Displayskydd och skal

Diskussion i 'Legend' startad av kung_yoda, 6 mar 2011.

  1. kung_yoda

    kung_yoda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar om ngn skulle kunna rekommendera ett bra displayskydd samt även skyddsskal till Legend.

    Tacksam för svar.
     
  2. jespers

    jespers Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  3. kung_yoda

    kung_yoda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Är du nöjd med dem? Hur är silikonskyddet? Sitter det stabilt? Man ser knappt på bilderna hur skydden sitter.
     
  4. ErkanHolmgren

    ErkanHolmgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Skärmskydd SKA du köpa copter! Det är något slags "gummi" och det extremt hållbart. Skulle det lyckas komma damm eller nåt under det är det bara att ta loss och göra om proceduren:) Nått skal har jag inte så jag kan inte rekomendera något:) Hoppas det hjälpte:)
     
  5. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Jag köpte ett transparent "rubber" case till min Legend. Sitter som ett smäck. Kostade typ 70kr med frakt. Kan inte direktlänka för jobbet har spärrat de sidorna men jag vet att det var denna eBay säljare:
    stores.ebay.co.uk/Platinum-Solutions-UK

    Angående displayskydd så skulle jag inte köpa Copters för 200 kr. Det går köpa skydd på eBay för typ 10kr som funkar skitbra. Det som är viktigt för att inte få in luft under dessa är att du fuktar displayskyddet lätt. Ett tips är att du med ex glasögonputs sprayar skyddet så det blir lätt fuktat och att du sedan med ett kreditkort arbetar bort luftbubblorna. De allra minsta bubblorna försvinner på något dygn så kämpa inge ihjäl dig ;)
     
  6. kung_yoda

    kung_yoda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tackar för alla tips...
     
  7. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade ett "Invisible Shield" displayskydd (typ som Copter?), men efter ett par veckor slet jag av det för känslan blir katastrofalt trist med den gummi liknande ytan tyvärr. Har inte lyckats få några repor trots avsaknaden av displayskydd i flera månader. Glaset tål ganska mkt stryk ändå.

    Så skippa displayskyddet!
     
  8. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Displaysyddet som jag pratar om från eBay är inte gummiaktigt, jag har även ägt ett Copter (försvann med min första Legend då de slarvade bort mobilen på service).
    Detta har en slät feeling och jag upplever att det hjälper. En och annan reva har den tagit :P
     
  9. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Legend utan skärmskydd sedan release och glaset är fortfarande som nytt. Faktum är att jag tror man får jobba hårt om man ska lyckas repa det.

    Aluminiumet är känsligare och min har fått en och annan skada, men personligen tycker jag att det är synd och skam att stoppa en Legend i en gummihandske! ;-)

    Via Legend/Tapatalk
     
  10. Achronos

    Achronos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag håller med föregående talare, har haft min Legend i ett halvår utan skärmskydd eller skal och inte fått en enda repa. Jag har inte varit direkt pedant heller utan använt den som vanligt, tappat den några gånger osv.
    Personligen tycker jag skärmskydd är onödigt med det är heller inte en dålig grej om man har en förmåga att repa sina grejer.

    En sak jag för allt i världen inte kan förstå är VARFÖR man vill stoppa sin mobil i ett fult plast/gummiskal när man har en snyggt designad mobil?! Visst, man får inga repor men till vilken nytta? Det enda argumentet jag kan hitta är om man vill sälja sin mobil efter ett tag, men hur många gör det och hur många vill köpa en gammal mobil i den här extremt snabba utvecklingen som pågår?
    Nä, jag har hellre massor repor i aluminiumet/plasten än ett fult skal.
     
  11. Fredde08

    Fredde08 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Invisibleshield suger, pajar känslan i skärmen totalt, den plasten är för flexibel/mjuk.

    Mina "2st för 15kr med frakt" skydd från ebay är mkt bättre i känsla, jag har dock bytt mina då o då för det blir repigt o skitigt.

    Skydd rent allmänt har jag provat silikon/gummi skydden som finns på ebay, funkar toppen i förhållande till priset.
    Med tiden så blir dom dock lite "slappa"

    Har beställt ett otterbox commuter series skydd som är på väg hem, hoppas på att den kommer vara grym :)

    Och ja, jag hatar när det blir repor och märken på saker så jag är överpetig med skydd :cool:
     
  12. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag kör också utan för att inte bli av med känslan.
    Gillar inte när det ligger ett lager ovanpå skärmen som känns onaturligt.
    Har haft min i ganska precis ett år. Inte en liten repa på skärmen.
    Skalet har några små märken efter att jag har tappat den i backen några gånger.