Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. hante

    hante Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det bara tre som inte fått in den?!
     
  2. rummimurr

    rummimurr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OnOff på kungsgatan har en som man kan få känna på, dock avslagen
     
    Mess-impossible gillar detta.
  3. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Nej, det är flera företag. Bland annat Webhallen och Cyberphoto
     
  4. loefaas

    loefaas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    verkar tyvärr som det.. Verkar som vi får vänta tills efter helgen. :cry:
     
  5. Gerra

    Gerra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Jag känner så med t.ex. datorer; Man kan spara pengar, och om något pajar så kan man spara veckor eller månader på att själv felsöka och skicka iväg vad som nu är trasigt i retur, alternativt köpa ny komponent. En sketen OnOff-nisse skulle ju kräva att få skicka iväg hela datorn till någon verkstad bara för att en hårddisk är trasig. Sådant vill man ju slippa riskera.

    Men med telefoner är det annorlunda. Dels snackar telefonförsäljare (alla typer) extremt mycket skit, och det lönar sig att fånga dessa muntliga kontrakt. Och om något pajar så är ju det enda alternativet till att köpa nytt att skicka iväg telefonen till monopol-Anovo. Det sparas inte ens tid på att utföra jobbet själv, och det är smidigare att låta butiken stå för ivägskickandet till Anovo.

    I mitt fall så har jag ju bokat telefonen i en The Phone House-butik. O2X ska kosta 4899 kr där, och jag har betalat en bokningsavgift på 200 kr. Den lögnaktiga försäljaren förklarade för mig att dessa 200 dras av när telefonen finns i butik, och när köpet genomförs så ska jag få 200 kr rabatt. Han ljög, men det skiter ju jag i; När köpet genomförs så betalar jag enligt det vid bokningen ingångna avtalet 4499 kr, vilket med bokningsavgiften totalt blir 4699 kr.

    Det är endast 34 kr mer än billigaste stället på Prisjakt anger nu (inkl frakt).

    För dessa extra 34 kr så slipper jag fraktutgifter och en del krångel ifall telefonen går sönder. Och jag får dessutom extra makt som konsument i och med att jag har en riktig butik att gå in och vara sträng i ifall någon skulle försöka ställa till med något otillbörligt krångel.

    I fallet med min förra telefon så lyckades jag ju till och med häva köpet när den gick sönder nästan ett år efter köp, och det skulle jag förmodligen inte ha kunnat göra om jag inte hade haft en riktig butik att bråka med.

    Så man kan liksom se dessa 34 kr som priset för en väldigt billig och juste försäkring.
     
  6. Baddie

    Baddie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu finns min att hämta i kiosken här där jag bor! :) Tack cdon, det gick faktiskt fort!
     
  7. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Hey, nu är min också där:
    2011-03-17 11:53 Ånge Sorterad
    Den åker väl inte utan väntar in min?:teeth:
     
  8. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Var?? Jag bor i Göteborg och skulle gärna köpa en på studs, men vad jag vet har de inte kommit till några butiker här än... MM säger "kanske fredag, antagligen nästa vecka" och Elgiganten säger "antagligen fredag"...
     
  9. Gerra

    Gerra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Nu ska vi inte ta ut några segrar i förskott! Tänk om det inte är O2X i the mystery box... Det kan ju lika gärna vara herpes eller något i den stilen. Och då skulle det kännas ganska skämmigt att ha suttit och gratulerat hej vilt, eller hur?
     
    D-Droid gillar detta.
  10. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Det går enormt bra att göra med nätbutiker också
    Men tror inte katshing tycker om mig speciellt mycket
     
  11. Steel

    Steel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej och hå! :D

    Enligt Halebop så kommer min mobil (dvs jag antar allas?) in idag eller imorgon. Kan bli så att den når mig (oss) på måndag alltså!

    Min orderstatus har ändrats från att igår vara "Registrerad" till idag "Levererad" så något händer i alla fall! :0

    Inget kollinummer ännu, men det är ju helt klart på G! :D

    Ska även bli spännande och se om mitt mobilnummer flyttas över samtidigt som jag får droiden. Enligt de uppgifter jag fått så skulle numret vara flyttat kl 01:00 den 15:e mars, men det är det ännu inte.

    Spännande spännande! :D
     
    Last edited: 17 mar 2011
  12. Gerra

    Gerra Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Det är möjligt... Jag har liksom aldrig vågat prova med telefonförsäljare. Men jag vet ju att seriösa datorbutiker ofta är överraskande hjälpsamma mot folk som felsöker själva... Rekordet måste vara polarens lillebrorsa som fick byta ut sitt trasiga grafikkort två gånger efter klantiga moddningsförsök... Trots att det var väldigt uppenbart att han själv idiotvandaliserat prylarna :)
     
  13. Zucherro

    Zucherro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jap idag sa de att de inte har fått in den än
     
  14. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Suttit och kört F5 på sidan där man spårar paketet sen vid 9-tiden i morse.
    Höll på sätta kaffet i halsen när jag såg att telefonen fanns att hämta på Konsum - slängde på mej dom kläder som låg framme, studsade in i bilen, körde minst 250 km/h med tjejens bil som dessutom bara går max 120. Väl framme ser jag att det är världsrekordsförsök i att bilda långa köer I ALLA KASSORNA. Står och försöker förtränga abstinensen, vilket inte funkar så bra.. *hoppar över en massa smärtsamma moment*
    - HEMMA!
    nu sitter jag och återställer saker från SGS:en och installerar för fulla muggar :D

    första intrycket: VILKEN JÄVLA GEDIGEN LUR! + speeeeeden är ju helt galen!
    ni som varit oroliga för om luren laggar i (som den gjort i vissa tidiga tester): lugn! det gör den inte.

    Nu blir det till att roota ;)
     
    Alto och Över gillar detta.
  15. dubbe

    dubbe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Iphone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 6
    Telefon 2:
    Google Nexus 4
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Kan man hämta ut den utan avi?
     
  16. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Kollinummer + legitimation brukar funka.
     
  17. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hur gjorde du då när du hävde köpet?!

    Själv har jag problem med min Spica för tredje gången på tre månader(hos Anovo två gånger) Nu den tredje gången ska Telia skicka in den en tredje gång till Anovo som ska bedöma om JAG ska FÅ reklamera telefonen eller inte till Samsung. Ska Anovo bedöma om jag får reklamera när de sitter långt upp i arslet på Samsung. Teliasnubben tyckte ja men vi måste ha tre stycken serviceordrar för att du ens ska kunna reklamera.
    Jag vill inte lämna in telefonen nu behöver den och kontakterna i den. Vad ska jag göra?!
     
  18. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    om dom som jobbar där är på bra humör och du har leg + kolli brukar det inte va något problem :) brukar dröja nästan en timme innan de skickar ut sms avi så har gjort det några gånger.
     
  19. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER


    om du går till elgigantens hemsida, och tittar på optimus 2x, så finns det en flik en liten bit ner på sidan som heter "lagerstatus"

    där så kan du se:
    m.a.o elgiganten backaplan och bäckebol hade telefonen i lager för 2 timmar sen respektive 13 timmar sen
     
  20. Domme

    Domme Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Äntligen har man hämtat ut sin lilla älskling, ligger just nu på laddning.
    Väntan är över! :D