Meddelande, fel ordning!?

Diskussion i 'Legend' startad av Mr_X, 29 mar 2011.

  1. Mr_X

    Mr_X Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    SMS:en jag skickar och tar emot kommer helt i fel ordning, skickar jag ett sms och sen svarar han/hon efter någon minut då kommer mitt sms efter hans/hennes. Vad är felet? har android 2.2 om någon undrar.
     
    Last edited: 29 mar 2011
  2. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Antagligen något med tiden/tidszoner/sommartid. Mottagna SMS går efter operatörens klocka, och skickade efter telefonen. Fick sådär när jag utvecklade min app och flyttade fram klockan för att felsöka lite.
     
  3. Mr_X

    Mr_X Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tittade i telefonen och tidszonen var inställd på GMT+02:00, Centraleuropa, sommartid. Och rutan Automatiskt var i bockad, får väl bocka av då och sätta tidszon +1
     
    Last edited: 30 mar 2011
  4. Ogglord

    Ogglord Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men vi har ju sommartid nu, rätta mig om jag har fel, men det brukar ju stå som GMT+2 då. GMT+1+Sommartid = GMT+2 :D

    Det förklarar ju dock inte ditt sms-problem.
     
  5. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Om jag inte missminner mig så är det väl en känd bugg? Den förberedande uppdateringen inför 2.2 sabbade SMS-appen totalt.

    Dock minns jag inte om problemet löstes i och med släppet av 2.2, jag har alltid använt mig av CyanogenMod och Handcent.

    Så mitt tips är är - byt till Handcent.
     
  6. Mr_X

    Mr_X Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får testa byta till Handcent, hoppas det fungerar bättre. Blir alltid lika irriterad när sms:en kommer i helt fel ordning
     
  7. supercrw

    supercrw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kolla vilken version av telefonen du har, detta var en stor bugg i en av de officiella uppdateringarna innan 2.2.
     
  8. Mr_X

    Mr_X Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har fulla versionen av 2.2 tror jag eftersom när jag trycker på '' Uppdatering av systemprogram'' och sen trycker sök nu då står de '' Telefonen är uppdaterad, Det finns inga uppdateringar tillgängliga för telefonen''. Vart ser jag annars exakt vilken version jag har, för under Programvaruinformation står det ''Android-version 2.2''
     
  9. Andy Roid

    Andy Roid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Jag fick detta problem efter att jag uppdaterat till froyo på min desire, när man svarade snabbt på ett sms. Det löste sig genom att jag ställde fram klockan +1 minut.
     
  10. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Vi byter inte GMT-zon för att vi får sommartid. Vi ligger alltid i GMT+1. Detta kan dock vara efterdyningar av sommartiden, men säkerställ att du ha på GMT+1 och ställt klockan så den stämmer. Prova och stäm av att det blir rätt "från och med" efter inställningarna gjordes.
     
  11. Mr_X

    Mr_X Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installerade LauncherPro för någon dag sen bara för att testa det och nu verkar sms problemet vara borta, blev helt ny telefon med LauncherPro