Spotify för Android - frågor, buggar och problem

Diskussion i 'Applikationer' startad av mannyb, 8 sept 2009.

  1. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Pfft! Nä nu åker skiten ut (igen).
    Tappar bort alla redan synkade listor, bråkar om att sd-kortet är fullt (6G ledigt!) och tjoar om att det är tredje 'devicen' jag synkar så nu måste den wipas... igen ... och igen.
    Rejält trött på den, men grattis till er som får den att fungera.
    Håller en tumme för att Spotify själva bygger in den här funktionen någon gång.
     
  2. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Jag har ett jädra problem med spotify på min Desire HD. Kör igång appen och kopplar ihop mitt bluetooth-headset och trycker igång en låt på spotify. Är säkert en väntetid på 10-20 sekunder innan låten börjar spelas, så spelas den några sekunder och sen pausas låten i några sekunder och sen återupptas den igen och så håller det på hela tiden, när låten är klar så får man vänta 10-20 sekunder igen innan nästa låt spelas och den är lika hackig som föregående låt.

    Har provat att byta till vanliga "sladd-lurar" men ingen som helst förbättring. Spelar ingen roll ifall jag är inomhus, utomhus, rör på mig eller står stilla utan det är samma problem hela tiden. Finns det något att göra åt saken eller är det bara att lägga in musik på mitt SD-kort och skaffa sig en bra musikspelar-app?
     
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Låter som att du har väldigt långsam uppkoppling? Har du provat att synka en lista och se om den spelas upp väl?
     
  4. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Min uppkoppling fungerar väldigt bra när jag surfar t.ex på facebook eller nyhetssidor, då är laddtiderna minimala och jag märker aldrig av någon begränsning. Har telias mobilsurf med en hastighet upp till 6Mbit/s och en tak på 1Gb data per månad och de taket når jag aldrig upp till.

    Får prova synka om en lista för att se ifall det blir bättre. Återkommer med svar.

    Edit: Kan inte synka om min lista för jag har inte WiFi och jag kan inte heller synka via 3g. :/
     
    Last edited: 27 feb 2011
  5. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    [TIPS] Vet inte om det står någonstans i tråden men om man sveper fingret nedåt när man är i Library får man fram ett filter som gör att man kan spela musik från en viss artist. Bra då jag har dålig ordning på mina Artister :D
     
  6. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Det kan du ändra i inställningarna, som standard är synk av via 3G.
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    I inställningar kan du även välja stream och sync quality,jag har båda dessa på High quality.
     
  8. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Det var redan ändrat och den vill inte synka ändå.

    Det har jag med, får se ifall det blir någon förbättring då jag ändrar till låg kvalité.

    Edit: Liten uppdatering. Även fast jag ändrar streamningen till låg kvalité så blir det ingen förbättring utan det hackar fortfarande i uppspelningen.
     
    Last edited: 10 mar 2011
  9. afmug

    afmug Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, jag har kollat igenom tråden nu och det verkar inte som om en enda människa här äger en Xperia X10. Jag har ett grovt jävla problem med Spotify på min stora (observera att det är den stora, inte någon av de små Pro-versionerna) Xperia och jag kan inte lyssna på musik längre. Medan jag lyssnar pausar musik efter ungeför 2-3 minuter och startar igen ungefär 5 minuter senare. Efter detta crashar hela Spotify inom kort och jag kommer tillbaka till homescreenen på mobilen. Därefter måpste jag starta om programmet och lyssna på en låt till, som pausar och seadn crashar det igen.

    Den kan spela några låtar i taget om man inte "släcker ner" mobilen och håller på med den konstat så att skärmen aldrig släcks men detta är ju såklart fruktansvärt irriterande. Jag vet inte vad jag ska göra eftersom när jag googlar det är det INGEN som har en stor Xperia X10 som kan hjälpa mig.

    MvH - Afmug
     
  10. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Har senaste programvaran till din X10?
    Är detta med streamade låtar eller också med offline playlists?

    Har du prövat att kontakta Spotify support?

    Läser man på http://getsatisfaction.com/spotify så finns detta problem på flera mobiler. En del mobiler går ner i något slags halvt strömsparläge när man släcker skärmen vilket kan bryta dataförbindelser (framför allt wifi), har fel i hanteringen som tillåter att appar håller mobilen vaken mm. Vad som gäller X10 vet jag inte. Dessutom så är väl inte Spotify det mest stabila programmet heller.

    När Spotify krashar, står det något intressant i loggen?
     
  11. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Hittade just en rolig grej i spotify :)

    Jag satt o slösurfade o lyssnade på Bruce Springsteen när(enligt spotify) She's The One" från plattan "Live On Air" kom på. Problemet är bara det att det är Havok - Covering Fire som liras. Havok är en ganska hård metal-grupp, så man lägger lixom märke till det. :)

    Testa ska ni få se. Samma gäller spår 3 och 4 från samma platta(Live On Air).
     
    appel gillar detta.
  12. afmug

    afmug Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Detta är med streamade låtar, när jag går in i Wi-Fi läge går det inte att lyssna på musik alls eftersom den går i offline mode utan att jag sagt till den att göra det. Jag ska pröva det på offline låtar men jag tvivlar på att det har någon skillnad.

    Men jag ska posta på getsatisfaction och se om jag kan få hjälp, tack så mycket.
     
  13. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    sibbor gillar detta.
  14. mufc

    mufc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Får det fan inte att fungera i offline mode på mobilen. På datorn fungerar det hur bra som helst (testade att rycka ut kabeln) men direkt jag har i offline mode eller flygplans mode så fungerar ingen låt alls i mobilen, står bara att dom inte går att spela upp i offline mode. Dessutom försökte jag göra en ny lista på datorn men den verkade inte syncas till telefonen heller. Edit: Nu hittar jag den andra listan men problemet kvarstår: Kan inte spelas i offline mode.

    Bör väl tilläggas att jag inte pillat allt för mycket med några inställningar alls. Fick telefonen för en vecka sen med Spotify Premium och laddade ned klienten. Musiken fungerar kanon när jag är uppkopplad men det är alltså i offline mode som tekniken sviker. Enligt Spotifys egna hemsidan behöver man bara ändra en viss spellista till offline mode och sen ska det fungera.
     
    Last edited: 1 apr 2011
  15. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Det låter som att du inte bockat i vilka listor du vill synka under "Offline playlists" i mobilen (inte sama som i datorn) alternativt har inställningen att den inte ska synca över 3g och sen inte varit ansluten till wifi tillräckligt länge för sync.

    Har du valt offline playlists och hur många låtar står det längst upp till höger som "pending sync" ?

    Får du inte ens in nya spellistor så låter det som att du bockat för "Force offline" i inställningarna?
     
  16. mufc

    mufc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    74 st har jag som pending sync. Har valt en av mina listor. Har inte trådlöst hemma (har faktiskt bara hunnit testa detta hemma). Fast jag måste erkänna att jag inte har någon vidare koll på Wifi hit och 3g dit. Verkar inte fungera att slå på dessa iallafall.
     
  17. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Du borde ju kunna slå på Wifi eller 3g i Spotify.
    I dit fall gäller det väl att få den att synca när du ligger på 3g.
    More/Settings/Sync over 3g. Då borde den rulla igång med att
    få ner låtarna som du valt i offline playlist.
     
  18. mufc

    mufc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fungerar tyvärr inte. Händer helt enkelt ingenting när jag klickar i 3g.
     
  19. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har du 3g aktiverad och kanske data?
     
  20. sibbor

    sibbor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER