iPhone till Android...

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av edhunter, 13 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. edhunter

    edhunter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Hej

    Igår var jag för andra gången ute hos Telia för att hämta sambons ZTE Blade som vi lämnat in för diverse fel. Samtidigt så passade jag på att lämna in min iPhone 4 pga antennproblem.

    Hur som helst, sambon har inte varit speciellt imponerad av ZTE:n så vi bestämde att jag skulle provköra den medans min iPhone var på lagning. Sagt och gjort, stoppade in mitt micro-SIM med Telias micro-SIM till SIM adapter... ojoj... började med att pinnarna som ger kontakt till SIM kortet böjdes 180*, för att sedan "ramla av". Verkar som att mitt fipplande och extremt klent tilltagna SIM korts kontakter inte var en bra kombo i detta läge... så nu är ZTE:n dödförklarad om inte ni kan tipsa mig på något enkelt sätt att byta ut SIM-kortshållaren?

    Om det inte finns något enkelt sätt att byta SIM-kortshållaren så undrar jag vilken Androidlur som ni hade rekomenderat då man ska gå från iPhone 4 till Android. Har länge vart sugen på en telefon som man kan anpassa lite som man vill, så då känns Andorid som ett naturligt steg.

    Gillar om telefonen i fråga har bra byggkvalité, då verkar det som att HTC är de som gäller? Min bror köpte för ett tag sedan HTC Desire, men det känns som att den är på sista versen och lite halvgammal om jag ska vara ärlig. Kommer det någon ny Desire inom en snar framtid? (Desire S/HD eller vad de heter) verkar "bara" vara enklare uppdateringar av Desire, HD varianten är enligt min mening inget annat än en förvuxen klumpig och mindre estetiskt tilltalande Desire.

    Blev ett långt inlägg detta, men ska man byta sida (från iPhone) så vill jag ge Androidtelefonerna en ärlig chans. Att jämföra iPhone 4 med ZTE är lite som att jämföra päron och äpplen om ni förstår vad jag menar.
     
  2. Anders_L

    Anders_L Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Desire har fått en liten uppgradering som heter Desire S, typ en Desire HD men mindre format. Har själv beställt en Desire S och hoppas att den kommer att fungera tillfredställande, enda jag har läst är att den har något WIFIproblem som liknar iPhone 4as antennproblem då man råkade sätta handen över där antennen är, så problemet på Desire S är då man har den i landscape så är lätt hänt att ens ena hand ligger för WIFIantennen så att mottagningen försämras en aning.
     
  3. ZoM

    ZoM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    kläm lite på LG X2 det är en trevlig lur med byggkvalite, SGSen jag hade kändes som en hal ål och plastig..
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Flyttad till Köpråd
     
  5. Grytter

    Grytter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Xperia arc
     
  6. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Kommande Sensation verkar bli en värdig uppföljare
     
  7. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag tycker LG Optimus X2 verkar bra, men det finns billigare telefoner som också är mycket bra ;).
     
  8. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Kommande galaxy s2 är ett alternativ.
     
  9. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    om du har bråttom köp SE Arc om du har tid att vänta tar du SGS II
     
  10. edhunter

    edhunter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6T
    Många intressanta lurar.

    Ingen som rekomenderar Google Nexus S? Tycker den verkar vara bra pris/prestanda lur?
     
  11. ndrangheta

    ndrangheta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kan rekommendera den, särskilt nu när den gått ner i pris.
    Gillar utseendet, skärmen och att det är senaste android, vanilla utan några extra konstigheter.
    En polare bytte från 3gs för 2 mån sen, han är fortfarande nöjd.

    Jag funderade ett tag på o byta till o2x, främst för 8mpx kamera o att den e gjord delvis i metall, men sket i det sen för att så många verkar ha småproblem o buggar med o2x. Sen är jag ju nöjd med min nexus och har egentligen inget behov av o byta...
     
  12. Reinhold

    Reinhold Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    130
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ Premium
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 10.1
    Först:
    Gav morsan en Blade och syrran en iPhone4 - att jämföra dom 2 är som att jämföra Fiat med Mercedes.

    Till saken:
    Ska du gå från iPhone (och trivdes) så ska du gå till Samsung som gör allt som står i deras makt för att efterapa Apple.

    Vill du köra nått som är schysst och uppskattat av fanboys och geeks ska du satsa på HTC.

    Vill du ha det, över lag, bäst så ska du satsa på Sony Ericsson (Arc).
    Men var beredd på tillfälliga lagg.
    Inte jätteofta, inte ofta. Men dom finns där.

    Till helheten är SE bäst på Android.
    HTC är jättekul om man bara vill sitta o pilla o få höga poäng i diverse tester.
     
    Last edited: 6 maj 2011
  13. frosse87

    frosse87 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    HTC sensation. Modellerna HTC kommer med är relativt lika och HTC sensation kommer vara en av de nästa Android-lurarna på marknaden när den kommer om ett tag. Vet inte när, typ juni-juli skulle jag tro... själv ska jag köpa sgs2 :)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.