Hur nöjda är ni med eran Legend? Köpsugen.

Diskussion i 'Legend' startad av elpapo, 17 mar 2011.

  1. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Hur nöjda är ni med eran Legend? Såg att man får den "gratis" om man tecknar ett 3 pott 199kr kr/mån abb i 24 mån.

    Ris/ros? Jag prioriterar kamera, touch och gärna god batteritid. Det jag läst om den i tester så är dessa inte styrkan i telefon, men jag hoppas ni säger annat!

    Tack på förhand!
     
  2. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det är en skitskön lur att hålla i och titta på. Det är även en superskön lur att använda om du inte har monsterkrav på att ha senaste Androidversionen.
    Väljer du att köpa den så är min rekommendation att du inte uppdaterar den trots att HTC föreslår det när du sätter igång den.

    Roota din lur och uppdatera till FroYo Romen istället så kan du alltid enkelt gå tillbaka till ursprung och prova andra Roms, du kommer ha roligare med din lur så (enligt mig)
     
    elpapo gillar detta.
  3. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Fungerar kamera + video i dessa moddade rommar? Jag är skapligt påläst på SE:s, men inte HTC rom.
     
  4. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Japp! Jag kör för tillfället Keep it simple SU (HTC orginal FroYo med SU) men funkar även bra på CM7 (gingerbread) och BlaY0 0.7

    Kameran på en Legend är inte toppklass men duger, skulle säga 6/10. Lite bättre än snittet :)

    Som sagt, om du inte är noga med att ha det senaste hårdvarumässigt eller mjukvarumässigt är detta en alldelse förträfflig lur!
     
  5. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är en super lur tycker jag så köp den du men den är ju inte den nyaste då du vet du kanske skulle satsa på en annan lur men du väljer själv
     
  6. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Shit, är den inte billigare att köpa kontant istället!? 199 kr i 24 månader är ju 4800 kr totalt...sen så kanske det ingår lite i abonnemanget iofs men det låter sinnessjukt dyrt..
    Finns ju för 2490 på prisjakt.se!!! Du betalar alltså totalt nästan dubbelt så mycket för telefonen. Köp telefonen och ta ett Tele2 Snackis 19 med surfpaket istället! 19 kr månaden, 19 öre minut till alla nät, 19 öre per sms, 69 kr för 1 GB data...
     
  7. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    btw, när jag köpte min Desire räknade jag på olika betalningsalternativ hos de olika operatörerna eller att köpa kontant och ta Tele2 19... Telenor var dyrast. Tjänade ungefär 1500 kr på att köpa den kontant
     
    Last edited: 17 mar 2011
  8. HTCOUTLET

    HTCOUTLET Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt rätt cash is king.
     
  9. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag tyckte det var billigt. 199kr i mån (pott) och använd hela beloppet. 3 vänner (49kr) + mobilsurf bas (49kr), då har jag 100kr kvar att ringa upp vilket jag lär göra då jag ringer en hel del. Med tre kan man baka in tjänsterna man önskar i potten, med tele 2 gick det inte! Kontentan, betalar "inget" för luren med 3...

    Jag har kört med 3 vänner i 2år nu, frugan med. Fria samtal (video och vanliga) + sms inom 3 samt friasamtal till fast telefoni (värt mycket för mig).

    Att betala 159kr i mån för en legend hos tex halebop eller tele2 och sen betala samtalsavgifter utöver det beloppet tycker jag låter galet dyrt!

    Visst kan jag betala 2500kr för den och sen teckna ett vänner (49kr) och mobilbas(49kr) abb och sen betala för det jag ringer för... men det behövs ju ingen miniräknare för att förstå att det blir dyrare! ;)

    200kr använder jag lätt upp i mån, jag ringer mycket och vill gärna ha en mobilsurf tjänst.
     
    Last edited: 18 mar 2011
  10. Achronos

    Achronos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag köpte min Legend i slutet av 2010 och har älskat den sedan dess! Helt underbart format och design, sen när jag rootade den och installerade CyanogenMOD blev den snabbare och jag älskar den ännu mer. Ska snart lägga in Gingerbread, så får den ytterligare en liten prestandaboost :)

    Angående kamera, nej, den är inte bra. Iallafall inte inomhus/dåligt ljus, då är den kass. Men utomhus/bra ljus så är den helt klart godkänd. Min förra Nokia N85 slog Legends kamera med hästlängder.
    Jag laddar min Legend 5-6 gånger i veckan.
     
    elpapo gillar detta.
  11. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köp den INTE! Värdelös mottagning på gsm3g samt ett wifi som kopplar ner 15ggr i timmen trots full mottagning!
    Bara ett råd från mig...
     
  12. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    wat

    Låter som att du har fått tag på ett måndagsex. När jag klev innanför dörren med min Legend slog den i WiFi, och när jag gick hemifrån stängde den av det.
    Däremellan fungerade det klockrent. Inga problem alls.
     
  13. Crusac

    Crusac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte det jag?! Googla på HTC legend wifi problems, gode många med samma problem! Likaså med 3g/GSM mottagningen. Är tom snack om death grip problem likt Ajfan4 vilket jag helt håller med om!

    Legend är en snygg, robust telefon som tyvärr inte funkar jättebra att ringa med och som har ett wifi lika stabilt och pålitligt som en alfa romeo.
     
  14. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Lol, Alfa liknelsen är kul... tyvärr. :)

    Var inte bra att ringa med? Samtalskvalitén?
     
  15. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Köpte du inte en Optimus X2?
    Tyckte jag såg att du var inne i det forumet och skrev :P
    Samtalskvalitén är bra!
    Jag upplevde dock att luren skavde mot örat innan jag köpte case till den.
     
  16. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Köpte den i lördags, lämnade tillbaka den idag... en DOA. :( Men det räckte för mig... ingen mer LG för mig.

    Jag vet inte vilken lur det blir nu, Incredible S, kanske en Desire eller en Legend. Legend vore enklast... nästan gratis med billiga abb. :P

    Jag gillar att läsa på, höra era åsikter och testa. :)
     
  17. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Om den är nästan gratis med abb kan du väl "köpa" den, är du inte nöjd säljer du den och köper en annan telefon, som du ändå skulle ha fått betala för?
     
  18. murre87

    murre87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    SGS2 Mini

    Jag skulle nog inte köpa en legend idag då den har gammal hårdvara och troligtvis inte uppdateras mer.

    Satsa istaället på en SGS 2 mini. verkar vara en riktigt schysst lur, som är i rätt format för en gångs skull (varför ska alla telefonen var så förbaskat stora?)
     
  19. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är nöjd med min Legend, har inte haft några som helst probs med WiFi, dock är 3G-mottagningen som påpekats inte helt lysande. Tobbe

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  20. Legend1987

    Legend1987 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inga probelm med wifi, funkar alltid bra! Batteritiden är bra likaså mottagningen...Ang deathgrip så är Legend tyvärr väldigt känslig! Testar man t.ex. och håller telefonen extremt hårt så så går signal plupparna ner kraftigt!!
     
    Last edited: 24 mar 2011