Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 nov 2010.

  1. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    http://www.placaware.com/?p=169

    Kolla ovan länk! Det verkar som om någon redan gjort grovjobbet, jag skall kolla imorgon om jag får tid - har ingen webkamera att testa med nu men kan fixa fram en till imorgon.
     
  2. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, men när jag läser igenom det som står på sidan verkar det dock som att det handlar om att använda sin Androidmobil som webbkamera till en PC. Eller läser jag fel?
     
  3. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det var verkligen inte någon glasklar beskrivning bland kommentarerna, det kan jag hålla med om :) Namnet (USB Webcam) förvillar ytterligare i sammanhanget. Men det verkar vara ett program som gör att du kan använda en android-platta/telefon som har en inbyggd kamera som webkamera på PC. Alltså, android-enheten används som kamera om du saknar en för din PC. Det har inget med att koppla externa webkameror till en surfplatta att göra.

    Vad gäller den ursprungliga frågan: Allting går, men det kommer antagligen krävas kernel-moduler för den kameran du köper, det handlar alltså inte om "allt eller inget". Det går kanske att fixa om det är en kamera som fungerat länge i Linux.

    Sedan kan det behövas en del jobb för att få till kamera-kontroller osv i GUI. Jag skulle bli mycket förvånad om det funkar rakt av, men det går ju inte sönder om man provar :)

    Själv skulle jag ju definitivt köpa en platta som redan har kamera inbyggt om det är viktigt, det är ju betydligt smidigare dessutom :)
     
  4. labovski

    labovski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller helt med dig. Problemet är bara att en sådan surfplatta är dyr. :) Jag har i alla fall inte hittat någon budgetplatta som klarar av videosamtal.

    Min M70003 har en inbyggd kamera men processorn verkar vara alldeles för klen för att köra videosamtal med i de chatprogram som finns (SipDroid, Fring m.fl).
     
  5. fruastner

    fruastner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Alla!
    Funderar på att skaffa mig en surfplatta.. Men jag är inte teknisk för fem öre så hälften av det ni skrivit fattar jag typ nada av, så ni vet ;) exempelvis resistiv, market osv.. xD men skit samma.. ;P Tänkte höra med er om denna kendo m7 skulle kunna vara nått för mig.. Vill kunna kolla min mail, maila folk, vara på facebook, spela mina facebook spel, ladda ner flmer (japsk, för att vara så otroligt jäkla oteknisk så vet jag faktiskt hur man gör xD ) osv..

    kan man ha en extern hårddisk inkopplad till en surfplatta förresten? :/

    tips och råd vore guld ;D
     
  6. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...

    Kapacitiv/Resistiv = olika typer av touchskärmar
    Market = möjlighet att ladda ner olika program/spel (kendo har inte den officiella android market utan den har andra "markets")
    den kan göra allt det du vill utom att köra dina facebookspel eftersom spelen är byggda i flash och plattan har inte nått officiellt stöd för flash (och prestandamässigt tror jag inte den skulle klara spel som farmville etc)

    Själv har jag inte en Kendo utan en Point of View mobii 7" GenII, och den har stöd för externa hårddiskar genom att man i inställningarna kan ändra till USB Host och då ska den funka med usbminnen och diskar, har dock inte testat att ansluta någon eftersom jag håller på att försöka få ordning på 3G modemet som är inbyggt i min modell.
     
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Den klarar av det du skriver att den skall kunna. Klarar extern hårddisk men jag har inte testat att ladda ner filmer direkt till plattan. Att föra över från en annan dator går bra.
     
  8. esak

    esak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är helt schysst att posta om sitt eget spel här... moderatorn får deleta denna om det känns fel...

    Tänkte i ala fall tipsa om mitt första spel som jag släppt på Market (Duco Forma):
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=43493

    Anledningen till att jag postar här är att jag testat på Kendon under utvecklingsfasen för att se till att det flyter bra på plattan.
     
  9. claes_gewalli

    claes_gewalli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu suttit och kämpat i ett par timmar med att installera drivrutinerna för att kunna göra uppdateringen, men utan att lyckas... Trodde jag, men jag var tvungen att använda AMD64 drivrutiner istället för dito intel. Väldigt skummt, men det fungerade för att få drivrutinerna att fungera, nu är det bara att vänta på att plattan bootas om!
     
  10. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Härligt fredasgsnöje :P Just drivrutinerna har varit ett gissel och i kombination med att många har haft många gamla USB devicer inkopplade så har det på något sätt blivit "fullt". Bästa rådet har alltid varit att ta bort alla gamla USB-enheter ur enhetshanteraren och boota om sin dator så brukar det lösa sig.

    Meddela gärna hur det gick med uppdateringen och vilken version du la in.
     
  11. claes_gewalli

    claes_gewalli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdateringen gick alldelse utmärkt när jag hade fått till det med drivrutinerna. Det blev twk006 firmwaren. Men jag tycker att webläsaren är nå våldsamt slö, både originalet och opera mini.
    Finns det någon annan mjukvara som fixar till surfhastigheten eller är det browsern jag bör byta?

    Det var inge vidare nätverkskort i den här surfplattan. Bättre wifi täckning på på mobilen (HTC Desire HD) på samma nätverk.

    Vilka olika mjukvaror finns till dessa plattor i dagsläget förutom twk006 ?
     
  12. claes_gewalli

    claes_gewalli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste passa på att fråga innan jag köper minneskort, hur stora kort sväljer den här surfplattan? Var det 8gb jag läste någonstans, eller pallar den med större än så?

    Någon som har testat och kan rekomendera kort?

    MVH Claes
     
  13. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Vad jag vet så ska plattan klara upp till 16gb, dock så har jag ingen själv och har inte kunna testat:(.... men den klarar helt klart 8gb.
    http://www.expert.se/Start/kampanjblad.aspx
    När du har kommit dit så slår du upp sida 10/16 och högst upp i högra hörnet på sida 11 kommer du att se Kendo M7..... och där kan du också läsa lite mer om den... :)
     
  14. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Är en Kendo M7 värd att köpa?

    Tjena!
    Jo jag undrar om en Kendo M7 är värd att köpa.
    Sitter nämligen och funderar på om jag ska köpa en... men jag vet inte om det är värt det.. så jag skulle vilja att ni som redan har en Kendo M7 delade med er av vad ni tycker om plattan och varför ni tycker som ni tycker.
    Jag hade inte tänkt ha den till något speciellt utan typ det vanliga som surf, nåt spel kanske, film osv.
    Så ska jag slå till på en Kendo M7?
     
  15. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det beror på vad du får ge för den
    Jag fick en talong att jag kunde ge 499kr för den nu och det är den värd.
    När jag köpte den kostade den 1499
    Att slö surfa när det är reklam på tv duger den ....
    Se film vet jag inte riktigt ... har mest kollat youtube ... funkar ok
    Jag använder den mycket som fjärrkontroll till XBMC .... där är den kanon :)

    jag kör med ett 16 gb minneskort i min
     
  16. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Tack för ditt svar! :)
    Jag är typ villig att ge 1000:- för den men om jag kan få den i ett lägre pris så är det helt okej med mig...
    Hur fick du talongen?
    Så du tycker alltså att den är värd att köpa?
     
  17. claes_gewalli

    claes_gewalli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Expert har den just nu för 799:-
    Testade lägga in 2st xvid filmer igår och titta på i sängen, fungerade alldeles utmärkt för film! Ljudet är väl inte det bästa, men det var acceptabelt för halvkass xvid.

    Min är enormt slö att surfa på, tar typ 20sek att ladda in en sida. Vet däremot inte om det är Wlanet jag sitter på här det beror på eller om webbläsaren jag använde var kass.
     
  18. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Jag visste om priset..... men tycker du att den här plattan är värd att köpa för 799:- det låter ju schysst om jag nu kan kolla på film i den... :)
     
  19. claes_gewalli

    claes_gewalli Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu när jag kommit hem och testat på mitt egna Wlan så är jag nöjd med plattan än så länge! Jag funderade på att köpa en dyrare för ca 4000, men tror inte jag hade blivit såpass mycket nöjdare med en sån så att det motiverar priset iaf.

    JAG tycker att den är värd 799 kr! Det finns begränsningar i hårdvaran, men är man bara medveten om det och har förväntningarna därefter så är den helt klart prisvärd.
     
  20. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Najs.... då får vi se om det blir ett köp eller inte :)
    Jag får väl tänka i några dagar till innan jag har bestämmer mig för ett köp eller inte:)
    Vad är bäst köp en Acer Aspire One 10.1" Mini-PC eller en Kendo M7?
    Funderar nämligen på vilken jag ska köpa.....
     
    Last edited: 30 maj 2011