Webbläsare - Vilken använder ni?

Diskussion i 'Blade' startad av Rödskägg, 3 apr 2011.

  1. Rödskägg

    Rödskägg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilken webbläsare föredrar ni?
    Fördelar, nackdelar?
     
  2. Bubbaz

    Bubbaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    helt ärligt så använder jag mig av den medföljande "orginal" inte testat någon annan och ser inte någon anledning heller varför det skulle vara bra, men har fattat det som så om du använder opera tillexempel kan du ju anväda dig av smidiga bokmärken alternativt senast besökta som små ikoner på startsidan.
     
  3. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kör Dolphin HD
    Mest på grund av tabbar och lätt att komma åt bokmärken. Växla tabbar med volume rocker :D
     
  4. Occz

    Occz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Standardbrowsern. Har tråkigt nog inte hittat någon som kan tävla med den (har testat Skyfire, Dolphin, Opera Mini/Mobile)
     
  5. ekanboy

    ekanboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör med Mirren Browser,funkar kanon,gratis också....;)
     
  6. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har Miren installerat, verkar bra med en hel del extra funktioner utöver standard webläsaren, men trots att kör jag mest med standard då den fyller mina behov ganska väl.
     
  7. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Opera Mobile, tycker den är oslagbar i snabbhet och dessutom har den ett riktigt schysst gränssnitt
     
  8. bollonet

    bollonet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dolphin, för att jag gillar systemet med hur man kommer åt bokmärkena.

    Sen undrar jag om Opera - har den pich-to-zoom?
    På Iphone så saknar Opera pinch-to-zoom lustigt nog.
     
  9. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det har den, funkar ypperligt :)
     
  10. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Orginal, jag surfar inte så mycket i mitt dagliga liv men om jag åker i väg någonstans så använder jag dolphin. Mest för flikar och att scrolla med volume rocker vilket underlättar sjuktmycket vid enhandsanvändning (misstolkningsbart...)
     
  11. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag har testat typ alla och fastnade för tre(använder dem för olika saker).

    Medhåll att Dolphin har klart bäst UI(bäst system för tabs, och man kan ställa in vad man ska göra med volymknapparna). Gick dock över från vanliga dolphin till mini, som kändes rappare och mkt mindre bloatat. Fast tycker Dolphin fortf är långsammare än de andra browsrarna jag har(inte sällan så slutar den ladda en sida helt och bara stannar), och funkar inte helt hundra med nedladdningar eller byta över till externa appar, som youtube. Tyvärr(för jag älskar verkligen UI:t).
    Opera Mini är definitivt snabbast, och guld att ha om uppkopplingen inte är så snabb. Funkar däremot inte klockrent på alla sidor och kan ha problem ibland. Och jag är lite skeptisk(paranoid) att slussa allt jag browsar via operas server.
    Stabilast är definitivt stock browsern, brukar aldrig vara några problem. Synd bara att tabsystemet är så urbota korkat(3 tryck innan man kan växla är inte smidigt).
    Som det är nu så använder jag nog Opera Mini mest, eftersom den är så kvick.

    Testat Skyfire och Miren med, men tyckte de var bloatade(en alldeles för integrerad med sociala tjänster) och sega. Skyfire's främsta fördel, flash, var lite hit and miss, funkade alldeles för sällan för att övertyga mig att ha kvar appen.

    Det sagt, browsers är ett väldigt personligt val. Kollar man trådar där det diskuteras, så har folk väldigt olika preferenser. Finns nog ingen ultimat browser för alla.
     
  12. Heartis

    Heartis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    någon som har tips på webläsare som man kan surfa med uran att historyn sparas, som chrome incognito till Windows?
     
  13. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Dolphin hd har inställning för att surfa utan history.
     
  14. Tom200

    Tom200 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Opera Mini funkar faktiskt "sämre" än på en gammal mobil med WinMo 6.0. Ok, den hade qvga-upplösning men Opera Mini flöt som smör.

    På min Blade laggar det vid scrollning och zoomning. Sen kör jag av gammal vana Opera Mobile också. Rapidshare m.m. Funkar inte i Mini.

    Inbygga browsern funkar ok, men av någon störig anledning måste man välja browser varje gång man klickar på jordgloben. Detta trots jag kryssat i default.