Stora problem! force close mm.

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av paffare, 29 mar 2011.

  1. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min Nexus har börjat hänga sig regelbundet, force close så fort jag öppnar en app. Halt oandvänbar. Försökte med en factory reset, men fortfarande samma problem fast alla program nedladdade program är borta.

    Värt att tillägga är dock att mitt google-konto ligger kvar när jag nexusen startas efter återställningen. Om jag installerar något program försvinner det vid reboot och jag måste göra installationsguiden igen. Helskumt.o_O

    Någon som har en lösning? Tacksam för svar
     
  2. Zargoth

    Zargoth Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    om du har bytt ut orginalromen så testa att installera om romen helt och hållet och wipea allt i processen
     
  3. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte bytt ut någon rom, (aka rootat). Finns det en orginal-rom fil man kan lägga in och flasha via standard recovery?
     
  4. slutlekt

    slutlekt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Last edited: 31 mar 2011
  5. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Öppna bootloadern och roota: http://jaxov.com/2011/02/how-to-root-android-2-3-3-gingerbread-on-nexus-s/

    Flasha stock: Stock 2.3.3 Full ROM, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=955719

    Nu bör/ska det vara löst.

    Master's "stock-rom" (som länkas i föregående inlägg) uppdateras inte längre, så jag skulle tänka en extra gång innan jag bestämde mig för den. Stock rom + voodoo-kernel (se nedan) känns bättre, iaf för mig.

    Roota enheten igen (root försvinner när du flashar stock-romen) direkt efter du lagt in stock-romen. Detta för att du ska slippa återinstallera allting trefalt. Detta om du vill ha root såklart, men det vill man väl? :)

    Gick själv precis omvägen* (efter problem med SMS) genom factory reset --> fortfarande kass --> öppna bootloader (allting försvinner (alltså allting både på interna minnet och det externa)) och root --> flasha CM7 --> fortfarande kass --> CM7 var trist(!) --> flasha stock-rom 2.3.3 --> fortfarande kass --> roota igen --> flasha Voodoo-kernel som fixar ljud och färghantering --> fortfarande kass (såklart) --> fixa i en inställning --> win :D

    * hade ändå tänkt roota igen, så ingen förlust direkt. Men lite rolig omväg för att få SMS att fungera :D
     
    Last edited: 3 apr 2011
  6. paffare

    paffare Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu känns det som att jag har testat allt!
    Det stora problemet verkar vara att mobilen inte fabriksåterställs helt. inte ens vid oem unlock. mitt google-konto ligger fortfarande kvar när jag startar mobilen, och den jag blir bombad med force-closes efter 5 min, för att senare hamna i bootloop. Det går inte heller att rensa det inbyggda minnet. Har prövat att formatera via recovery, dator och i android. Och om jag försöker lägga över en fil å det inbyggda minnet är den borta när jag tar ur sladden ur datorn. Det gör att jag inte kan flasha in orginalrommen. Känns som att det är ett hårdvarufel?!

    Vad som däremot fungerar är att lägga in clockwork recovery, men kan ju inte göra så mycket där då jag inte kan flasha nån rom eller så.

    Är i desperat behov av hjälp!