Batteritider och vad som "drar ström"

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av PatrikS, 20 mar 2011.

  1. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Härligt! ska nog ta och köpa mig ett till batteri då jag har köpt min telefon via tele2, orkar inte skicka in ett batteri vänta 1 månad sen få ett nytt eller det gamla tillbaka :D

    Såg att några sidor kommer snart få in batterier för en 300kr:)
     
  2. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1d 2h 43min och har 46% kvar efter en del spel, sms och musik :D

    Har provat att trycka på en custom ROM ett par gånger men har direkt märkt att de drar mycket mer batteri så jag har bytt tillbaka till stock varje gång.
     
  3. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vad är

    - DRM Service
    - Googles meddelandetjänster (under Ramverk för tjänster från Google)
    - DmclientService
    - FM-radio updateservice och FMRadioControlService

    Går dessa att stänga av? Frysa / avinstallera?

    Dessa ser jag under aktiva program som körs i bakgrunden och den där DRM Service har jag läst att den drar mycket batteri.
     
  4. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur länge håller era batterier ni som har bra text surfa tills batteri dör, mitt räcker ca 1timme från 58%, har en app som ska beräkna hur lång tid med nuvarande bruk btw 20 min surf och google maps i 3min har den dragit från 71till 57 %, blir köpa nytt batteri eller är det hela telefon som är problemet?
     
  5. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Den batteritiden känns helt overklig :S
     
  6. kruppin

    kruppin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    FR10 samt OC/UV kernel. Telefonen varit ur laddaren i 9h nu, och har pratat i telefon ca 30min, skickat 10 sms, surfat i ca 20-40min och spelade lite smått i ca 20min. 90% kvar i batteriet. :) Första dagarna jag hade den utan någon mod hade jag haft 20% kvar av batteriet kanske, samma användning. :/ Hur som helst är jag nöjd nu iaf, synd dock bara att det krävs customgrejer för det ska funka som det är tänkt. Har f.ö. auto brightness av, känns som det drar mer batteri med det på.
     
  7. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det är batteriet det är något fel på. Jag fick ett nytt och nu håller det en hel dag.

    PS. jag laddade utan att pilla på mobilen...
     
  8. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Var köpte du den?
    Ska jag återvända till TPH? Min håller från 7.00 till 13.00 ungefär.
     
  9. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    I örebro. Har varit i butiken ett antal gånger och de butikerna i Västerås och undrat och klagat. Till slut gav mig killen på TPH ett nytt batteri för att testa. Men han trodde det var fel på telefonen och ville skicka den till anovo. Men det var lördag och jag kunde lika gärna testa att prova ett nytt batteri och det verkar ha varit något fel på det jag hade...
     
  10. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    53% efter 12h 47min, med mer spel än igår. Dock så installerade jag widget locker igår kväll och har upplevt att den drar mer batteri idag, så jag ska prova att ha den avinstallerad imorrn.
     
  11. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    ok ok .. säg till hur det gått efteråt!
     
  12. koobs

    koobs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    175
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ok:) Tvivlar på att tele2 skickar ut ett nytt batteri till mig utan att jag skickar in hela telefonen och gör man det blir man väl utan i 1 månad.
    Har gjort en beställning på ett nytt batteri , kan väl vara bra att ha två iaf :D
     
  13. Datamob

    Datamob Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    så blev det efter att jag har rootat , fryst f-secure och car port och skaffat launcher pro. hade skype, fring och gmail på hela tiden :P
    Det här är den tredje laddningen. hoppas det blir bättre ännu efter den 10nde:)
     

    Bifogade filer:

  14. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    haha kaos. från fullt batteri till 96% på 5 sekunder.. :D slå det!
    Fattar inte :/
    Men sen lugnade den sig lite. En timma senare så är den på 86%
     
  15. marcuspresident

    marcuspresident Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Okej fem sekunder blir svårt att slå men det är samma problem jag hade. Känner till symptomen. BYT BATTERI!
     
  16. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Tack... jag ska till TPH efter jobbet idag då. Får se vad de säger. Bör jag unroota allting? Pallar ändå inte lämna in den :S

    EDIT: Nu har jag ringt LG supporten och de hänvisar mig till återförsäljaren. Så jag ringde TPH och de sa.. ja då får du komma in så får vi skicka den på service... du kan få en lånetelefon så länge!! jag tror mitt hjärta föll i bitar :(((
    Frågade om jag bara kunde få ett nytt batteri men de har inte fått in några extra fån LG och han sa även att det kan ju vara fel på telefonen...

    Jag tror jag ska köra en wipe all och kötta in gilgamesh ROM en gång till. Sen ska jag köra utan några som helst appar och se hur det fungerar då. Återkommer med besked efter helgen.
     
    Last edited: 12 apr 2011
  17. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har en aning om varför nästan inga apps visas i batteriförbrukningen, jag har märkt att jag bara sett apps från google där... tex har jag haft igång maps i totalt två minuter varav en minut är i bakgrunden,och den visar att maps har tagit 33% av batteritiden efter 10h, nåt som knappast kan stämma... ska forska lite mer i det här, rapportera gärna om ni också märkt nåt. kör stock, btw. skrev det här inlägget på mobilen, så. förlåt för eventuelala stavfel och avsaknad av versaler i början på meningar
     
  18. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    jag köpte min telefon hos dustin. ringde dem idag och meddelade batteritiden på ca 12h standby med 10 min telefonsamtal. jag behövde inte ens säga att jag ville ha ett nytt batteri utan killen i supporten la en order på det direkt. han tyckte själv att det var bättre att jag testade med ett nytt batteri först innan telefonen byts. ut synd bara att de inte har dem på lager. supportkillen sa dock att jag bör ha det nya batteriet på fredag.
    jag tror att batteriproblemet är känt från lg och att de meddelat sina återförsäljare att hantera det smidigt. iofs brukar dustin aldrig bråka när man felanmäler men idag tyckte jag att det gick lite för lätt :) kudos till dustins support om så inte är fallet.
     
  19. tangeN

    tangeN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    189
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ja.. vissa har det bra. Men läste lite nu om en ny update. Så jag ska väl testa den. Samt testa fearkills ROM. Han påstod ju att music 3.0 honeycomb drog batteri. Så det har vi en faktor till. Jag vill verkligen inte vara utan min "älskling" :D

    Edit: Jag har ju en sån USB-kabelförlängare som jag kör med. Då vägguttaget ligger lite längre ifrån mitt nattduksbord. Men det ska väl inte påverka?
     
    Last edited: 12 apr 2011
  20. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen större skillnad... 46% efter 15h med en hel del spel, surf, musik samt sms och ett par samtal