Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

  1. Klubba

    Klubba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag använder Copilot och google Navigation(Brut versionen då) och båda funkar utan problem
     
  2. ricregad

    ricregad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja som sagt copilot fungerar jätte bra.
     
  3. Anders1

    Anders1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Tack för svaren, det var vad som krävdes för att hoppa över till denna :) Rullar på bra på min Blade än så länge, inga problem alls hittills.
     
  4. borgia

    borgia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Under dagen uppdagades det första problemet för mig, telefonen har två gånger stängt av sig själv utan någon anledning som jag kunnat komma på.

    Startade den, stängde av den och tog ut batteriet för att sedan starta om den igen senaste gången den stängde av sig själv. Det var vid halv två idag och hittills har den hållt sig vid liv. Hoppas att det bara var något skitfel med nån app som dummade sig och att det inte händer igen...
     
  5. jomma

    jomma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du n28 och gps:en på, så testa stäng av den. Den strular för mig!
     
  6. borgia

    borgia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft GPS på hela tiden, eller iaf inte slagit av den själv...

    Provade nyss att latja med att stänga av den och sätta på den lite några gånger men verkar inte vara det. Om det nu var så du menade. :)

    Annars funkar gpsen och kompassen mycket bättre för mig än vad den gjorde i originalROMen. Det känns skönt.

    Ska fortsätta leka lite med GPSen under kvällen och kör edit på den här posten om det skulle visa sig något samband med avstängningarna...
     
  7. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    La in N28 igår och är inte jätteimponerad, tycker hemskärmen och menyn är segare nu och upplever mer lagg än vad jag gjorde med min förra rom jj7, även batteriet verkar ta slut hur snabbt som helst och det var inget jag hade problem med när jag körde jj.
     
  8. MrIcka

    MrIcka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Verkar vara ett problem med N28 de där med att den stänger av sig själv, enligt tråden på modaco så verkar det hjälpa om man väljer ondemand istället för den nya smartass som governor under performance inställningarna.

    Själv kör jag N23 och har inte något problem med omstarter/avstängningar
     
    Last edited: 24 mar 2011
  9. KHEEJS

    KHEEJS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Bytt ut JJ mot N28 nu. Inställningsmöjligheterna är grymma och hela telefonen har fått ett lyft FÖRUTOM flytet i menyerna. Kan inte scrolla mellan homescreens eller i appdrawern utan att det småhackar.

    Den är helt nywipad och så. Någon inställning att rekommendera?
     
  10. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Om du byter adw launcher mot LauncherPro så försvann det lagget för mig.
    Och batteritiden tycker jag själv har blivit bättre faktiskt, även fast det är dåligt må ja säga
     
  11. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Okej, jag testar gärna launcherpro då jag hade den tillsammans med jj tidigare och var nöjd, hur tar jag bort adw och lägger in launcherpro utan att något går åt skogen.

    Jag har i princip inte laddat hem några appar sedan jag la in n28 så berätta gärna exakt vad som krävs.
     
  12. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Du går in på Market, Söker på Launcherpro, Klicka på Hämta, Klicka på Installera.
    Sen när du trycker på Home knappen får du välja om du vill använda ADW eller Launcherpro.
     
  13. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Haha, jaså var det inte svårare än så, fick för mig eftersom den låg med i romen att det skulle skapa problem om den plockades bort, jag tackar för klargörandet!

    Du kanske även kan svara på hur jag enklast får till gingerbread circle mod för batteristatusen i i statusbaren?

    Edit: : http://android.modaco.com/content/zte-blade-themes-and-design-customisation/332965/cm7-battery-mods/
     
    Last edited: 24 mar 2011
  14. Suree

    Suree Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  15. borgia

    borgia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jodå, jag kör på ondemand. Har inte fått någon avstängning under kvällen, däremot så fick jag bara svart skärm när jag skulle låsa upp den en gång. Reagerade inte när jag drog där låset "ska vara" på skärmen och det fick bli en norsk reboot. Hoppas verkligen inte att det fortsätter, om det gör det blir det till att flasha om till JJ9.

    Har bara en telefon och måste kunna lita på att den fungerar "hela tiden".
     
  16. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Följer ju med en app på CM7, Theme Chooser eller vad den heter.
    du har 3olika teman från början, sen när du flashar in nya så hamnar dom där.
     
  17. KHEEJS

    KHEEJS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur blev det för dig, flyter det på bra? Jag har lagt in Launcher Pro och satt att bakgrundsbilden ska vara stilla. Tycker att det bör kunna flyta på bra.
     
  18. Suree

    Suree Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hade fått för mig det med, men så blev de inte ... hur kan ja misslyckas med en sån enkel sak som att flasha ett tema ? :ehm:
     
  19. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER


    Jag la in go launcher ex istället och tycker de få minuterna jag använt telefonen har det fungerat bättre än adw som följde med från början.
     
  20. bävern

    bävern Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    är det circle mod du vill ha?

    I så fall om du laddat ner det direkt i mobilen så gå in i file manager - download och sen håll fingret på filen och välj move, tryck sedan på sd kortet och lägg det där.

    starta om mobilen så du kommer in i clockwork recovery

    sen väljer du zip from file eller vad det heter och letar upp filen och väljer att installera

    sen går du in i theme chooser och väljer den.

    Har du satt på batteriprocent i inställningar cyanogenmod-inställningar så måste du ta bort det och eventuellt köra en omstart av telefonen.