MIUI ROM - Tips vid installation??

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av fireon, 20 mar 2011.

  1. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag är riktigt sugen på att testa nya MIUI 1.3.18 som är Gingerbread 2.3.3. Undrar dock om det är någon här som kör den och om den fungerar bra på Desire? Även om menyerna inte finns på svenska så spelar det väl ingen roll, kör ändå Swiftkey som tangentbord med svensk ordlista.

    Finns det något annat man ska tänka på? Speciell storlek på ext-partion? Finns det A2SD+? Dalvik2SD? Rekommenderas S-Off med speciell HBOOT?

    Tacksam för svar! :)
     
  2. Jontek

    Jontek Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte riktigt alla detaljer och så som du efterfrågar men efter att ha läst din trådstart igår så tog jag mig mod och flashade in MIUI 1.3.18 som fanns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=957291 .
    Jag vet att jag rootade med unrevoked och följde dreamhawks guide och att jag har S-OFF.
    A2SD+ ska fungera och det finns en liten guide hur du aktiverar det i tråden.

    Nu är jag en färsking här med rootade telefoner och det här är min andra ROM (första jag använde var CM6) och jag tycker att det flyter på bra på min desire och ser riktigt fräscht ut.
    Det ska tydligen finnas någon form utav settings när man installerar så man kan få det på engelska så gör inte samma misstag som mig så allt blir på kinesiska :D
    Om du nu ändå skulle få så att allt blir på kinesiska så finns det en multilang patch i tråden som det bara är att flasha in så blir allt som det ska :)

    Det enda problemet jag stött på hittills är att i början så hade jag ingen mottagning men det var bara att gå in på settings och hitta ett nät att koppla upp sig mot så funkade allt prima.

    Hoppas att det här är till någon hjälp :)
     
  3. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Tack för svaret! Måste prova den snart när jag får tid :)

    Någon annan som kan hjälpa? Tror jag såg att Slajk använde 1.3.18??
     
  4. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag körde den men tyckte inte om den, den är för iphone för min smak.. Men den är snabb, ren och mycket stabil, tycker dock att du ska testa den och se vad du själv tycker om den

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  5. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Jag kör den senaste, men det var inte Gingerbread. Det är bara till Nexus S som det är tror jag.
     
  6. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Miui Gingerbread kommer med största sannolikhet redan på fredag, det är iaf den informationen utevecklarteamet bakom Miui gått ut med.

    den lättaste versionen att köra och installera är den Marhuk tillhandahåller på miui-dev.com. bara att tanka ner hand 'deodex version' samt hans engelska 'language pack' flasha in rom filen först och sen språkpaketet.

    Själv använder jag en annan version då jag vill ha data2sd, älskar alla dessa höga men falska quadrant poäng man får med data2sd ;).
     
  7. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Tack för svar!
    Ja, Miui Gingerbread ska komma alldeles strax till Desire. Så då blir det ett test. Är så nöjd med oxygen dock.

    ZeD: Tar Miui mycket plats? Räcker 512 mb ext3 partition? Kör den dalvik2ext? Vill inte få dåligt med minne, har ca 3-400 mb appar...
     
  8. Slajk

    Slajk Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    2 018
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    A2SD funkar inte i min även fast det står att det ska. Så nu ska jag flasha någon annan klok rom.
     
  9. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    När jag använde 'miui-dev':s MIUI använde jag jag enbart 512mb ext för min a2sd och upplevde aldrig platsbrist. För att dalvik skall flyttas behövs en terminal och 2 rader kod, väldigt enkelt. Flasha först rommen därefter spårkpaketet. Starta telefonen och installera en terminal och där begär du du genom "su" därefter skriver du "a2sd zipalign" och sedan "a2sd cachesd". Därefter startar du om, om det inte sker automatiskt. Detta måste göras för att a2sd skall fungera.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. alsopranos

    alsopranos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    jag tänkte flasha senaste miuu fast har oxygen hboot kommer det bli problem, någon som vet?

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  11. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ser ut som att miui-dev har GB Miui för nerladdning nu.

    http://www.miui-dev.com/roms/

    Ska faktiskt testa denna fastän jag är mkt nöjd med CM7Rc2.

    Har lagt in denna nu och damn , i had no idea what i was missing. Sååå nice.

    Verkar såvitt jag kan se funka mkt bra. En del tredjepartsprogram blir lite off pgr av miui's text och bakgrundsfärgkombinationer men inget som inte går att komma förbi.

    Kan säga också att jag har Bravo Sense (System 180M Cache 40M Data 217M) Hboot.
     
    Last edited: 26 mar 2011
  12. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    +1 på den frågan???
     
  13. rille77

    rille77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har kört GB-romen och den är inte helt stabil ännu.
    Några FC och lite strul med bankdroid som inte vill updatera, samt lite nedladdningsproblem.

    Dock så är det många trevliga features som kom i den...

    Hoppade tillbaka till 1.3.18 igen och inväntar en stabilare version.

    Dock så har jag fastnat rejält för MIUI, så man väntar med spänning
     
  14. fireon

    fireon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    1 370
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Okej, då väntar jag ett tag med MIUI. Är så nöjd med Oxygen nu så jag vill inte byta!
     
  15. rille77

    rille77 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Såg att BETAN nu är släppt i nyare version, som ska vara stabilare enligt forumen.

    Dock så jobbar de på en slutlig version och den kommer troligen om en vecka eller 2.
     
  16. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    kan inte helt och hållet gå i god för detta då jag i ärligheten namn inte kollat upp detta själv men när jag ögnat runt lite på 'Miui-Dev' har jag fått informationen att 'CM7 Hboot' inte fungerar med MIUI och detta skulle ju givetvis betyda att 'Oxygen Hboot' inte heller fungerar, den limiterar ju system ännu mer.
     
  17. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Är inte helt hundra men tror jag läste nånstans att MiUi i versionen tidigare tog 135MB system. Jag kör Sense HBOOT och det funkar utmärkt iaf.