Garantiärende Acer

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av njuub, 16 jan 2010.

  1. njuub

    njuub Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Liquid har ballat ur helt. Inköpt i mitten av december, ej rootad.
    Började med att headset slutade fungera, sedan har den stadigt försämrats. Hängde sig vid inkommande samtal (skärmen blev svart och den ringde ihärdigt under 2-3 minuter innan den startade om systemet).Hängde sig vid utgående samtal. Innan den ballade ur helt testade jag att återställa till fabriksinställningar (tänkte att det kanske kunde vara mjukvararelaterat) men det hjälpte inte. Så fort jag gör något nu så hänger den sig och efter ett tag startar den om. Senaste gången jag startade upp hamnade den i en loop där den hängde sig, startade om, hängde sig, startade om osv. Så fort jag tryckte på power knappen hängde den sig igen. Bara att ta ut batteriet för att få slut på lidandet :) Misstänker att det är en kortis någonstans.

    Har skickat en garantiärende anmälan via acer sveriges hemsida (för två dagar sedan). Har dock inte fått något svar än.

    Någon som har tagit sig igenom garantisvängen mot acer?
     
  2. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Låter inte bra. Jag antar att det är för riskfyllt att försöka flasha om den till ett annat rom (finns här: http://android.modaco.com/category/418/acer-liquid-liquid-modaco-com/)

    Var köpte du den ifrån? Normalt så går du ju till försäljningsstället och låter dem ta hand om det. Eftersom det är så nära sen du köpte den så är det inge snack om att det är en reklamation.
     
  3. Arc

    Arc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag maila acer så fick som svar att ringa deras support, där så regga dem lite info och sedan skickade dem mig ett mail angående frakt som ups har hand om
     
  4. njuub

    njuub Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den är köpt på expansys. Eftersom deras policy säger reklamation inom 7 dagar så blåste jag i dom och kontaktade acer direkt. Enl. gällande bestämmelser så är väl reklamationsperioden betydligt längre än 7 dagar men det känns som att det kommer att dra ut på tiden om jag ska tjafsa med dom först.. i slutändan blir det Acer som tar hand om den ändå.
    På Arc's inlägg låter det som att Acer kommer ta hand om den och fixar frakt. Får kontakta dem igen om inget händer i början av nästa vecka. Återkommer med uppdatering om det strular.
     
  5. Axer

    Axer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måndagsexemplar?
     
  6. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Borde inte expansys stå för reklamation iaf ett år? tycker jag iaf.

    jag är lite tveksam mot expansys måste jag säga, dom har tydligen bra leveranser osv men noll reklamations koll i princip
     
  7. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    konstigt som fan av Acer, de sade till mig att det serienummret är icke svenskt typ , och att det ska tas om hand i ursprungslandet, helt mongo att de svarar olika från dag till dag
     
  8. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Exakt samma som hänt mig... :eek:
    Trodde jag var ensam om det.

    Skickade tillbaka min till eXpansys. Nu svarar dom inte ens på mail... :(
     
  9. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    funderar nästan på att man ska bojkotta expansys, o beställa via dustin lr något liknande för att slippa krångel
     
  10. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag funderar på samma sak, Ska vi skriva email till dem och be om en förklaring varför Expansys följer inte samma regler som Pixmania trots de är båda från Frankrike ?
     
  11. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Jaaaaa... undertecknat "Vi som bor på Swedroid.se" ;)
     
  12. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ska se om jag orkar skriva det ikväll eller imorgon
     
  13. trioni

    trioni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte min telefon från dustin. Deras rekommendation var att ta det direkt med acer. Glöm att göra det via deras webb. Den suger och saknar ärendehantering för mobiler. Jag kunde inte slutföra. Däremot har dom varit snabba på att svara i telefon. Enligt uppgift har dom som standard 3v som repararationstid. Ska skicka in mitt måndagsexemplar imorgon. Hämtas av ups. Hoppas det går snabbare än angiven tid.
     
  14. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Köpte min lur på Dustin. Trasig gps från leverans, upptäckte efter en vecka. Hänvisades till Acer direkt. De var jättebra. Fick en ups-fraktsedel mailad, det var bara att emballera och ta kontakt med ups för hämtning. Fick ett ärendenr som jag kunnat följa på webben.

    Nu är ärendets status "closed s5" efter att ha bytt nummer en gång. Det har varit closed sedan den 11e så jag hoppas att ups snart ringer för att bekräfta leverans. Men man vet aldrig.

    Tiden har varit lätt att uthärda, hann inte göra mig av med min htc magic och den är faktiskt asbra.
     
  15. njuub

    njuub Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ringde Acer igår och de skickade en ups fraktsedel på momangen. Återstår att se hur lång tid det dröjer tills den är tillbaka. Ett tips är att svara "ja" på frågan om den är köpt i sverige(min köpt på expansys så egentligen Frankrike)..kan ha tagit en annan vändning om man svarat nej där.