Kan man lita på sin telefon?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Dava, 31 mar 2011.

  1. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan man lita på att telefonen alltid tar emot samtalen och registerar dem som missade?

    Min bror påstod när jag ringde honom nyss att han försökt ringa mig i flera dagar. Av detta har jag bara ett missat samtal, från i tisdags.

    Telefonen har inte varit avstängd eller något liknande..
     
  2. tors

    tors Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xperia XZ1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ1
    Gör några kontrollerade tester och hör sen efter med era operatörer om något går fel.
     
  3. gahrgamel

    gahrgamel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag litar inte riktigt på min lur när det gäller sms, det händer ibland att jag har ett sms i inkorgen utan att jag fått någon notifiering. Jag vet dock inte om det beror på Handcent eller telefonen, men jag gissar på att det är telefonen.

    Har cyanogenmod 6 installerat.
     
  4. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Jag hade precis samma problem fast med chompsms, bytte till handcent och sen dess har det alltid fungerat :-) du kanske ska testa chomp istället? ;-)

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  5. tyrannosaurus

    tyrannosaurus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma problem.

    Väntade på ett viktigt samtal som aldrig kom. Ringde själv upp och de sa att de ringt flera gånger utan att komma fram. Inga missade samtal visades på min telefon.

    När jag startade om den kom sms från min operatör att nummer XXX hade försökt nå mig och ett sms från röstbrevlådan.

    Detta har hänt för någon månad sedan också.

    Har en Samsung Galaxy S som är uppdaterad till senaste versionen (2.2.1 tror jag) och min operatör är Halebop.

    Var tror ni felet är? Hårdvaran, Android eller Halebop?
     
  6. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har också märkt det problemet. Jag får sms från telia varje gång jag missat ett samtal och det händer då och då att jag får sms om missade samtal som jag aldrig fått. Känns inte så bra.
     
  7. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Kan det vara som så att ni har datanätet aktiverat och att det hoppar över till E-ikonen exempelvis? Används datanätet då, så kan man ej ta emot samtal. Har man 3G/H-ikonen så ska man kunna ta emot samtal osv samtidigt som man använder datanätet.
     
  8. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Hade samma fel förut att jag hade min operatörs namn i displayen och mottagning.
    Det såg ut som vanligt alltså,men när folk ringde så kom dom direkt till svararen.
    Först trodde jag att min vivaz det var fel på,men sen när jag bytte mobil och att det fortfarande vara samma fel så kunde jag utesluta själva mobilen.

    Beställde nytt sim från operatören(Tele2) sen försvann problemet.
     
  9. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Nu har jag pratat med Tele2 kundservice och de ska lägga till tjänsten att jag får ett SMS när jag missat ett samtal!

    Men det mest förargliga är om de har ringt från mitt jobb ang. sommararbete och förväntat sig att jag skulle ringa upp om jag var intresserad..
     
  10. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ring upp dem då, om inte annat så visar du att du är intresserad. Förklara att du har haft problem med telefonen och ville dubbel kolla.