Vi som väntar/väntat på Galaxy S II

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Janne303, 24 mar 2011.

  1. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  2. magnus.ahlberg

    magnus.ahlberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Tele2 känns väldigt prisvärda, billigaste att ringa med. Förut hade de hemskt dålig täckning, men har förbättrat sig. Tele2 och Telia kör med samma 3G nät(Sweden 3G tror jag de heter).

    Bor man i ödemarken finns det inget annat än telia, eller om man har sommarstället i ödemarken. Annars hade jag valt tele2...
     
  4. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Beror lite på vart man bor också, i norrland är det väl i princip telia eller halebop som gäller om man vill ha täckning utanför tätort. Det är säkert mkt bättre nu än för några år sedan dock.

    Halebop går väl fö. på samma nät som telia så täckningen borde väl vara den samma.

    Har kört Tre sedan dom första 3G lurarna med videosamtal typ, vet inte varför jag inte bytt. Det har funkat fint och dom har haft helt ok erbjudanden på lurar. Vore kul att prova nåt annat dock, har inga problem med täckning eller så. Datahastigheten kan dock vara lite ojämn kan jag tycka, har som sagt inte så mkt att jämföra med, det är säkert ojämnt med andra operatörer också.

    Kollar jag bredbandskollen appen så ligger jag mkt bra till i hastighet jämfört med övriga.
     
  5. toneby

    toneby Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    1.2 GHz lät ju inte dumt, då känns det som att HTC Pyramid trillar lite på vill-ha-skalan. Fast det skulle varit gott med qHD upplösning eftersom jag läser mycket böcker på telefonen.
     
  6. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Problemet som jag upplever är att, vi kan ta riktiga exempeln, när man sitter inomhus på en pub i Linköping så fanns det varken täckning till samtal eller internet.

    Samt att jag ej har täckning på mitt jobb i stan i Norrköping.

    Är inne på Telias Komplett 699:-, pratade med en butik och dem sa att mobilsumman blir ca 50-70kr för en S2 om jag väljer Komplett. Vad tror ni?

    Hur är Telias mobilinternet?
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Oj, 699:- per månad i hur många månader? Det kan ju va helt ok om du ringer helt enormt mycket, annars ligger väl dom flesta andra på 499:- för sina maxade abbonemang.

    En ganska smidig grej med tre's pott abb. tex är att man kan köpa tilläggstjänster för potten, tex. fri surf, fria sms/mms .. eller vad man nu vill ha.
     
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Tog mest upp de för att visa på skillnaden mellan Telia och Tre för de är exakt samma abb :-)

    Jag bor i Piteå och har inga problem med Tre men vist far jag 1.5 mil inåt landet så är de kanske värre
     
  9. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har Tre idag och det funkar sådär. Vill alltid kunna ha mottagning. Så tråkigt att man har 12 missade samtal och 15 sms efter ett arbetspass.
     
  10. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det suger verkligen, har du ett gammalt sim-kort i luren? Vill minnas att andra löst problem med dålig mottagning på det sättet, värt att prova om du inte gjort det. Bara att kontakta tre så får du ett nytt.
     
  11. noscy92

    noscy92 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ursäkta om jag e trög, men vad är det för abonemang du betalar 499 kr för i månaden och för ringa då för ca 300?
    Vad är uppkopplingen samt minuttaxan?
    Tack på förhand!
     
  12. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Pott 499:- Sen en massa tillval som mobilt internet samt sms. Kostnaden för tillvalen går på potten.
     
  13. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nån som har en susning hur mycket kameralinsen sticker ut från resten av baksidan?
     
  14. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    0.69 till alla nät
    0.69 öppningsavgift..
     
  15. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ska bara tipsa om abb hos Glocalnet. Du betalar 99 kr/mån i abb avgift. Du får inte ringa för dem. Sedan betalar du 99 öre i öppningsavgift på varje samtal. Gratis samtal och gratis sms till alla operatörer både till mobilt och fasta nätet. Tjejen har det och hon är väldigt nöjd. Har för mig att de kör på Telias nät. När du tecknar abb får du 6 månader utan abb avgift.

    Vet dock inte hur det är med datapaket hos dem, om det finns än.
     
    MonsterBjörn gillar detta.
  16. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Glocalnet

    Mobilabonnemang Fritt

    Månadsavgift: 99 kr/mån
    Kampanjrabatt 6 mån: -99 kr/mån
    Öppningsavgift ej avgiftsfria- och nödnummer: 0,99 kr/samtal
    Samtal till Glocalnets mobila och fasta nät: 0 kr/min
    Samtal till övriga mobila och fasta nät: 0 kr/min *
    Samtal till Kundservice: 0 kr
    SMS: 0 kr * *
    MMS: 0,69 kr
    Bindningstid: 24 mån
    Uppsägningstid: 3 mån
    Anslutningsavgift: 199 kr
    Surfa med GPRS/3G med Mobilsurf: - 59 kr/mån * * *
    Samtal till Röstbrevlåda: 0,69 kr
    Videosamtal till alla mobiler: 4,69 kr/min


    Minsta totala kostnad: 3397 kr

    Abonnemanget (24månader) plus Samsung Galaxy S2 (hämtat från Prisjakt) = 3397 + 5138 = 8535 kr

    Med andra ord blir det den minsta månadsavgift på: 8535 / 24 = 356 kr
    Nu är inte öppningsavgiften för alla telefonsamtal inräknat!

    *
    Prata upp till 2000 min/månad inom Sverige.Samtal till nummerupplysning, röstbrevlåda samt särskilda samtal (t.ex. betalsamtal, innehållstjänster och 077-nummer) ingår ej. Efter 2000 minuter ringer du för 0 kr/min till alla Glocalnettelefoner och samtal till övriga mobila och fasta nät debiteras enligt ordinarie prislista, 69 öre/min.

    * *
    Skicka upp till 4 000 SMS/mån inom Sverige. Därefter debiteras enligt ordinarie pris, 69 öre/st. Betal-SMS eller SMS skickade från utlandet till Sverige omfattas ej.

    * * *
    I abonnemanget ingår 3 GB mobilsurf varje månad med en hastighet av 1 Mbit/s. Om användandet överskrider 3 GB förbehåller vi oss rätten att sänka hastigheten till 32 kb/s.

    http://www.glocalnet.se/mobiltelefoni#page=priser_villkor
     
    Last edited: 7 apr 2011
  17. MonsterBjörn

    MonsterBjörn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu är ju frågan om hur bra täckningen är. Är det någon som är bra på analysera täckningskartor och hastighet så får ni gärna skriva in det här.

    Detta är ju helt klart ett billigt alternativ, men är det dugligt?
     
    Last edited: 7 apr 2011
  18. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    1 Mbit? Ja, där tappade du mig på en gång. Jag går inte ner under 6 Mbit som jag har nu, snarare upp till 10 Mbit. 3GB är väl okej. Idag har jag bara 1 GB, men den brukar gå åt, så det är för lite för mig.

    Hastigheter på 10Mbit får man hos Tre, Tele 2, Telenor och Telia i alla fall. Vet inte med övriga. Datamängden hos Telenor är lite luddiga, då de brukar skriva att de minskar hastigheten om man överstiger "10 gånger mer data än den genomsnittliga användaren de senaste 30 dagarna" och se'n ska man själv försöka lista ut hur mycket den genomsnittliga datamändgen är via en länk som visar en massa olika siffror utan någon tydlig förklaring på vilken uppgift de räknar på.

    Det är inte alls omöjligt att jag byter till Tre för att få 10 Mbit och 10GB i månaden, men vi får väl se hur det blir... om jag alls byter från mitt Tele 2 Kompis Pott 249.
     
  19. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    # [Notice 2/2] It will be gradually rolled out in each market according to the local launch timetable. about 1 hour ago via web

    # [Notice 1/2] Samsung GALAXY S II will be first released in April, as planned.

    Källa : https://twitter.com/samsungtomorrow
     
    niino gillar detta.
  20. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    I appen bredbandskollen så kan man se hastigheter som andra fått i närheten av ens egen position, även för andra operatörer än den man själv har. Hur som, när jag kikar där så ligger tre väldigt bra till vad gäller data hastighet.

    Men hastigheter över 5Mbit(ner) har jag inte sett knappt, dom bästa ligger på 4,5-4,7Mbit. Själv får jag som bäst drygt 4Mbit ner i bredbandskollen appen på min SGS.