Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

  1. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Ja, bara att göra likadant som med ss.
     
  2. TheAce

    TheAce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som fått wifi tethering att fungera?
     
  3. jocke888

    jocke888 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Hej,
    Vet någon om originaltangentbordet som följde med Bladen finns i dessa ROM?
    Jag har inte hittat något bättre tangentbord/T9 för mig på Market än den som medföljer Blade. Gillar skarpt det tangentbordet. Bättre än Sence-tangentbordet m fl, enligt min mening. Dessutom har jag nu vant mig vid det då jag kört Blade original ett tag.

    (OT) Kan man generellt säga att de inofficiella ROM som byggs lägger på det tangentbord/språk som finns på originalet? Eller blir det oftast android egna tangentbord by default?
     
  4. mrblax

    mrblax Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testa SwiftKey, tror de har en månads trial .. helt klart bäst i min mening, gillar layouten plus att hur den gissar ord är galet bra ..
     
  5. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Menar du touchpal? Var det som följde med min orange rom(vet ej vad som skickas med i svenska).
    Och nej, har aldrig sett en ROM där touchpal ingår(testat JJ, SS, FLB och CM7). Generellt så följer gingerbreadtangentbordet(MYCKET bättre än det gamla vanilla) med i nyare ROMs. Om jag minns rätt så är det Kallt Kaffe som brukar skicka med HTC_IME by jonas(sense tangentbordet, som är min absoluta favorit, trots ordlistebuggen). Också för mig jag fått med swype någon gång med. Men generellt, så är det bara gingerbreadtangentbordet som följer med. Touchpal får du nog ladda hem själv.
     
    Last edited: 29 mar 2011
    jocke888 gillar detta.
  6. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Är du säker på det? Kan hända att det hängde med men är ganska säker på att touchpal var standard i den rom som låg på min orange, kommer inte dock inte ihåg om det fanns fler/vilka fler som fanns, förutom standard.
     
  7. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Tackar för rättelsen. :)
    Menade touchpal, men fick swiftkey i skallen efter jag läste förra inlägget. Blev lite konfunderad sen när jag hittade en touchpal apk liggandes på min dator också efter jag skrivit inlägget.
     
  8. yhrn

    yhrn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Verkar som att de inte fått wifi tethering att lira på Blade och att de därför exkluderat den funktionen tills vidare. Här är en diskussion som antyder det iaf: http://forum.cyanogenmod.com/topic/...147674__hl__tether__fromsearch__1#entry147674

    Normalt ska det annars gå att ställa in under "Settings -> Wireless & Networks -> Tethering & portable hotspot" men den rubriken har jag inte ens. Vet dock inte om det är så användbart på en Blade med tanke på hur mycket batteri wifi tethering tydligen ska dra. Tror det finns några appar som man kan använda också.
     
    TheAce gillar detta.
  9. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Tycker faktiskt det är rikt användbart och använder det ofta på längre tågresor. Visst drar det batterier, men inte så fasansfullt mkt(gpsnavigation med skärm på drar nog betydligt mer).
    Finns en addon på modaco som funkade för mig på äldre nightleys. Ej testat CM7 på ett tag nu, så kan ej garantera att den fortfarande funkar. Men den finns fortfarande kvar på modacotråden, så antar att den gör det än.

    Första posten, tryck på fixes, scrolla ner till wifihotspot, allra längst ner finns en länk som säger "Alternatively, Flash THIS. It's a much quicker way of doing it. "
    http://android.modaco.com/content/z...cyanogenmod-7-android-2-3-3-nightlies-thread/
     
  10. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nu ligger CM7 RC3 på luren. Verkar hyfsat stabil hittills, lite svarta skärmar i menyerna men löste sig med en omstart och har fungerat utmärkt i 6-7 timmar nu. Inga problem att ta emot/ringa samtal. Det enda jag saknar är "thin circle battery"-temat från JJ9. Men det går ju att visa batteriprocent iaf. Återkommer när jag kört den några dagar.

    Trevligt med överklockningsinställningar i menyn också. Hoppas en helt stabil version är nära!
     
  11. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Men finns ju en hel del olika Teman till cm7 oxå, bara söka på Google, Rover blue använder ja,
     
  12. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Om du inte prompt måste ha thin, så kan du få samma circle mod men normala versionen till cm7 från samma kille.
    http://android.modaco.com/content/zte-blade-themes-and-design-customisation/332965/cm7-battery-mods/

    Glöm ej att gå in i temahanteraren efter du flashat och välj rätt tema med batterimoden.
     
  13. Ythle

    Ythle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har koll på om det går utan vidare problem att fixa till en CyanogenMod som fungerar på GEN2 Blades? Det skall väl ändras kärna samt libs osv? Kanske är mer ändringar som krånglar till det :eek:
     
  14. Tisu

    Tisu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nu går det undan för CM.

    cm: Bump to RC4 (android_vendor_cyanogen)
     
  15. yhrn

    yhrn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Verkar som att wifi tether kommer i nästa nightly - http://cm-nightlies.appspot.com/?device=blade:

    blade: Add wifi tether support (android_device_zte_blade)
     
    TheAce gillar detta.
  16. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tackar!

    Kör den nu. Försökte även byta ut png-filerna för batterimäteren med de från thin circle JJ men lyckades inte signa om apk:n så den gick att köra. Får väl läsa på mer eller nöja mig med den tjocka cirkeln.

    edit: Värt att nämna är kanske att det inte fungerar om man flashar in den med Clockwork. Jag fick packa upp zip:en och köra apk:n i android för att den ska synas i temahanteraren.
     
  17. Skogstobbe

    Skogstobbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  18. Magget

    Magget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Att du kan ansluta din dator till telefonen via wifi och surfa på mobilens 3G-uppkoppling i datorn. En bra funktion när man är på resande fot.
     
    Skogstobbe gillar detta.
  19. snabben

    snabben Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    OnePlus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5
    ROM:
    Stock
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    t0lte
    ROM:
    Lineage OS

    Detta testade jag, utan att lyckas, den installerade ok, men efter omstart ser jag inget än dom 3 som va där ifrån början i theme chooser
    Kanske beror på att jag har en San Fransisco.
     
  20. pritect

    pritect Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Precis installerat senaste nightly, mäkta nöjd so far!