När kommer tabletternas tablet - Notion Ink?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av my05, 20 okt 2010.

  1. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Tack, det var verkligen användbar information om tullen!

    Skall försöka följa rekommendationen.
     
  2. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Om du menar endast datatrafik, så har Telenor sådant. Jag använde ett sånt abonnemang i min notebook som har SIM kortplats. Funkade hyfsat. 199 kostade det i månaden om jag inte minns fel.
     
  3. tompe17

    tompe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Adressen stod i ebrevet man fick från [email protected]. På trackingwebbsidan står bara att sen ska till Linköping för mig. Mitt paket är i Honk Kong nu och det tog ett par dagar att komma dit.
     
    lasslax gillar detta.
  4. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mjo, har sneglat lite på dom. Telenor Surfa plus 129:- månaden. Men hur pass bra fungerar Telenor i Stockholm (innerstad)? Vet att många operatörer har svarta hål där... I huvudstaden. Väldigt off-topic nu, ber om ursäkt för det.


    För att hålla mig till ämnet: Det börjar klia i fingrarna nu, tillbehör beställda :)
    Antalet videos kommer nog blomstra om 1-3 veckor.
     
    Last edited: 30 mar 2011
  5. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft min i ungefär en månad (LCD+3G) och hunnit med att flyga strax över 40 timmar med Adam som medresenär.

    Har läst igenom massssssor med dokument (mestadels word & pdf men även en del powerpoint), fungerar riktigt bra... okej, en renodlad läsplatta är bekvämare att läsa på men Adam är helt ok.
    Spela har man också hunnit med en del, riktigt imponerande prestanda!
    Film fungerar, men jag saknar något sätt att spela en MKV-fil.

    En sak jag verkligen saknar är möjligheten att använda svenskt tangentbord med NI's layout & funktioner (multitouch).
     
  6. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hur upplever du batteritiden nu när den är inkörd?
    Använder du original rom eller EdenX etc etc?

    Jag tror säkerligen att det kommer att komma en lösning den närmsta månaden då lite mer developers fått hem sin Adam. Vore ju "madness" om det är tegra platformen som begränsar användandet av MKV-filer.

    Vore grymt trevligt om Notion Ink i någon uppdatering framöver inför lite mer språk för tangentbordet. Själv kommer jag inte lida så mycket men förstår frustrationen.

    Blev glatt överraskad angående leveranstiden, Hong Kong 29 mars - Amsterdam 30 mars. Trodde det skulle ta mycket längre tid - tidigare erfarenhet.
     
    Last edited: 30 mar 2011
  7. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Från att det skickats sägs det ju att de tar 6 dagar. Någon mer med tull kanske.

    Min har fått två in transit i xiamen nu med ett dygns mellanrum. var det samma för er?

    Simkort med datapaket bara kan du köpa hos alla operatörer.. i Stockholm har tre snabbaste hastigheten men dålig täckning om du är i källare och äldre lägenheter typ.. comviq fungerar ok men är segt till och fick och telia o telenor är mest bara dyra.

    Snart släpps SwiftKey för tablets med svenska och då har inte det inbyggda en chans.

    Mkv-stödet för high profile går inte att lösa med "några developers", de skulle redan varit fixat på mobilerna i så fall. Det är tegra2 tillverkaren som måste lösa det på något sätt!
     
  8. tompe17

    tompe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja, fast jag tror jag hade två dygns mellanrum men det berodde nog på helgen.
     
  9. tompe17

    tompe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer Swiftkey fungera rakt av på Adam? Eller är Swiftkey tablet för Honeycomb?

    Vad händer om man installerar Swiftkey för telefon på Adam? Att inte ha svenska tecken är en stor nackdel för mig.
     
  10. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag kommer att försöka med Graffiti. Gillar det sen mina Palm Pilots
     
  11. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det går att installera nuvarande swiftkey men är tveksam hur bra de kommer se ut. Kommer dock komma en drös tgb snart. Better Keyboard har tabletversion vet dock inte om åäö finns..

    De krävs inte mycket för att göra om swiftkey så de fungerar på annat än honeycomb om de skulle vara så illa! :)
     
  12. engjoa

    engjoa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det rör på sig :-)

    31 Mar 2011 14:25:00 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
    30 Mar 2011 16:29:00 Xiamen Shipment In Transit.
    29 Mar 2011 15:55:02 Xiamen Shipment In Transit.

    Efter samtal med TNT så estimerar dom leverans på tisdag. Dom rekommenderade mig att ringa på måndag. Ev har dom då uppgifter på moms så den kan betalas in direkt för att slippa ytterligare ledtid.
     
    Last edited: 31 mar 2011
  13. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Date Time Location Status
    31 Mar 2011 14:24:58 Hong Kong Shipment Received At Transit Point.
    30 Mar 2011 16:29:00 Xiamen Shipment In Transit.
    29 Mar 2011 16:32:18 Xiamen Shipment In Transit.


    Min är 2 sekunder före din...:)

    Jag är helt grön när det gäller tull grejer och TNT hanteringar. Så om du forsätter berätta, försöker jag göra som du.:cool:
     
  14. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Betalade tull avgift idag. 50min efter det så gick den igenom :)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  15. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER


    Tull???? Ooops... jag trodde att tullen är 0% på datorer, och bara MOMS skall betalas. Vad har du pröjsat?
     
  16. tompe17

    tompe17 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag betalade också införselsemoms (972 kronor) idag. Men betalade nyss så de har säkert slutat arbeta så jag får vänta till på måndag för leverans. Tullen var 0 kronor. Jag fick email med pdf-fil-faktura helt automatiskt vilket var mycket praktiskt.
     
  17. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Precis, blev lite fel där. Menade såklart bara moms :)
     
  18. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Puh.... viss lättnad jag känner....:money:
     
  19. Love

    Love Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    "Dear Notion Ink Enthusiast

    Greetings!

    We are currently gearing up to begin our next round of orders shortly and we noticed that you have registered for an invite. Hence, we are contacting you to better understand which variant of the Adam you wish to purchase and also how you wish to pay for it.

    Please click on the link below and let us know your choice on the page that opens. After you have submitted your choice, if you change your mind, do not worry! You can change your variant at the time of placing your order.

    http://store.notionink.com/[email protected]

    If you currently do not wish to purchase an Adam for yourself, kindly choose that option on the page.

    Warm Regards
    Notion Ink"

    Vad gör jag? Fortfarande svårt att bestämma mig, speciellt nu när det ryktas att LG och Google håller på med en Nexus platta. Och Honeycomb verkar ju dröja nu när Google gjort avkall på öppenheten iom 3.0... Men borde väl komma inofficiella Honeycomb-roms eller vad tror ni? HC är väldigt viktigt för mig, skulle inte ens överväga en platta som inte kommer få varken officiell eller inofficiell HC... Fast Nexusplattan, om verklig, kommer säkert inte komma med Pixel Qi... Svåra val
     
  20. beejizzle

    beejizzle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Detta är ju bara en frågeställning för att kolla vad du skulle kunna tänka dig köpa.. Gör ett val, det är inte bindande. Du kan fortfarande inte köpa från "nya leveransen" ännu.

    Jag fick också detta idag på min andra mail så om någon "vill ha en Adam" men inte har någon länk så kan ni få köpa via mig för jag väntar redan på en.

    Ni som betalat momsen till TNT, hur kan de gå så snabbt? Pengarna tar ju en dag minst om du betalar med bankgiro/postgiro? Berättar man bara för TNT att man fört över pengar så litar de på en och lägger ut så de går snnabbare eller vad är det som händer egentligen?