Hero..sen då?

Diskussion i 'Hero' startad av mordillo, 6 apr 2011.

  1. mordillo

    mordillo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Kära Hero ägare

    Börjar ana ett visst manfall här inne, allt fler byter upp sig till nyare telefoner.
    Märkte ett redigt tapp när LG släppte O2X.
    När Hero kom var allt nytt och inte ens BT funkade till 100% "out of the box".
    Utvecklingen har sedan ångat på med en otrolig community i spetsen som gjort ett hästjobb med att släppa rom's och radio's.
    Antagligen finns det väl en god chans att det går att krama lite till ur Hero'n, men i det stora hela känns det som att Hero's glansdagar har falnat.
    Får dock säga att mitt ex fortfarande är urfräsch och då har jag haft den i fickan utan skydd dagligen både i jobb och på fritiden,kvalitet!
    Heron har för mig inneburit den absolut största enskilda "mobilbytarupplevelsen" någonsin, frågan är då kan man få uppleva detta igen?

    Nu har jag separationsångest och undrar har inte ni det?
    Vad ska man byta till som ev ger mig samma kick igen?
    Vad ska Elelinux byta till tex :-) vore ju sorgligt och missa hans rom's och engagemang.
    Kanske ska köpa 2 mobbar och skicka den ena till Ele...

    Jaja synpunkter?
     
  2. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Håller med dig i allt du skriver men som tur är så har farten i min O2X skruvat ner separationsångesten. Kör Hero'n som köks/vardagsrums radio med högtalare så helt separerad är man inte :)

    Angående samma kick... jag tror inte det går att få samma kick igen eftersom Hero, iallafall för mig, var något helt nytt med pekskärm, mail, web och musik i telefonen. Jag är förvisso supernöjd med min O2X men visst blir man lite nostalgisk när man tänker på sin Hero, jag kommer absolut inte vara lika nostalgisk med O2X när ja väl byter ut den. Det är ju trots alla bara en större och snabbare plast och metallbit.
     
  3. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Älskar min hjälte men kommer nog byta till Samsung Galaxy S II. Finns det någon bra ROM utvecklare för Samsung? Eller någon som vet vilken mobil Ele ska byta till?

    Sent from my Hero using Tapatalk
     
  4. Robbas

    Robbas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    vi som använder ele's roms kanske borde slänga ihop lite stålar tillsammans och köpa en mobil till ele och sedan köpa samma modell för att få följa hans fantastiska roms!! tror många skulle gå med på detta och då skulle det inte bli dyrt för varje individ d:
     
  5. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Stödjer Robbas förslag helt och hållet, det är det minsta jag känner att jag borde göra åt herr Ele som lägger ner så mycket tid åt sitt kokande.
     
  6. ingster

    ingster Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I'm in
     
  7. mordillo

    mordillo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jaha då har man sett vad som kommer från HTC i sommar.
    Det står alltså mellan HTC Sensation(Pyramid) och Samsungs Galaxy S2 i slaget om mina stålar. Samsung är värre på pappret men är (ö)kända för ficher price kvalitet som ngn sa.

    Elelinux!! vilken vill du ha!
     
  8. Clintann

    Clintann Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag känner samma med att byta..
    Har varit så dum när jag tecknade nytt abbonemang att det blev 3månader tidigare samt 24mån, så nästa år i mars går mitt abb ut...
    Samt jag fick en så dåligt avtal när jag tecknade :(( Har kostat mig skjortan, 599kr i månaden samt jag betalade 1800kr i butiken eftersom jag tog en Tattoo först och sedan ångrade mig... :/ helt crazy att köpa en mobil när den är helt ny.

    Mina tankar går mot en ny då jag läste testet på Arc och såg benchmark testet.. Hero är som en 486:a och de nya som en i7...... :/

    Dock är jag rädd att man inte får den wow! upplevensen igen som man först fick när man köpte sina Hero.
    Så frågan är om man skall lägga ner 4-5000kr på ny mobil eller hålla hårt i sin Hero fram till Dec / Mars någon gång innan man kan byta.
    Beslutsångest ju! :)
    Ja, jag är en student, Heron funkar, dock lite sugen på något lite snabbare.. :)
     
  9. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Du kommer säga wow... för Heron är så himla slö! :)
     
  10. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag köpte min Hero beg och kommer nog att byta mot nån nya beg när det är dags att skrota den (jag har bara haft den ett år).

    Sprillans nya modeller är inte prisvärt tycker jag, de rasar snabbt i pris och det är osäkert om modellen verkligen är bra. Köper man modeller som har nåt halvår på nacken så har de hunnit utvärderas av "marknaden" och man vet om det är nåt att ha.

    Heron har stått sig länge, frågan är vilka av fjolårets modeller (eller de som kommit hittills i år) som kommer att stå sig lika länge?
     
  11. LeWaN

    LeWaN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 2 Porsche Design
    Jag köpte min DZ ny för 3500:-
    Billigaste mobilen jag någonsin köpt + att jag kan köpa ny i höst om det kommer något roligt.
    Skönt att man kan känna sig både nöjd och prisvärd på samma gång med en mobil.
     
  12. supereagle

    supereagle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tror att Ele sa någon gång att han ville ha en Desire S...jag vet inte om det fortfarande gäller?
     
  13. zeb999

    zeb999 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus Zenfone 6
    Ja då har man bokat en HTC sensation.... Jag har nog aldrig varit så nöjd med en mobil som med Heron. Nya custom rom,s varje vecka och ett otroligt levande forum här på swedroid. Det blir nog svårt att upprepa detta med någon annan telefon. Det känns faktiskt som om man ger upp lite... Men sanningen är väl att man vill testa något nytt, prylgalning som man är. Jag tror nog att jag kommer att hålla liv i Heron även om jag köpt en annan telefon bara för att den är så rolig att mixtra och tweaka med osv...
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Bra skrivet ! :teeth:

    Man blir ju sedan sugen på en "Sensation" men frågan är om det är värt pengarna sedan tycker jag att den ser klart klumpig o stor ut !?

    XDA har hursomhelst öppnat sitt delforum för luren och det ska jag följa ett tag för att se om man direkt lyckas hacka luren som enligt uppgift ska ha skydd mot att byta ut recovery.

    http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1109

    :P


    EDIT, redan en dump ute i det fria...:teeth:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035327


    --
     
    Last edited: 16 apr 2011
  15. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Samma slutdatum här också :P I december får jag förlänga och uppgradera mobilen :P Då kanske SGS2 och HTC Sensation har kommit ut och sjunkit några kronor :) 249:- + 49:- + Bussbiljetter och samtalstaxa.. runt 600:- i månaden för en telefon som redan va gammal.. Im so ripped off :P
     
  16. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Hjälte i snart två år och den rör sig mot pension med raska steg. Jag har provat att roota och kommer pilla mer med det där, men har en tanke att den ska slutligen förvandlas till en stationär mediaenhet, typ en dockningsstationstyp. Ska sätta in ett kontantsimkort och köra den med wifi på och strömmen alltid inkopplad, så jag kan använda den som spotify-radio eller minimediacenter i sovrummet. tänk själva, en lite roligare klockradio med fler funktioner :) för att hålla den levande.

    När min fru bytte från sin hjälte till en lg O2X så ledsnade hon rätt fort och ville byta tillbaka, och försökte få mig att överta hennes LG. Men Icke, istället fick hon skicka in den på service då det visade sig vara nåt skumt fel på den.

    När jag väl byter sp blir det till en sensation. Och klart som fan jag kommer hänga på låset när den ska släppas, man är ju prylbög ;)
     
  17. echt

    echt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    811
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Senstaion verkar ju få en låst bootloader vilket begränsar den otroligt, du borde lägga in fearkills ROM på din frus O2X, den fungerar kanon och CM7 är ju på väg till den med stormsteg och med nVIDIA i ryggen som hjälpt dem med koden och enligt rykten varit med och pillat med optimeringen för dual-core.

    Det första jag gjorde med tjejens O2X var att lägga in custom ROM, hon har inte haft några problem med den alls, O2X mjukvara OOTB sög men det är många telefoner som har det så, Heron var inte bättre, om något värre men så länge man kan lägga in custom ROMs går det att lösa :)

    Själv sitter jag och väntar på 100% bekräftelse att SGS2 inte har låst bootloader sedan blir det ett köp :)
     
  18. Slemhelge

    Slemhelge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag bytte rom för originalet va för slött.. i en htc sensation lär inte original-rommen en kännas slö.. så för mig kvittar det om bootloadern är låst :)

    Sent from my Hero using Tapatalk
     
  19. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag bytte min hero redan i höstan mot en Desire Z och kan säga att det är en rejäl skillnad i hastighet redan med såpass "liten" updatering av hårdvaran.
    Och qwerty är guld värt, jag har svårt att tänka mig en telefon utan det nu.
     
  20. moonroy

    moonroy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Via jobbet kommer jag i kontakt med många telefoner, och har själv en Hero, men även bland annat en Desire, en X10 och en Arc. Heron är perfekt i storlek och form, den ligger fint i handen och man når precis överallt med en hand. Desiren börjar bli på gränsen för stor, och Arc:en är för stor och hal. När man ligger i sängen och slösurfar eller spelar ett spel så halkar de större telefonerna lätt ur näven. Samma med iPhone som också är hal som en ål.

    Det är lätt att lockas av större telefoner, men det har en nackdel också. Å andra sidan, min rootade och överklockade Desire med VillainROM är nåt så gruvligt snabb jämfört med min Hero och innehållsmässigt är de identiska efter att jag konfat upp som jag vill. Kommer inte gå tillbaks till Heron, enbart för att den är så slö.