[App] Telenor Sverige

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av ozp, 25 nov 2010.

  1. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ok, inte bra. Jag trodde jag hade löst de problemen. Kan du beskriva lite mer vad som händer? Hur lång tid tar det från appen starta tills smset skickas. Om det fortsätter strula får jag bygga en apk med loggar. Vet du har man tar en logcat-log?
     
  2. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Kom på en workaround som du kan använda tills nästa version kommer. Du kan klicka på saldotexten eller FEL-texten i ditt fall så initierar du en manuell uppdatering.
     
  3. Nionor

    Nionor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett konstigt problem, kan inte få fram widgeten alls, dyker inte upp i listan över widgets så jag kan lägga till den.
    Web sms delen fungerar bra och där i kan jag se saldot.

    Någon annan som stött på problemet med den försvunna widgeten? ;)
     
  4. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det var ett mycket märkligt problem. Vad har du för telefon och rom? Har du problem med andra widgetar också?
     
  5. Nionor

    Nionor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC Desire med Leedroid 2.3d på, inte stött på det tidigare med andra widgets vad jag har märkt.
     
  6. Nionor

    Nionor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte vad som gjorde skillnaden men efter att jag uppdaterat lite appar så dök den upp.
    Skönt för mig men tyvärr hjälper det ju inte så mycket till att lösa varför den inte dök upp på en gång.
     
  7. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Undersökning

    Hej alla användare av Telenor Sverige-appen.

    Då vissa användare fortfarande har problem med appen och för att utnyttja den nya funktionen på mina sidor att koppla flera nummer till ett konto funderar jag på en ordentlig omskrivning av appen. Det jag skulle vilja undersöka är om appen behöver stödja mer än ett konto. Ni som har flera widgetar, är alla telefonnummer knutna till samma inloggning? Är det samma nummer som ni skickar web-sms från?
     
  8. Rikko

    Rikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag kör två olika inloggningar för två olika abonnemang till två widgets.
    Fast använder inte web-SMS.

    Funkar bra!
     
  9. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej eftersom det antagligen blir en större omskrivning av appen vill jag inte börja pilla med att lägga till så att man kan välja bakgrundsbild i nuvarande version. Därför har jag gjort ett bygge med din bakgrundsbild istället, för den som vill använda så länge.

    http://files.distorted.se/files/Telenor dark.apk
     
    Last edited: 24 mar 2011
  10. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ja så måste man göra i dagsläget för att det ska fungera. Men skulle du se några problem att registrera båda telefonnumren under samma inloggning?

    Lutar nog ändå åt att stödja flera inloggningar. Kommer säkert att få klagomål och måste fulfixa in det i efterhand. Bättre att planera för det direkt.
     
  11. emoffster

    emoffster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Najs, tackar tackar! :-)
     
  12. Cmart

    Cmart Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Suverän app! Några buggar som jag märkt.

    Det verkar som man tappar inloggningen om uppkopplingen bryts temporärt och man måste starta om appen igen för att bli inloggad? Vore smidigt om man kunde logga ut och in igen via appen utan att skriva om anv/lösen.

    Om man inte är inloggad enligt ovan så krashar appen om man trycker på "skickade sms"
     
  13. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ursäkta att jag dröjt med att svara, men har varit uppslukad av ett projekt.
    Förstår jag dig rätt? Du startar appen när du saknar uppkoppling. Eftersom appen inte lyckas logga in kan du inte skicka sms. För att initera en ny inloggning behöver du stänga och starta appen igen, men du vill att man ska kunna logga in igen innifrån appen?

    Jag hittade kraschen och har släppt en uppdatering som löser den.
     
  14. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Vill inte uppdatera för jag tyckte om den mörka bakgrunden..:)

    Mvh Jonas
     
  15. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    v2 Beta

    Hej

    Jag har nu börjat med version 2 av appen. Har blivit ganska klar med web-sms-delen så jag har laddat upp en beta på http://files.distorted.se/files/Telenor v2.apk. Den ska gå att köra parallellt med version 1. Den innehåller ingen widget.

    Ni som har haft problem med web-sms i version 1 får gärna testa, övriga också förstås.
     
  16. snackiz

    snackiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telenor

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Hejsan. Jag gillar appen skarpt, dock har jag ett önskemål.

    Finns det någon möjlighet att integrera skickade web-sms med SMS-utkorgen så man kan följa en konversation där? Att även skicka web-sms från vanliga SMS-interfacet skulle vara guld om det gick att lösa.
     
  17. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har funderat på båda dina förslag sedan tidigare. Att lägga till smsen till utkorgen i sms-appen är inte så svårt. Det enda problemet är att sms-content providern inte är publik så den kan ändras i nästa android-version och därmed sluta fungera. Men det problemet har säkert de flesta sms-appar, om de inte har implementerat en egen databas. Jag lägger det på todo-listan.

    Jag har också undersökt möjligheterna att fånga utgående sms och visa ett val om att skicka det som web-sms istället. Det hade varit grymt, men vad jag har kunnat få fram går det inte att hindra ett skickat sms, av säkerhetsskäl. Vad man hade kunnat göra då är att göra en egen sms-app som ger det valet innan man skickar sms, men för att konkurera med befintliga smsappar krävs det ganska mycket jobb som jag inte känner att jag har tid till.
     
  18. mgman

    mgman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Telefon 2:
    One+3
    Platta:
    Asus
    Platta 2:
    Lenovo
    Önskemål: Välja färg på bakgrunden samt färgtext i widgeten. Men även välja transparent bakgrund.
    Nyttjar din widget dagligen. Supernöjd :). Har grymt mycket bättre koll på kostnader nu.
     
  19. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det är planerat att komma i version 2. Är ganska klar med web-sms-appen och ska börja med widgeten nu.

    Beta finns på http://files.distorted.se/files/Telenor v2.apk om du vill testa.
     
  20. ozp

    ozp Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Nu finns version 2 tillgänglig på Android Market.

    Appen är omskriven från grunden och alla data cachas. Det innebär att den inte längre är beroende av att du har täckning för att fungera. WebSMSen skickas när du får tillgång till nätet igen.

    Även widgeten är uppdaterad och nu kan du välja på tre olika bakgrunder samt välja din egen bakgrundsbild.