Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Nej men Katshing har ju inriktat sig just på mobiltelefoni och inget annat. Tycker bara det är märkligt när Elgiganten t.o.m skickat ut sina till sina kunder så de är på väg med posten medans Katshing står och inte har en aning!

    Säger inte att det är deras fel om det var någon som uppfattade det på det viset.
     
  2. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ringa till MM är nära på omöjligt , speciellt deras telefoni avledningen. De vägrar ju att svara.. :P
     
  3. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    "Hej du har kommit till MediaMarkt! Vad kan jag hjälpa dig med?"
    "Hej, jag tänkte ringa och fråga ang. Optimus 2X.. Har ni den i l.."
    *klick*

    ;)
     
  4. nikjensie

    nikjensie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Love it... :)

    //Nik
     
  5. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Pratade med en kille på OnOff för 1 timme sedan, han ringde till deras leverantör som sa att de skulle få in telefoner i dag och skickas ut till OnOff:s huvudlager direkt, den ut till butiker osv.

    mvh
     
  6. Droid85

    Droid85 Guest

    Fick svar nu och de sade bara att de aldrig fick någon leverans igår, och att de skulle få in den lite senare i veckan. Mitt hopp är att de får dem torsdag kanske. Skickar de på fredag. Framme på måndag.
    De vore gött :)
     
  7. aeh

    aeh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 Sverige
    Hej :)
    Vi kan tyvärr inte kommentera hur många vi får in.

    Mvh Lovisa
     
  8. Jontez

    Jontez Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Undra hur stor chansen är att man kan komma åt en telefon nu i veckan även fast man inte förhandsbokat
     
  9. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag pratade med deras kundtjänst och de sa att de inte har fått in den än....hmmmm blir galen på de :D
     
  10. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    OnOff har säkert inte fått in den än om det stämmer det han jag pratade med sa, Deras leverantör i dag, sen skickas till deras lager osv.

    mvh
     
  11. leijsa

    leijsa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick svar på mitt andra mail till Halebop:

    Tell me something I didn't already know. Vet bara att för mig gör det ju en himla skillnad att veta om jag ligger på plats 10-20 eller 50+. Fast har de samma lager som Telia så kan jag ju hamna långt bak i kön även om jag var bland dom första att beställa på halebop. Men då borde ju deras beställning av antalet telefoner samtidigt vara större. Åh vad detta är frustrerande.
     
  12. vargen

    vargen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Beror ju helt på var du bor och varifrån du beställer.. men rent generellt så verkar dom flesta i första rundan gå åt förhandsbokningar. OnOff, MM och TM verkar dock kunna få in till en del butiker. MM har ju ingen webbförsäljning, Onoff har bara 19 förhandsbokningar (fredag förra veckan), dock står den som beställningsvara vilket kan betyda att den bara kommer till centrallagret och när du köper i butik så skickas dom ut. TM säger ju själva att den ska komma ut till butik men det är väl ganska obekräftat.
     
  13. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Jag har nu kontaktat Telia och inväntar svar på frågan om huruvida de har samma lager som Halebop, och när dom förväntar sig få in telefonen. :-)
     
  14. wanner

    wanner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Som jag skrev i en tidigare post, jag kontaktade Telia och fick som svar:
    "Inleveransen är tyvärr obekräftad. ".
     
  15. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ringde Elgigaten. Varje butik verkar ha ett eget lager och kan få in varorna vid olika tillfällen. I Umeå skulle det visst dröja till april, inte heller hade de något visnings ex. Hon sa även att deras huvudlager hade beräknat till 18 mars, vilken är den stora leveransen.

    Blir till att vänta till Webhallen skickar antar jag.
     
  16. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det skadar inte att kolla två gånger - alltid lika kul att se om de är konsekventa i sina utlåtanden!:teeth:
     
  17. vacamata

    vacamata Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv väntar man från tele2...nån som vet vad de har för leverantör? Dessutom så skickade jag mejl och fick följande svar,

    Det preliminära leveransbesked som vi har från LG är v.11. Vi har inte fått in telefonen idag, men den beräknas som sagt under veckan. Vi kan tyvärr inte se någon specifik köplacering, utan vi ser endast att du förhandsbokat en telefon som kommer att skickas till dig så fort vi har den i lager.

    not cool.......
     
  18. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Fick detta av CDON idag(nyss), och det verkar ju iaf lite lovande, men jag tycker det är skumt att inga vet hur många dom får in, samt att dom säger att alla får den samtidigt.

    Fick även ett telefonsamtal av dom, då jag bett dom ringa, och där sa "killen" att jag med 99% får den skickad denna veckan, kanske t.om har den i handen på fredag.
     
  19. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det är lite roligt att se alla ivriga och frustrerade personer skriva här. :) Samtidigt känns det lite tragiskt när man jämför med vad som rapporteras på nyheterna i dessa dagar. Klankar inte ner på någon här, är likadan själv när andan faller på, jag bara reflekterar lite över hur människan är.
     
  20. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    D'oh. Då kan man slänga bort tankarna om att be flickvännen plocka upp ett exemplar på Elgiganten medan man befinner sig norrut.
    Jag finner det ytterst konstigt att de inte kan se den aktuella köordningen - den funktionaliteten känns som en av de allra mest grundläggande i en e-butik, då det bara borde vara att sortera samtliga "köp" på en viss telefon i kronologisk ordning. Personligen tror jag att dom kan se detta, men av någon anledning inte vill uppge det.:mad: