Överklocka swedish spring 4

Diskussion i 'Blade' startad av brocken, 4 apr 2011.

  1. brocken

    brocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    undrar viken hastighet ni har som använder swedish spring4
     
  2. perakesson

    perakesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  3. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det är olika från telefon till telefon. Vissa klarar köra i 729 utan problem, andra fryser och kraschar vid 652(därför Kallt Kaffe tog bort att den var automatiskt satt till det, som det var i trean). Min kan köras stabilt på 672. Kör jag över det så kraschar den förr eller senare.
     
    Last edited: 4 apr 2011
  4. jme2010

    jme2010 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  5. frank

    frank Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Mestadels 604 men kör upp den i 729-748 om jag ska spela eller så. Ni som jämt kör 710, känner ni av någon batteriskillnad?
     
  6. razer_d

    razer_d Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag kan köra 691MHz stabilt men jag brukar använda MHz för att få bättre batteritid.
     
  7. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Troligtvis samma för mig, har haft krascher på både 691 och 710, inte ofta, men någon gång då och då. Dock inte helt uteslutit minimum nerklockningen som orsak, men inte orkat pilla nå mer med det. Kanske har båda åkt på en cpu från samma halvtaskiga batch... inte för att det känns som hela världen då skillnaden mellan 600 och 710 inte kändes enorm på något vis det lilla jag provat.
     
  8. Bubbaz

    Bubbaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag kör på 729mhz på smartass som standard sedan flyttar jag bara till performance då jag ska spela spel som är lite mer krävande
     
  9. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jepp samma här, enstaka krascher vid 691 och 710, men skulle inte klassa det som stabilt. Inte haft en enda krasch på 672. Visste dock inte att underklockning kan påverka med. Inte pillat på den alls. Fast inte hela världen för mig. Spelar inte mkt på min Blade ändå(förutom Scummvm, men de spelen verkar mindre krävande).
     
  10. söderbäck

    söderbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  11. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Vet faktiskt inte om underklockningen kan påverka, bara spekulationer iom att stresstestet rullade på fint så fann jag det lite misstänksamt att den bara kraschade lite då och då på dessa klockfrekvenser, ofta utan att jag ens gjorde något märkvärdigt.

    Lite OT, märker du någon skillnad med SS jämfört med JJ? Har funderingar på att flasha in den då videokameran lagt ner på min JJ av någon anledning, troligtvis lättare med omflashning än att försöka fixa...
     
  12. MrIcka

    MrIcka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hm, när jag försöker installera Scummvm från market så står de att det inte är kompatibelt med Bladen?!? Hur har du fått in det, jag vill spela Full Throttle :)
     
  13. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Något med att scummvm på market inte stöder över 1.6, och sen något med rättigheter. Men denna funkar klockrent för mig(behöver inte ens pluginsen oftast som man annars behöver tanka hem från market).
    http://anddev.at.ua/load/scummvm_svn55436/1-1-0-7
     
    MrIcka gillar detta.
  14. KHEEJS

    KHEEJS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lite OT, ja, men jag har samma problem. Har flashat JJ två gånger och videokameran har inte fungerat någon gång. Trycker ner den röda knappen men sen hänger inget mer. Lite synd att jag upptäckte detta efter en konsert då jag försökte kolla på den enda låten jag filmat.
     
  15. lono

    lono Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Svårt att avgöra. Kanske placebo, men SS kändes rappare ibland. Fast fått lite strul efter jag la in rls4(vet ej om det är romen som var buggig eller om det var jag som klantade till något) så jag hoppade tillbaks till CM7 en stund igen. Tror jag inte haft samma ROM över en vecka... :)
    Men jag hade inga problem alls med SS innan, och ser ingen anledning att köra JJ över SS. SS är ju som sagt den romen som tar över efter JJ och den ROMen som Kallt Kaffe fortfarande uppdaterar.