreadromen stabil för legend?
     
  6. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Testa att tömma cashe. Gå in under inställningar-program- hantera program (om jag inte mins fel) så har du dina apps där- där kan du tömma deras cashe. Testa. Kan snabba på saker.
     
  7. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    569
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Den är stabil som fan! (läs med dr. Alban-röst)
    Skämt å sido, den buggar inget alls vad jag kan känna, flyter jättesmooth. Det som inte funkar dock är fm-radion och eventuellt inte heller gpsn.
    Använder inget av dom så jag tycker allt är grejt :cool:
     
  8. jison73

    jison73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Brorsan säger oxå att hans har börjat bli seg på sista tiden.
     
  9. Drenken

    Drenken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tackar, blir en rejäl genomkörare av casheminnet, förhoppningsvis ger det en liten boost.

    Hello Africa, tell me how you doing:) Tyvärr så är jag en flitig användare av GPS. Hur fungerare det när jag väl lagt in en rom, när väl utvecklaren har uppdaterat romen, tex en fix på GPS:en. Måste man då ladda in den nya helt från scratch, eller gör man bara en uppdate på den befintliga romen?
     
  10. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

    Det är olika från olika utvecklare. Kolla på dem rom som du vill börja använda. Ofta skriver utvecklaren info ang uppdatering av hans egen rom. Ibland händer det att de släpper en "fix" som det räcker med installera eller pusha till telefonen.
    Men som sagt, kolla i utvecklarens tråd för det står säkerligen där:)
     
    Drenken gillar detta.
  11. hakwik

    hakwik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Legend börjar också bli legendariskt seg. Enda sättet för mig att komma runt det är att slå på USB Debugging (under Program/Utveckling), men då kan jag inte ladda telefonen via datorn på jobbet (det triggar automatiska larm, vilket inte är så poppis). Utan USB debug blir telefonen nästan oanvändbar, den beter sig som om den har fryst sig nästan. Och så är det ju en smärta i ändalykten att slå av USB debug när jag ska ladda och slå på när jag är klar.

    Rootning är väl ett alternativ men antagligen ingen garanti att telefonen ska bli snabbare, eller hur?
     
  12. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    569
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Radion funker med CM Nightly #13 och vad jag förstår så gör GPS:n också det.
    Om utvecklarna uppdaterar sin Rom behöver du inte installera allt från scratch. Du bara kör in det så är allt lugnt.
    Skulle du välja att prova en annan rom måste du därmot Wipe allt, data, cache och dalviks cache. Innan du byter Rom kan du kopiera den du har så är du inte nöjd hamna du i precis samma läge som när du bytte :cool:
     
    Drenken gillar detta.
  13. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    569
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Eftersom du inte vet vad som segar ner din lur så kan du inte heller veta om det blir bättre med root. Root i sig gör inte luren snabbare utan det är om du väljer en Rom som är mer avskalad än HTCs egna och som kanske även har en kernel som gör att du kan överklocka din processor.
    Har man root kan man alltid göra en backup på sin rom, precis som den är. Skulle du roota nu så blåser du luren helt... Men hey, ska du ändå göra det för att se om den blir bättre kan du lika gärna roota den. Din finns HTC froyo roms ute utan några som helst tillägg annat än Super User :cool:
     
  14. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 475
    Mottagna gillanden:
    569
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag har läst att mobilen kan bli seg efter FroYo uppdatering pga de levande bakgrunderna, prova stänga av dessa ;-)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  15. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    pröva att slå i usb-debugen eller du kanske har gjort det det är bara ett tips :)