Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 nov 2010.

  1. snurrotto

    snurrotto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppgradering

    Har sökt svar på en lätt fråga här på forumet utan resultat, därför får jag slänga ut frågan här.
    Antagligen är jag "dum" men jag lyckas inte installera drivrutinerna på min dator för att den skall känna igen min tablet vid uppgraderingen till twk006.
    Jag tror jag gör som instruktionen men det händer ingenting när jag sitter där och håller in min "styrkulsknapp" och sätter i usb-kabeln.
    1-an i flashprogramet blir aldrig grön, endast röd om jag startar tableten och kopplar in den till datorn.
    TAacksam för svar.
     
  2. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Gå in på http://www.netlogic.se/Kendo-M7.aspx
    hämta " Uppgradering program ( Upgrade programTool & Drivers ) "
    Tror inte du har drivers för kendon på din dator
     
  3. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Snurrotto se till att laddkabeln INTE sitter i när du ansluter Paden till Stor-pc'n.
    Lätt att glömma.
     
  4. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Är den HELT avstängd?

    Är laddaren borttagen?

    Har du tagit rätt drivrutin som gäller för din dator? (intel eller AMDdator och rätt windowsversion)

    Kör inte med USB hub?

    Kollat i kontrollpanelen efter "okända enheter"?
     
  5. snurrotto

    snurrotto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har laddat ned korrekt programvara etc.
    Laddaren är inte inkopplad.
    Det jag uppenbarligen misslyckas med är att installera drivrutinerna för min AMD-dator.
    När jag kopplar in min Kendo säger datorn att det inte finns rätt dreivrutiner.
    Och jag har tydligen inte "kompetens" att installera de filerna jag har laddat ned, det är ju ingen exe-fil.
    För många av er är detta antagligen basic, men det är något jag missar uppenbarligen, hur man installerar drivrutinernas manuellt.
     
  6. Thulo

    Thulo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Prova koppla in kendon när den är igång. Jag hade också problem med att få in drivrutinerna, samma probelm som du hade. men efter att jag hade haft den kopplad till datorn när den var igång så fick den helt plötsligt ordning på usbdrivrutinerna och det funkade att uppdatera.
     
  7. snurrotto

    snurrotto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får ett error när jag skall installera drivrutinerna på datorn, har testat både på en intel och en AMD-dator.
    Får ladda ned drivrutinerna igen efter jobbet och se om jag har någon framgång då.
     
  8. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    du skall leta i katalogen som heter Driver\281x\AMD\ om det inte funkar med win7/vista så prova xp drivrutinen. Lättast att göra det från kontrollpanelen--->enhetshanteraren--->högerklicka på okänd enhet.

    Det verkar som fler har mest problem med just AMD-datorer så om du har möjlighet - prova på en intelbaserad dator och se om det hjälper.

    strunta i varningar om osignerade drivrutiner mm, bara tvinga in den så kommer du få kontakt.

    Se bifogad bild på hur det ser ut i min enhetshanterare
     

    Bifogade filer:

  9. josost001

    josost001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hallå hallå..
    Köpte en kendo för lite över två veckor sen efter att ha plöjt igenom den här tråden. Bytte upp mjukvaran till twk006 samma dag jag köpte den och allt har gått (nästintill) smärtfritt sen dess. Tills nu..
    Helt plötsligt har platthelvetet (ursäkta språket) börjat balla ur totalt! Vad är det då som krånglar? jo om jag sitter och tex surfar så poppar kraschfönstret upp och säger att programet slutar funka och jag måste tvinga att stänga av det, men oftast stängs programet bara av och rutan poppar bort av sig själv. Efter det har hänt så en gång lägger alla program av efter det. spelar ingen roll vad jag vill öppna så står det att programet måste tvingas till stängning. Och att trycka på reset och starta om osv verkar inte funka det heller.. ibland bara slutar den muppa men så händer det igen någon timme efter
    Någon som vet vad problemet kan vara? bara att installera om hela plattan från start eller? :/
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    omöjligt att säga vad som hänt eftersom man inte vet vilka program du installerat eller avinstallerat och hur mycket du rotat bland filerna ;)

    Jag skulle försöka lägga över så mycket som möjligt på SD kortet och installera om twk006 igen. Har bara fått en krash och det var scandinavian keyboard som strulade - det löstes med en uppdaterad version från market.
     
  11. josost001

    josost001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tjaaa.. jag är ju rätt bra på att pilla bland filer jag inte ska pilla bland ^^ och installerat program har jag gjort som en galning, efter första krash-episoden avinstallerade jag det mesta, för jag tänka att det nog kunde berott på alla program.. men nu gör den likadant igen och ja, det finns inte så mycket mer att avinstallera.

    Men jag har proppat sdkortet fullt nu och ska försöka med en total återställning, funkar inte det blir det en nyinstallation. Men såå frustrerande när man måste ta ner alla program igen och lägga in alla grejer i kalendern igen.
     
  12. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Titanium backup kan ta backup på din appar.
    Kalendern är väl bara att synka med Google?
     
  13. josost001

    josost001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lyckades aldrig synka den med google efter sista krashsenariot, kalendern krashade den också och vägrade samarbeta tyvärr. Det enda program jag lyckades öppna utan krash var advanced task killer och ett ritprogram, resten dog precis efter jag startade dom :/ vette fan vad som hade hänt med den men nu efter återställningen verkar den som vanligt tack och lov..
     
  14. josost001

    josost001 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en annan sak också bara, har haft problem att ladda upp filer på nätet genom plattan, är det något som bara är så eller går det att fixa?
     
  15. Xxyzzy

    Xxyzzy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testa med CacheMate, den brukar kunna fixa detta.

    ---

     
  16. Sakkadriod

    Sakkadriod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag köpte bara en vecka Den Min M7 nu sovit.kan inte starta eller kloppa mini USB till datorn den ser ingen! vad ska jag göra, kanske lämna tilbaka.
    eller någon harråd att fixa.
     
    Last edited: 27 mar 2011
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Inte säker på om jag förstår din fråga men se till att du har laddaren i rätt hål, inte i hörlursuttaget. Tryck med en nål eller ett gem i reset-hålet på baksidan. Håll inne powerknappen 10-15 sekunder så vaknar den nog.
     
  18. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag såg att surfplattan klarar av både extern mus och tangentbord via USB. Är det någon som har testat att ansluta en webbkamera?

    Jag skulle gärna köpa en sån här platta om man kan köra videosamtal med den, med en extern webbkamera.

    Köpte en Androidplatta som heter M70003 förra året och den funkar men processorn är på tok för slå för videosamtal.
     
    Last edited: 5 apr 2011
  19. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat men gör gärna det och rapportera hur det går. Artnr 68613 hos Kjell är lämplig adapter. Problemet blir väl att hitta drivrutiner och rätt applikation.
     
  20. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eh, jag har tyvärr inte råd att köpa en surfplatta för att bara testa om den fungerar med en webbkamera. Jag har redan en Androidplatta som inte gör det jag vill och behöver inte en till. :cool:

    Så, om någon som har en Kendo M7 skulle vilja pröva att ansluta en webbkamera via USB-porten vore jag jätteglad. :)