Llite tips till gt540

Diskussion i 'GT540' startad av patricd, 3 apr 2011.

  1. patricd

    patricd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Har precis beställt en gt540 för det fina priset 999:- på netonnet. Kände att det var dax att skaffa en smartphone nu när priset var som det var. Har klarat mig fint på gamla hederliga innan men vafan, man får ju hänga med lite granna.
    Detta betyder alltså att jag är helt grön på android och ja skulle vilja ha lite tips. För det första, en uppdatering till 2,1 sitter väll på sin plats antar jag så jag undrar om det är någon som har något att säga mig innan jag gör detta. Jag vet att allt på den försvinner. Kan det gå galet? Blir något avsevärt mycket bättra/sämre? Stämmer det att 1,6 bara stödjer 65.000 färger och inte 256.000 som skärmen har(om jag inte missminner mig)? Kan jag installera appar och dylikt på minneskort eller går det bara göra rakt in på lurens minne? Jag tycker det verkar vara lite lite med runt 200 mb med det kanske räcker, eller?
    Sen vill ja också ha tips på appar eller widgets, kanske är samma sak, vad vet jag. Är sms, surf, multimedia(osv)klienter bra som dom är eller ska man skaffa annat?
    Jag är tacksam för all möjlig information som kan tänkas göra mitt nya androidliv lite smidigare/roliga/bättre/nerdigare. Så gott folk- pumpa på! För som ni kanske märker, jag är helt grön.


    Sen vill jag avsluta med ett tips: play.com har fri frakt (från england) och har billiga minneskort, skärmskydd, sladdar, tv-spel, musik, kläder, you name it.

    :-*
     
  2. buvall

    buvall Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    225

    MINA ENHETER

    Skulle inte lägga dom pengarna på en den telefonen!
    Släng in lite mer och ta en ZTE blade.
    Har båda och dom går inte att jämföra.
    GT har knöliga knappar,oflyt i skärmen
     
  3. patricd

    patricd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Ok.

    Men som du kan läsa så har jag redan köpt en och är fullt medveten att denna telefonen kommer ha brister eftersom det är typ den billigaste på marknaden. För mig låter det inte som knöliga knappar och oflyt i skärmen är orsak nog att inte välja den.
    Så jag vill alltså ha tips gällande GT540 och egentligen inget annat tack.
    Men jag ska komma ihåg det du har sagt om det är så att det blir reklamering eller dyl
     
  4. bradar

    bradar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag rekommenderar dig att söka lite på internet, t ex app2sd gt540. Då får du lite info om hur man sparar på minneskortet. Xda developers forum är också värt ett besök. 2.1 är bättre på alla sätt och följer du instruktionerna så är det ingen fara.
     
  5. enor

    enor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro
    Uppdatera den INTE till 2.1! Det verkar som en bra idé, men leder tyvärr till en massa strul - i mitt fall bestående av dålig datatrafik som kopplade ner, dålig täckning, och SMS som blev uppemot ett dygn försenade. Stanna kvar på 1.6 så funkar allt kanon!
     
  6. Verrox

    Verrox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    nej, 1.6 var en riktig finne på ollonet!

    2.3 funkar utan problem för mig (utöver att svenska inte har 100% stöd om man ser det som negativt ), och har inte direkt strulat för mig.
     
  7. mikael.xD

    mikael.xD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    uppdatera den inte ! Den blir seg och den kommer lagga! om du ska uppdatera den så bara med ett steg... för förhoppningsvis 2 - 3 även om du har uppdaterat den så kommer du nästan kunna göra samma saker som med 1.6 :)