Bilder tagna med Nexus One

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Barilla, 17 jan 2010.

  1. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tja!

    Det vore lite roligt om ni kunde länka in diverse bilder ni tagit med mobilen. I bra ljus, i dåligt ljus, med och utan "blixt" osv. :)
     
  2. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Du har ju ett par bilder själv :)
    Om det nu inte finns många Barilla som just gillar att diskutera Nexus :P
     
  3. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    https://swedroid.se/test-av-google-nexus-one

    Bläddra ner en bit så finns det bilder där. Även bilder tagna med magic att jämföra med. :)
     
  4. Kaffeperkulator

    Kaffeperkulator Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  5. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Här är lite bilder jag tog med min Nexus när jag var uppe i Lake Tahoe för en vecka sen:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  6. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited by a moderator: 18 jan 2010
  7. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack :D. Nope, oredigerade och tagna med standardinställningarna.
     
  8. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grymt! Då blir man nog inte besviken på kamerakvalitén i alla fall :) Byter från SE c905 som enligt mig har en riktigt skaplig kamera. Min största "oro" med att byta till en smartphone har tidigare varit att det inte känns bra att byta ner sig i kamerakvalité när man byter till en mobil som är både dyrare och bättre på alla andra punkter men då slipper jag det ser det ut som :P
     
  9. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Alltså, använder folk sina kameror i mobilerna till nått annat än att ta bilder till sina kontakter? Eller iaf så mycket att man bryr sig?

    Alla kameror suger ju iaf. Stort steg till den sämsta kompaktkamera.

    Om man är på en så vacker plats som på de bilderna ovan, så har man väl i så fall en vettig kamera med sig också?

    /Söder
     
  10. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Föredelen att ha kamera i mobilen är ju att den har man alltid med sig. Har inte alltid med mig min SLR när jag är ute och går iaf.
     
  11. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ofta hamnar man i roliga fotosituationer när man minst anar det, och jag brukar inte ha en kompaktkamera på mig.

    Självklart tog jag foto med en bra kamera också. Är inte ofta som man tar såna här motiv med mobilkamera, utan det var mest för att jag ville testa mobilen som jag fått en dag tidigare :)
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Jo klart att man alltid har sin mobil med sig, men är det så mycket att väga in i ett köp av en mobil?

    Om man råkar se BigFoot och ska fota honom, så duger väl vilken som. Inte så att JAG iaf väger in det i ett köp av mobil.

    Om jag tror jag ska fota nått när jag är ute och går, så tar man väl med sig sin riktiga kamera.

    Jag bara blev lite nyfiken på om det verkligen är så att folk väger in det så mycket..

    /Söder
     
  13. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Alltså, jag tycker det är en fördel om mobilen har en kamera som man kan använda. Men om jag valde mellan två mobiler där den ena var bättre i alla andra avseenden men hade lite sämre kamera så skulle ju givetvis kameran få stryka på foten.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nog inget som är direkt avgörande för många, men är en telefon dålig på denna punkt skulle i alla fall jag ge den kritik för detta. Varför ursäkta en tillverkare för att de snålat in/legat på latsidan om konkurrenterna presterar bättre?

    Sedan tycker jag det är himla roligt med en reko mobilkamera då man med en Android-telefon så snabbt och smidigt kan dela med sig av en bild på så många olika vis sekunden efter att man tagit den. Sedan som alla andra skriver, det är ju nästan alltid man har mobilen på sig. Själv drabbas jag av oroskänslor och smärtor i bröstet om jag kommer på mig med att ha glömt telefonen i vardagsrummet då jag vistas i tex köket.
     
  15. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag väger kameran ganska tungt ja. Inte så att jag nödvändigtvis måste ha bästa mobilkameran på marknaden, jag var t.ex. mycket nära att köpa motorola milestone trots kritik för kameran, men jag vill ha en som tar acceptabla bilder i alla fall. Anledningen till det är att det är ytterst sällan jag i förväg vet att jag ska fota utan det är nästan alltid spontana saker. Det är i princip bara på semester, eller om jag ser något hemmaomkring som jag vill fånga på bild, som jag har riktig kamera med mig. Angående kvalitén på bilderna så går de ju självklart inte att jämföra med en systemkamera av finare kvalité men om man tittar på Beex bilder tycker jag inte att de är sämre än hur en billig kompaktkamera presterade för säg 5-10 år sedan.
     
  16. DON

    DON Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    + På nyttan med en bra kamera!