X10 mini och Brodit passiv bilhållare - funkar dåligt

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av nikasp, 7 apr 2011.

  1. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Va i helsike. Jag är inne på min fjärde hållare från Brodit.se men nu är något lurt. När jag sätter min telefon i den passiva hållaren så slutar skärmen att reagera på mina tryckningar och drag med fingret. Någon annan som reagerat på detta?

    Det är helgalet för hållaren sitter inte så den kommer åt skärmen alls. Jag gjorde ett test och pekade på skärmen när den var dockad = funkade inte. När jag höll ena handen bakom övre delen av mobilen fungerade det.

    Sitter det någon sensor någonstans som Brodit missat eller har jag fått i mig flugsvamp. Blir tokig och ska åka 92 mil imorgon men nyinstallerad Navigon var det tänkt... Tacksam för hjälp!

    PS.
    Jag kan möjligen tycka att drag med fingret funkar halvdåligt om man verkligen börjar i mitten av skärmen. I vanliga fall kan jag dra från kant till kant och hursomhelst.

    [​IMG]
     
  2. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    du måste "jorda" telefonen med din hand för att den ska känna av tryckningarna... så jag har ingen lösning på problemet... mer än att hålla fingret på telefonen medans du pekar på skärmen:ehm:
     
  3. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Har du laddare i?
    Har du 3.5 kabel i?

    Är det någon skillnad om du har laddaren i eller inte?
     
  4. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj, ursäkta sen feedback. Har varit på resa. Jag har inte testat med varken laddkabel eller 3,5 mm jack. Ska prova så fort jag kommer åt. Tack för svaren!
     
  5. Relativity

    Relativity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har brodits aktiva hållare(alltså med inbyggd laddare).
    Jag har inte stött på några problem som liknar dina(eller några överhuvudtaget).
     
  6. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är helt skruvat. Så fort jag sätter mobilen i den passiva hållaren så blir enfingersmanövrering helt kasst. Håller jag ena handens fingrar på baksidan, läs ovan ang. att "jorda", så funkar det perfekt. Inte aktuellt när man kör normalt dock. Jag ska prova under lite mer ordnade förhållanden. Först trodde jag att kameraknappen hölls intryckt men såklart har Brodit tänkt på det.

    Det känns ungefär som Dolda Kameran, rätt vad det är får jag en blomsterbukett och kameror i ansiktet :)

     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med min x10mini pro, lösningen för mig var att sätta i laddkabeln. Det behövde inte vara ström i den, huvudsaken var att den satt i telefon.

    Sent from tapatalk
     
  8. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var som fasen. Jag brukar ladda hemma och på jobbet så jag hade hoppats slippa en kabel som hänger och dinglar i instrumentpanelen. Jag ska prova med en kabel i bilen sen och återkommer.

    PS.
    Hur gör ni som kör med aktiv hållare - har ni klippt bort skyddet för micro-USB-kontakten helt? Känns fippligt om man ska behöva ta bort den minst 2 ggr per dag så fort man sätter sig i bilen.

     
  9. syx

    syx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var och köpte en som man fäster i vindrutan idag på stjärna fyrkan fungerar mycket bra och blir inge sämmre sikt.
    200kr lämpligt ;D
     
  10. nikasp

    nikasp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick svar av Brodit att det här är ett känt problem med vissa X10 mini. Jag kommer att reklamera min telefon för jag måste kunna sköta telefonen med bara pekfingret. Jag testade en kollegas telefon som funkade klockrent. Prova att lägga telefonen på tyg och försök spaka med endast ett finger. Då ser man direkt om den har det här beteendet.