Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mar 2011.

  1. B3astie

    B3astie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    Jag har installerat spiderman och schrek cart. Har stoppat dom från listan under aktiva program. Dock kommer dom tillbaka som "körs" igen utan att jag har spelat något av spelen. Varför? Enda sättet att slippa detta är att avinstallera dom eller?

    EDIT: Dessutom en process igång hela tiden också som hör till google maps som heter "rate places" vad är detta? går det att stoppa?
     
    Last edited: 24 mar 2011
  2. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1


    Hur stoppar man program?
     
  3. B3astie

    B3astie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Telefon 2:
    Nexus 5
    ROM:
    CM 13
    Platta:
    Samsung galaxy tab 10.1
    ROM:
    CM 10.1
    inställningar/program antingen under aktiva tjänster trycck på process du vill stoppa elelr så väljer du hantera program väljer app och sedan tvinga stopp.
     
  4. R171

    R171 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har haft min på jobbet idag 06:00-21:00 och lyssnat på FM och Mp3 låtar nästan hela dagen. Surfat mm lite och batteriet räckte till det.
     
  5. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Idag höll mitt batteri från 07:00 - 21:30 och då var det för mig tung anvädning, ca 2 timmar musik via 3G, 1 timme surf, ca 1 timme spelande + random samtal och smsande.
    Helt OK batteritid för mig nu! Har klart blivit bättre iaf!
     
  6. lagge92

    lagge92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Har verkligen sett en markant förbättring sedan jag fick den. hade 89% när jag slutade skolan idag vid 4. Hade smsat en hel del och surfat lite sedan 7, men mest standby med wifi och allt påslaget.

    börjar bli imponerad! :D
     
  7. promenad

    promenad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har inte använt min överdrivet mycket, men har enligt telefonen själv nu 41% batteri kvar efter 47 timmar på första laddningen. Har pratat lite, syncar två e-postkonton i bakgrunden, laddat hem spare parts, lite kontroll-widgets etc. Låg skärmstyrka & helt utan wifi under perioden.

    Klart längre än vad min Desire klarar sig.
     
  8. Walle

    Walle Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Galaxy Tab S3
    ROM:
    Orginal
    Min erfarenhet är att det blir bättre och bättre vid varje laddning. Det som verkligen förbättrade tiden(och responsen) var när jag avinstallerade F-Secure. Efter 12 timmar igår hade jag ca 80% kvar.
     
  9. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur avinstallerade du Fsecure? Root.?
    Mvh
     
  10. bedaro

    bedaro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, du måste roota den. Sedan kan du använda titanium backups för att frysa/avinstallera.

    Jag söker fortfarande efter hjälp angående batteriet. Sedan 07.30 imorse har jag förlorat 33% batteri genom lite app fixande, 3g och 20min musik. Då har jag fabriksåterställt, rootat och frösigt oönskat skit.
    Kan tillägga att nu efter en vecka märker jag att batteriet börjar bli värre och värre sedan det nådde sin zenit för ca. 2 dagar sen!

    Hjälp ;(

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  11. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    bedaro, blir din telefon varm vid laddning? De gånger min har hållit ström dåligt så har den blivit varm under laddningen.
    Jag själv börjar tro att ert är själva laddningen som är boven i detta.
    Mvh
     
  12. beldus

    beldus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För er som har problem med batteritid.

    Prova att ta bort exchangekonton och se om det gör någon skillnad, för mig är det som natt och dag och jag är hyfsat säker på att det är anledningen.

    Med en exchangeklient inlagd men med all datatrafik avstängd så drog min ur batteriet helt från 100% till död över natten.

    Utan exchangeklient och bakgrundsdata på och ett gmail konto med push så drog den 2% nu i natt.

    Om det är flera som märker samma skillnad så hoppas jag verkligen att dom fixar det för jag behöver mitt exchangekonto i telefonen!
     
    dubbe gillar detta.
  13. Cylon

    Cylon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    754
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag rootade min mobil igår kväll, installerade en ny launcher, tog bort; LG's launcher och F-secure.
    laddade mobilen till 100% innan jag lade mig, när jag gick upp låg batteriet på 96% ungefär. och nu ligger batteriet på 83% vilket är fantastiskt. Förut brukade min nalle ligga på 60% ca. om jag använde mobilen på samma sätt som nu.

    Men innan jag rootade, upplevde jag att både batteri tid, och laddnings tid blev bättre och bättre.
     
  14. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det är svårt att hjälpa utan att veta vilka saker du testat av det som rekommenderas i tråden (3g,wifi, skärmstyrka, sync, location settings) . En sak du kan göra för att se om någon speciell app hindrar telefonen från att sova är att installera Spare Parts. Där kan du sedan gå in under Battery history och välja partial wake. Om du har någon app där som ligger högt upp i listan och som visar lång "prevent wake lock " tid så bör du avinstallera den.
     
  15. bedaro

    bedaro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar. Ja, mobilen blir varm vid laddning. Jag har stängt av all synkronisering, sänkt brightness till ca 20%, och det ända jag har på i bakgrunden är battery watcher pro och 3g.

    Tack för tipset d-droid, skall prova SpAre parts efter lunch och återkomma till er direkt efter.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  16. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    För mig verkar det ha räckt med att låta telefonen dö helt och sedan ladda fullt.

    För nu har jag haft den igång sedan 08:00 och jag har fortfarande fullt och då har jag lekt en halvtimma på vagnen med spel och appar och har igång synk och wifi.
     
  17. Dojken

    Dojken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det verkar ju riktigt bra faktiskt, kan hålla med om att telefonen blir bättre vid laddningarna. Nu laddade jag mobilen igår och över natten från 23:30 till 07:00 hade de bara tagit 1 % av batteriet.
    Förra gången jag hade det så hade de dragit 4%.

    Nu har telefonen varit igång 12 timmar och 20 minuter. Och är på 92%
    Då har jag inte gjort så mycket med den, mest standby men ringt nått samtal och skrivit några sms. Vilket ändå är helt ok tycker ja.
     
  18. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Det var väldigt bra min ligger nu på 82% från klockan 08:00 i morse vilket är väldigt mycket bättre än innan den vara nere på 20-30% vid denna tiden igår efter att ha laddat från 20-30%

    Så jag skall låta den dö ut en gång till nu så får vi se om det blir ännu bättre efter det.
     
  19. Dojken

    Dojken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gott att de blivit bättre! känns som sagt som att de blir bättre när man laddat den någon gång.

    Jag har inte gjort en "hard reset" på den än, kanske kan testa de också, så kanske man får ut lite extra krut ur luren medans man inte lagt in för mycket på telefonen då detta försvinner vid en reset? Kan väl inte skada då detta hjälpt många ytterligare?
     
  20. bedaro

    bedaro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner Spare Parts och under Batterihistorik/Använding av delaktivering ser jag bara Android system överst med knappt visibel blå rand på vänstra sidan, Meddelanden under och sedan "UID 10004" längst ner utan något blått.