2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gojz, 27 feb 2011.

  1. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    brukar dra i väg ett mail så märker jag ganska snabbt om det är telefonen som gäller eller ej. vissa företag ringer jag direkt till, tex felia :)

    har märkt en märklig sak med nya uppdateringen och det är att spel prestandan verkar KRAFTIGT försämrad. testade det här nya squibble(bläckfisk) spelet och det hackade utav satan för att i vissa perioder flyta på riktigt bra. samma sak på angrybirds, visserligen låt batterinivån på ca 8%(laddar ur telefon för att få bättre(rätt) batteritid) men det ska väll inte spela någon roll, ska testa snart igen bed fullt batteri.
     
  2. THESILVEREAGLE

    THESILVEREAGLE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Körde du en Factory Reset?
    Har haft Squibble sedan hösten, och det var ospelbart i och med laggen. Men efter 2.2.1 flyter det på riktigt bra.

    När jag kontaktade utvecklaren (innan 2.2.1) sa de att jag skulle testa att:

    - Stänga ner alla program i bakgrunden, m.h.a. task killer eller dylikt
    - Kryssa bort "Bakgrundsdata"
    - Stänga ner, och öppna upp programmet igen

    Testa dessa.
     
  3. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Haha, varsågod :)
     
  4. eXeem

    eXeem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S9+
    Platta:
    MediaPad M5 10.8
    har fått sämre 3g hastighet sen jag uppdaterade från js3--->js7 från drygt 6-7mbit till nu max 1,5-2mbit väldigt irriterande. vad kan det bero på nån som har haft samma fel?
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    gjorde en factory reset utan framgång, därimot har jag inte kryssat bor bakgrunds data.
     
  6. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    verkar som min telefon fått batteri tuppjuck, drog ur batteriet till 0% igår och laddade upp den igen i tron om att batteri tiden skulle bli bättre, på ca 4 timmar har den gått från 88% till 48%. då har jag enbart lyssnat på musik och messat ett mms.
     
  7. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Gör samma sak (alltså ladda ur och fullt) ett par gånger till du innan det är dags att du börjar oroa dig.
     
  8. hossebo

    hossebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    har laddat ur & fullt jag oxå nu några gånger och batteri tiden är skit
    från 100% till 70% på ca 2timmar med msn (trillian) igång i backgrunden

    köre in JM2 och sen JS7 via kies
    hoppas nu på bättre batteri tid

    Edit: halva batteriet kvar nu så det hjälpte att flasha om telefonen!
     
    Last edited: 28 mar 2011
  9. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    får testa ett par urladdningar till. det verkar ha fastnat på 6% ett bra tag nu iallafall, ca 4 timmar.
     
  10. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Prova radera batteristatistiken om du inte redan gjort det. Går att göra från CWM ifall man har det installerat.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  11. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Batteritiden är verkligen en katastrof.

    Tidigare laddade jag telefonen varannan eller var terdje dag vid normal användning. Nu håller skiten mellan 6 och 7 timmar mitt i natten när jag inte använder telefonen med all avstängt (GPS, Wifi, Location osv)

    Efter fyra dagars användning gjorde jag en factory reset. Ingen skillnad.

    Efter ytterligare fyra dagar rensade jag cashen. Ingen skillnad.

    Telefonen har i princip laddats ur helt efter varje laddning.

    Nu efter ytterligare 4-5 dagar tröttnade jag och gjorde nyss en helrensning - rensade cachen, formaterade det interna minneskortet och gjorde därefter en factory reset. (Det finns inget val i min meny för att rensa batterihistorik annars hade jag gjort det också.)

    Kan ju tillägga att jag tillhör dem som har köpt telefonen i Tyskland och använt RegEdit för att lura i Kies att telefonen är nordisk för att kunna installera 2.2 när den kom ut.

    Återkommer med ev. resultat men jag kan inte tänka mig att det blir någon större ändring.
     
  12. kayjay

    kayjay Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tjaba alla glada,

    Har lite funderingar efter min uppgradering från 2.1 till 2.2.1.

    Jag installerade senaste Samsung Kies (Kies_2.0.0.11033_25) från Samsung hemsida. Sedan kopplade jag in min SGS som jag hade fabrikåterställt två gånger (1:a gången genom Settings -> Privacy -> Factory data reset, 2:a gången genom att mata in *2767*3855# i dialer:n).

    Den första reseten tog bort allt utom bilder i galleriet (kollade inte om min musik låg kvar). Den andra reseten (med koden) tog bort alla filer också.

    Efter det kopplade jag in min mobil, efter att jag först startat upp Kies på datorn. Mobilen var inställd på Samsung Kies under USB settings.

    Allt gick bra; Kies hittade mobilen och ville uppgradera till JS7 direkt (har en XEE-lur).

    Dock klagade Kies efter ett tag att det inte fanns 3GB ledigt för den att använda och avbröt således uppgraderingen (den hade knappt hunnit hemta in alla filer från Samsungs server).

    Sedan verkar Kies automatiskt gjort någon form av unmount/mount mot min mobil då rutan som talar om att en ny SW-version finns, popade upp på nytt.

    Jag lät den vara uppe, medan jag frigjorde 5 GB som Kies kunde använda som "swap-partition". Sedan klickade jag på okej och uppgraderingen var igång.

    När alla filer hade hämtats och Kies skulle trycka ut uppgraderingen till mobilen, så popade en ruta upp där det stod att "Samsung Kies har slutat fungera. Windows söker efter en lösning till problemet" (har 32-bits Vista på denna burk). Dock stängdes aldrig Kies ner när jag klickade på "Avsluta program".

    Dock hade mobilen redan hunnit gå in i Download mode (Skärmen där det står "Don't turn off target!!!"). På mobilen tuggade allting på som vanligt och uppgraderingen verkade gå igenom. Den rebootade efter ett tag och allt verkade bra. Det hela tog mindre än 15 minuter.

    Precis när mobilen hade bootat färdigt (fortfarande kopplad till datorn) så popade det upp en ruta nere i trayen där det stod att Kies var färdig med att förbereda mjukvaran som nu var klar att pushas till mobilen. Jag klickade på den rutan då den uppmanade mig att göra så, men ingenting hände med mobilen eller Kies.

    Hur som helst så drog jag ur mobilen och kopplade in den igen så att jag kunde bekräfta med Kies att den senaste versionen var installerad. Då klagade Kies på att uppgraderingen av SW misslyckades och frågade mig om jag ville göra en emergency-restore. Jag tackade nej och prövade på nytt att koppla in mobilen till Kies (drog ut USB-kabeln och stoppade in den igen). Samma beteende från Kies.

    Avinstallerade Kies och installerade om det medan jag startade om datorn efter varje åtgärd. Kopplade in mobilen igen och denna gång hittade Kies den. Den verkar nu ha den nya versionen enligt Kies:

    PDA: JS7
    PHONE: JPY
    CSC: JS1 (XEE)

    Här kommer då en dum fråga: finns det någon chans att något har gått fel med min uppgradering? Syftar på att Kies slutade funka under uppgraderingen trots att mobilen han gå in i DL-mode.

    En till fråga: Under Kernel version i telefonen så står det root@... (under versions-numret). Betyder det att min mobil är officiellt rootad?

    Tack på förhand.
     
  13. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm... Pluggade ut telefonen vid halv 10 i morse och satte på ren jäkelskap på GPS, BT och WiFi. Nu har den alltså puttrat på i 4 timmar och är fortfande som klistrad på 100% laddning.

    Det finns hopp. :)
     
  14. inact_044

    inact_044 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    hade samma hopp... men sen tyckte ja de va lite kontigt.. starta om telefonen o se vad som händer...
     
  15. Gdroid

    Gdroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har samma problem med batteri, efter uppdatering håller den i knappt 10h. Innan höll den i nästan 48h. Jag har testat att ladda ur helt och ladda upp helt ett flertal gånger, samt rensa batterystats med CWM. Inget har hjälpt. Om ingen lösning hittas blir jag alltså tvungen att flasha till en annan version och hoppas på det.

    Att de aldrig kan släppa en buggfri firmware...
     
  16. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det måste väl ändå vara bättte att låta den vara på tills den självdör?
     
  17. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Mitt batteri är ungefär som vanligt med 2.2.1. Kan inte säga om det varken blev sämre eller bättre. Min telefon klarar sig ett par dagar.
     
  18. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Det finns ingen chans alls att batteriet är fullt efter fyra timmar med BT/WiFi/GPS påslaget så det handlar om att din batteristatus låst sig. Om du startar om den så kommer telefonen med största sannolikhet komma på sig och rapportera (mer) korrekt.
     
  19. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Sorry. Med fullt menade jag att batterisymbolen i övre högra hörnet visade helt fullt batteri.

    Men oavsett vilket - nu har den varit igång i 10 timmar med allt det nämnda igång och i settings står batteriladdningen på 74 %. Om det stämmer eller ej så är det redan en gigantisk skillnad mot innan när den slocknade efter 6-7 timmars ren standby med allt avstängt.
     
    Last edited: 27 mar 2011
  20. Gdroid

    Gdroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter bra, gjorde du någonting speciellt?