WiFi stängs av.

Diskussion i 'Blade' startad av oscarnnn, 10 apr 2011.

  1. oscarnnn

    oscarnnn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Till exempel om jag sitter hemma och ansluter mobilen till mitt WiFi, den ansluter som vanligt. Men så fort jag lämnar ifrån mig mobilen i kanske 5min och den låser sig osv, så kopplas WiFi bort och jag måste ansluta igen, vilket är ganska jobbigt. Finns det någon inställning som gör att WiFi är ansluten hela tiden och ansluts automatiskt som den gör på en iPhone :)

    Tack!
     
  2. Bubbaz

    Bubbaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    oscarnnn gillar detta.
  3. oscarnnn

    oscarnnn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar bubbaz, funkar mkt fint :D
     
  4. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen

    Uppdaterade gummans Blade till Comviqs 2.2 sen dess får vi inte igång WiFi´n den scannar, slår av o scannar osv ...
    Installerade Blade Wifi Fix, det gick bra? men den finns inte synlig nånstans och WiFi´går fortfarande inte igång :eek:

    wHat to do o_O

    -----------------------------------------------------------------------------------------------
    Pillat knappat startat om stängt osv ... vet e´ fan vad som helt plötsligt blev rätt, men nu är det igång igen pjuhhh :D
     
    Last edited: 10 apr 2011
  5. Satoki

    Satoki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2011
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro
    Jag har faktiskt samma problem, installerade blade wifi fix men den går inte att hitta någonstans, t.o.m. när jag försöker öppna programmet genom Market så gick det inte. Skulle vara nice om du kunde berätta hur du löste det :)
     
  6. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Som jag skrev "av på, av på och pillat på knappar" typ, alltså ingen aning om vad jag eg gjort, sorry att jag inte jag hjälpa till :(
    Nu har hon istället problem med kameran, den stannar och vill man skall starta om och då startar den inte alls :eek: utan man får starta om och samma visa .......
     
  7. gnomen

    gnomen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har Blade wifi fix och Auto Wifi toggle, wifi startar då när jag sätter på skärmen. En annan bra app är Wifinder.