Kies avbryter kontakt med telefonen (SGS)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av loffe2, 17 mar 2011.

  1. loffe2

    loffe2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har försökt leta i forumet men inte hittat nåt svar på min fråga. Kies meddelar att det finns en uppdatering på programvaran, när jag sedan startar uppdateringen avbryts kontakten till telefonen och sen återupptar kies kontakten och sen händer inget. Har 2.1 i telefonen och försöker uppdatera till 2.2.1,är det så man kanske måste ha 2.2 före eller går det att gå direkt på 2.2.1?

    hoppas på svar för jag vill ju gärna ha Froyo....:ehm:
     
  2. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma problem, fast jag uppgraderar ifrån den (numera näst) senaste uppdateringen av Froyo.

    Läste ytterligare en likadan problembeskrivning igår, så vi är inte ensamma. Jag har inte något svar. Däremot en fråga till dig. Har du trådlöst internet? Jag har det, och han/hon som jag läste en kommentar ifrån igår, och också hade vårat problem, hade trådlöst internet. Han/hon skulle testa uppdatera på en annan dator för att se hur det gick, men jag har ännu inte sett något svar...

    Jag funderar på att kontakta Samsungs support, men jag vet inte om jag har tid/orkar nu i dagarna. Har inte bråttom.
     
  3. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem när jag ska uppdatera tjejens sgs. Jag kör med kabel. Jag ringde support och dom gav tipset att avinstallera kies, starta om datorn, stänga av brandvägg och antivirusprogram och sen ladda ner kies igen. Tydligen så pajjar antivirua och b-vägg filer vid nedladdning. Dock så hjälpte inte detta heller så jag skulle gärna också vilja ha tips:-)
     
  4. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gemensamt?

    Det lär nog vara något som vi har gemensamt. Det gäller bara att lista ut vad, och sedan se om det kan hjälpa nåt...

    Ominstallera Kies o starta om dator o grejer - de har jag också testat, o de ville sig icke.
    Jag har har heller aldrig rootat telefonen eller någonting.
     
  5. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har testat på sprillans nya datorer också men det funkade inte heller.
     
  6. Earch

    Earch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem. Vill uppdatera från 2.2 till 2.2.1. Dock har jag haft OCLF och ZROOT på min så trodde först det var det som var problemet.

    Sitter med USB-sladd, Windows XP sp3, inbyggt mobilt bredband i datorn.

    Tillägg: Launcher Pro Plus...men det borde inte spela roll...
     
    Last edited: 17 mar 2011
  7. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER


    jag har för mig att LP kan "krocka" med kies, testa köra original-launchern
    men jag kan ha fel.
     
  8. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan ju vara det. Men felet uppkommer även i mitt fall och jag kör stock. Och kies lyckas ladda ner alla filer sen när dom skall in i telefonen så stängs enheten av för att ta emot och installera filerna. Därför bör väl inte LP kunna störa. Det är när varningsikonen som varnar för att ej dra ur usb:n kommer som kontakten mellan usb enheten och telefonen bryts.
     
    Last edited: 18 mar 2011
  9. Perrko

    Perrko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Nu kan jag ge en lägesrapport.
    Hade samma problem som er på min bärbara med mobilt bredband och vista 64bit.

    Nu har jag kommit hem och kopplat in telefonen till en stationär med fast internet och vista 32bit och för tillfället håller den på att ladda hem uppdateringen.
    Såhär i efterhand borde jag ha testat på min bärbara först med det fasta bredbandet bara för felsökningens skull.
    Så jag kan inte riktigt svara på vad som var fel från början.

    Och telefonen har fått sig en factory reset också samt att jag kör på orginallaunchern nu vid uppdateringen. Hade även gjort FR innan jag kom hem men det hjälpte inte då.
     
  10. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok. Säg hur det gick när du är klar. Jag kör på en stationär dator med xp 32. Tror jag. Har även testat på en vista 64 men ingen av dessa funkade. Båda hade även fast internet koppling.
     
  11. Perrko

    Perrko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Telefonen är nu uppdaterad.
    Det var inga problem att köra uppdateringen med min 32bits dator.
    Riktigt knepigt att det inte fungerar för vissa av er.
    Kan tyvärr inte säga hur man ska göra för att det ska fungera, som en del säger verkar det som om det är ett lotteri om det ska funka eller ej.
     
  12. Earch

    Earch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har jag lyckats efter många om och men.

    Från början hade jag 2.2 men Z4root och OCLF samt Launcher Pro. Jag avinstallerade OCLF och unrootade och försökte sen uppdatera via Kies. Detta gick icke då meddelanedt telefonen frånkopplad dök upp direkt efter uppdateringen skulle börja.

    Avinstallerade sedan Launcer Pro efter tips här i tråden och försökte på nytt. Nu kopplade inte telefonen upp mot Kies längre så jag ominstallerade Kies och installerade om datordrivrutinerna för telefonen. Vi ny uppdatering fick jag då upp meddelandet "Det går inte att ansluta till GT-I9000. Det gick inte att hämta enhetsinformationen". Dessutom låg telefonen och vibrerade då och då som om Kies-anslutningen startade om hela tiden. (Har hela tiden använt USB till dator)

    Efter detta tröttnade jag och gjorde en factory reset med 3-knappskombon och bootade om. Detta gjorde susen och nu har jag 2.2.1!
     
    droidbobby gillar detta.
  13. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken är treknapps combon? Dum fråga kanske, men det är inte jag som har sgs det är tjejen. Då bör jag allså installera om drivrutiner, kies och reseta luren innan?
     
  14. Earch

    Earch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Treknappskombon finns på de flesta telefonerna men tydligen saknades den under en kort periond i början av Galaxy S-eran. För att komma dit stänger du först av telefonen. Sen närstartar du den genom att hålla in volym upp + hemknappen (mitten där nere) + on/off-knappen. Du kommer nu till en meny där du väljer "factory reset" sen reboot.

    OBS - detta kommer rensa all data du har lagrad lokalt på telefonen ( ej ext sd kort)
     
  15. JohNan

    JohNan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har två tips.

    Tips 1.
    Avinstallera Kies fullständigt. Se till så hela C:\Program Files(x86)\Samsung\Kies är borta.
    Ta bort hela registernyckeln HKEY_CURRENT_USER\Software\Samsung

    Installera om Kies2.0 med en färsk installationsfil från samsung.

    Tips 2.
    Hittade denna tråd på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=997974
     
  16. ansedor

    ansedor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har försökt uppgradera sedan i går. Försökt dussintals gånger, ständigt nedkopplad. Ominstallerade kies, ingen bättring. Såg till att Start var Home-app, har även wlocker. Vissa på nätet säger det kan störa om Start är utbytt. Omstartat telefonen. FIck Kopplat ned, men några sekunder senare startade uppgraderingen! Vet inte om det jag gjorde betydde något, eller om det bara var ihärdigheten.
     
  17. MaZk

    MaZk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade samma problem.
    Blev skraj när KIES meddelade "kan inte ansluta till enheten" mitt under installationen.

    Lyckades starta om telefonen, sedan blev det Factory Reset och nytt försök.
    Det gjorde susen!! YIPPIE!
     
  18. Fifyphone

    Fifyphone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej tack. Låter som att en factory reset står på schemat. Något som förbryllat mig är att telefonen va två dagar gammal när jag försökte uppdatera. INGET tilllägg alls allt helt stock. Kies 2.0 från samsungs sida. Kan det endå funka med en factory reset tro?
     
  19. MaZk

    MaZk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog satsa en 5:a på att factory reset löser problemet.
     
  20. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tyvärr.
    Factory reset, ominstallering av Kies.
    Inget resultat här.
    Beger mig till andra imorgon och kollar om det går där.