Sandlådan 2.0/Blåbärspaj - Prataomvadsomhelstnärsomhelst-tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Slajk, 22 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Usch vad det här är tråkigt. Jag skulle kunna dra en längre utläggning om dina muppiga påståenden men jag gör det dag ut och dag in med människor så att det snart inte är värt det, även här på Swedroid, men jag håller mig ifrån det, för annars skulle du få smaka på min avsky mot såna som dig.
     
  2. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    OK, det är såna som du skriver om saker du inte har koll på, jag har även inte tid att sitta argumentera med folk som dig som har noll koll och tro sig veta för mycket, har bättre för mig.

    du kanske borde inse att du har fel och därför hamnar i olika diskussioner med människor som har rätt, tänk om två gånger innan du uttalar dig om något, jag har sett flera kulturer inom islam och upplevt mycket mer än vad du kommer göra i hela ditt liv så lägg ner snacket om att frankrike inte borde infört denna lag, du vet för lite om detta för att uttala dig
     
    Last edited: 11 apr 2011
  3. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    vem sa att dem kan jömma bomber under den?

    jag tycker folk kan anpassa sig till vår kultur/relgion men alla ska rätt att ha den för det är deras relegion, men då kan man ju räkna med att inte få jobb som barnskötare ex


    men jag tycker vi lämmnar denna diskution med andeldningen att den kan lätt spåra ur...

    vad fint väder det är ute :D
     
    Last edited: 11 apr 2011
  4. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag tycker att de inte borde införa lagen, för att man borde få klä sig som man själv känner för. Och om du tror att det är en säkerhetsrisk att man kan "gömma bomber" under denna förklädnad så har du så mycket fel så det inte är sant.

    Fan håller på att bli sjuk, mår jävligt risigt :/
     
    swanden och Eos95 gillar detta.
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Herregud, kom tillbaka när du är torr bakom öronen.
    Vi lever i ett fritt samhälle, var man och kvinna ska ha rätt att bestämma över sig själv och det inkluderar sin klädsel.
    Att en bombman kan gömma sig under kläderna är det dummaste argumentet jag har hört, hen kan gömma sig under pösiga kläder och hoodtröjor också. Suck...

    Det intressanta är straffet att tvinga någon att bära burka/niqab. Tvång hör en hemma i ett fritt öppet samhälle utan bör straffas. Svårt att se hur det ska fungera i praktiken dock.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
    swanden, robot och ViLANDER gillar detta.
  6. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Man kan gömma en Uzi under en långrock, ändå är långrockarna lagliga
     
  7. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Så du skulle vilja att din son går i dagis där det jobbar en kvinna(?) som bär niqab (heltäckande slöja bara ögonen syns)? Kan lika gärna vara en pedofil som är där under, eftersom det är mot religionen att visa upp sitt ansikte så har den personen allt rätt att inte göra det, förstår du poängen? om du tycker det är OK så hoppas jag din son verkligen hamnar i ett dagis där läraren eller samordnaren bär niqab och det visar sig vara en pedofil så får du se hur synen och tänket kommer ändras

    jag är inte emot niqab, men en gräns finns och den måste dras förr eller senare, visst ha på dig niqab/burka i saudarabien för där bryr sig ingen eftersom kvinnan får inte ens lov att arbeta men här i Sverige så kan alla jobba, både om man är man, kvinna eller en alien
     
    Last edited: 11 apr 2011
  8. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    det finns ett fall ideta och hon får inte jobba för man måste se asiktet
     
  9. Facemeat

    Facemeat Köttfejset Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    3 039
    Mottagna gillanden:
    555
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Du kan lika gärna vara en pedofil även om du har på dig vanliga kläder.
    Borde vanliga kläder också förbjudas då tycker du?
    Tänk om du skulle ha massa bomber under dina vardagliga kläder, och då hädanefter måste gå naken till skolan för att kläder har förbjudits pga att folk tror man gömmer bomber under dem.
     
  10. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    1. Hur ser du att det är en pedofil genom att se på ansiktet? Du måste vara riktigt, riktigt, riktigt, RIKTIGT duktig. Eller så är du lika dum som dina argument. Skärp dig. Det kan lika gärna vara en pedofil som har vanliga kläder på sig som jobbar med dina barn.

    Vad har det med att personen får jobba? Om personen inte får jobba så får personen inte bära vad man vill? Hur tänker du?
    Det ska vara upp till VAR OCH EN vad man ska ha på sig. Ingen ska bestämma det. Välkommen till en diktatur om du vill bo i ett sådant land.

    Helt ärligt, hur gammal är du? Du argumenterar inte ens vettigt. Bara hittar på massa strunt och "scenarior" som är omöjliga att förutse/se.

    1. Du kan inte se hur en bombman/kvinna ser ut utifrån dess ansikte, se bara på GI Jane.
    2. Du kan inte se hur en pedofil/mördare/brottsling/eller vad du nu hittar på i nästa "argument" ser ut utifrån dess ansikte.
     
  11. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    inte ens vettigt att diskutera med dig zooklubba då du har lässvårigheter och är allmänt dum
     
  12. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Det är för att du inte diskuterar. Du hittar bara på.
    Men eftersom du inte kan diskutera så kan du svara på frågan, hur gammal är du?
     
  13. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Alla pedofiler har kläder på sig, förbjud alla kläder!

    Doh...
     
  14. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag diskuterar men du kan inte läsa och beter dig som en idiot (du är nog det kanske?) vad har min ålder med saken att göra? Jag är 75 år, hur gammal är du? Du är en irriterande besserwisser som tror att du har rätt i allt du gör och säger, bara för att du läser till civilingenjör/läkare och skryter om att du är i skolan varje dag gör dig inte ett dugg smartare än resten här på forumet, så kom ner till jorden du har svävat ett jävla bra tag
     
  15. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Herregud, dude är du hög på något eller??
    Om inte jag har fel så måste man väl gå igenom några processer innan man börjar jobba här i Sverige, vilket inkluderar att man måste identifiera sig...
    Och för din information så måste man inte alls ha på sig burkar, det är en FRIVILLIG grej...
    Aja slutar nu så orkar inte skriva mer, återkommer när jag är hemma...
     
    swanden, robot, Eos95 och 2 andra gillar detta.
  16. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Jag och flertalet andra misstänker att du inte är direkt gammal. Vilket dina "argument" också vittnar på. Alternativt är det åldern och/eller att du bara är allmänt mindre smart. Jag är 22 år gammal.
     
  17. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Gulligt. Vet du, han är inte bara dum, han är pedofil, seriemördare, springer runt i västra delen med bomber under sin jacka.

    Detta vet du att det inte stämmer, eftersom Zooklubba är från Sverige plus att du upplevt massvis med andra kulturer.
     
  18. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Youre the peddo in disguise, oh yes u are. . Haha :P

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  19. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Nu visar du nivån på dina argumentationskunskaper. Personpåhopp så fort du inte kan diskutera vettigt. Grattis. Vad gör det att jag är driven? Är du avundsjuk på något sätt eller vad har det med saken att göra?
     
  20. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    haha så mina argument visar riktigt på hur gammal jag är? du är riktigt smart du zooklubba, jag vill bli som du när jag blir stor (kan man bli äldre än 75? hmm)

    avundsjuk på dig Zooklubba? ja visst, du är ju så himla smart, har dig som min förebild. Personpåhopp säger du? tror nog jag säger bara sanningen vilket de facto du inte vågar inse
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.