Rootade och fick bootloop

Diskussion i 'Hero' startad av Healey, 23 mar 2011.

  1. Healey

    Healey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena, har letat efter ett svar på mitt problem i ett par timmar nu över internet men inte lyckats hitta det jag söker. (Har även sökt på detta forum)

    Idag tyckte jag det var dags att roota telefonen, fråga mig inte varför. Så jag lästa runt på internet efter bra guider och sånt och bestämde mig för att köra på denna:
    http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Hero_(GSM):_Full_Update_Guide

    Jag följde denna exakt och allt funkade bra tills jag insåg att jag glömt kryssa i det alternativet som gör att jag får med orginalapparna för HTC Hero, däribland "Market". Så jag tänkte att det skulle gå att göra om processen men fixa detta så jag gick in på RomManager och valde att den skulle reboota och rensa systemet. Nu när jag försöker starta mobilen hamnar den bara i en oändlig Bootloop..

    Jag har bl.a försökt att Hard-resetta den med och utan SD och Sim-kort och men inget funkar.

    Har läst lite om "logcat" men inte fattat vad det är för något. Detta kanske hjälper? (vad det nu än är)

    Tack på förhand!
     
    Last edited: 23 mar 2011
  2. Healey

    Healey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppskattar snabba svar! (Behöver telefonen väldigt snart..)
     
  3. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du ra-recovery?

    Sent from my Hero using Tapatalk
     
  4. Pixel67

    Pixel67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har du provat att hålla nere volym ner(alternativt upp) när du startar telefonen? Jag vet inte om det funkar på just Heron, men det funkar ofta på Desire när man kommer in i en oändlig bootlopp.
     
  5. Healey

    Healey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr, jag tyckte det var mycket krångligare att installera det än ClockworkMod Recovery.



    Jepp, har provat, men sen när jag fullföljer den menyn så hamnar jag återigen i denna bootloop..
     
  6. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har du ingen recovery meny alls?