Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ohhh underbart med Moralpolisen. Det är djupt beklagligt vad som håller på ske i japan men jag menar på vilekt sätt är det dåligt av folk att diskutera mobiler ? Jag menar varje minut där någon av HIV ! Varför skrev du inte om det för några veckor sedan för att uppmana folk till att visa mer förståelse.

    Förstår verkligen inte vad som är problemet att skriva om något man väntar på och samtidigt ser på nyheterna om japan och kom inte med "bortskäma västerleningar snacket" för det är så uttjatat
     
  2. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Vill inte bli ovän med hela forumet men jag förstår inte riktigt hysterin när det kommer en ny telefon själv har jag förbokat hos tre och är lika ivrig som ni att få telefonen, men det här med att 100 personer ringer varje enskilt företag kommer ju inte direkt snabba på leveransen utan kostar bara mer för företagen i fråga då dom får lägga resurser på att besvara dessa frågor med samma svar varje gång.

    Som sagt jag förstår att ni vill ha luren typ i förrgår men förstår inte riktigt denna hysteri.

    Kanske är jag som är korkad men då får någon förklara för mig för jag fattar inte grejen riktigt.

    EDIT:

    Hehe såg ditt inlägg nu "Skerved" :) fanns inte när jag påbörjade min post :)
     
  3. Skerved

    Skerved Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Ähh, sluta... Jag sitter ju här själv. Det var bara en reflektion.
     
  4. mackeo

    mackeo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu blir det här väldigt OT, men:
    IMHO, jag finner det faktiskt inte så konstigt. Visst är det förmodligen inlagt i deras databas med exakt tidpunkt för köp och modell och så vidare, men det betyder inte att särskilt många har möjlighet att själva skriva egna frågor mot databasen utan min gissning är att alla i support kör "färdiga" klienter för att utföra väldigt specifika uppgifter. Där är det säkert väldigt varierande per butik vilken typ av funktioner som deras klienter kan utföra.

    Arbetar själv med den här typen av uppgifter (bl.a. att utveckla klient-applikationer mot större system) så det är min åsikt iallafall, om den nu överensstämmer med sanningen vette tusan. :)
     
  5. olofom

    olofom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har inte jag läst de senaste 11 sidorna för det spammas så mycket i tråden, men denna info fick jag precis av 3 när jag frågade hur många som ligger före mig i kön:

     
  6. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Huhh..nu kan jag slappna av. Telefonen kommer innan helgen. Skärmskydden kommer också innan helgen. Va fan kan man begära mer.
     
  7. nikjensie

    nikjensie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Kan delvis hålla med dig men det här med att det kostar företagen mer o.s.v. finns det ju en ytterst enkel lösning på... en ny grej, som kallas kommunikation... kan vara något för företagen att anamma...
    Om man inte går ut med ett alldeles för tidigt release datum så slipper man oxå alla dessa frågor om varför telefonen inte dykt upp trots utlovade leveranser och release datum...

    //Nik
     
    ElecTriX gillar detta.
  8. fisher

    fisher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beräknad leverans 2011-03-28

    Dustin skjuter upp den alla fall!
     
  9. lanner

    lanner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan inte Dustin ta och spänna sina muskler och fixa fram några lurar och skicka ut dem?!
    Fan Elgiganten är ju före, skandal! ;)
     
  10. fisher

    fisher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har Elgigantens kunder fått luren? neh dåså :) dom snackar säkert bara skit!
     
  11. RoggA

    RoggA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Så. nu har jag också bokat mitt Ex av Optimus 2x på TPH i Uppsala. På säljaren lät det som om att den skulle komma i slutet av månaden. Jag har följt denna tråden sen januari och som jag förstår är det inte väldigt många som har bokat via TPH?
     
  12. robbzon

    robbzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Vi har fått ett preliminärt leveransdatum vilket är den 14/4.

    från mobilgiganten
     
  13. olovskiij

    olovskiij Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    det kan vara så att dom nya datumen är för beställningar som görs nu, att ni som redan beställt kommer få den tidigare. så sa iaf CDON, även om jag inte direkt tror på det, men man får ju hoppas.

    @robbzon gissar även på att du inte sa att du förhandsbokat osv?
     
  14. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Det hade ju varit det ultimata så klart :)
    Men information verkar vara något som företagen är väldigt rädda om :)

    Antar att det beror på att dom får skit om dom inte håller sitt löfte jag skulle nog agerat på samma sätt som företagare för om ett företag inte håller vad de lovar så blir det tillslut klassa som nåt bluff företag och det skadar otroligt mycket mer än om man håller i informationen så länge det behövs.

    Men men det är min åsikt. :)

    Vet att jag låter tråkig nu men så är verkligheten och det man sparar väldigt mycket tid och oroande personligen genom att bara gå på den information man har tillgänglig för dessa samtal till butikerna leder ju ofta ingen vart :)
     
  15. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Cyberphoto inväntar leverans i morgon av o2x:arna, 27 av 29 bokade nu tror jag det var.

    mvh
     
    brodde gillar detta.
  16. robbzon

    robbzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER



    Det har du rätt i, det gjorde jag inte. Skickade iväg ett till mail och frågade om det även gällde mig som har förbokat för en tid sedan. återkommer med svar om det skulle vara intressant
     
  17. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Fick precis svar av Katshing att anledningen till att de inte kan ge ut ett datum är för att LG hela tiden skjuter på datumet de får. Därför de ej kan säga något. Men de hoppas på slutet av denna veckan.
     
  18. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Hur står det till med andra som ska få den. Ser ni var de är med tracking id. När ni får dem kan ni lägga några foto på den. Även vad som följer med. Speciellt intresserad på hörlurarna.
     
  19. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Yes, ringde dem precis också. La en oder där med för säkerhets skull. Är ju lätt att hämta ut i deras lagershop så slipper man leveransen om den nu kommer imorgon.
     
  20. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Japp säger som beckim! när ni får den ta massa kort skriv info filmer vad som helst :) så vi kan mätta våra munnar ett tag.