Många buggar i N1?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av michwen, 20 jan 2010.

  1. michwen

    michwen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Läste på Best Mobile Contracts "With rumors of the new iPhone 4G being this April and the disappointing sales performance of the Nexus One (a combination of the lack of availability as the device is only accessible through the Google store and the many bugs that are present in the software); there is high hopes that the Bravo will capitalize on the problems that plague the Google Phone."

    Är det här något ni avundsvärda N1-ägare känner igen? Är telefonen drabbad av bugg-pesten?
     
  2. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Nej, snarare är det massa skitsnack av mactalibaner
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det är väl ingen som är förvånad att N1 inte har sålt lika bra som iPhone. Efter Googles enträgna förnekande om dess existens, noll marknadsföring och att den endast säljs via deras egen webbutik är det väl inte konstigt. Fram till den släpptes så var den väl nästan okänd för alla utom inbitna prylälskare och Androiter.

    Google har nog en hel del kvar att lära om hur man lanserar en mobiltelefon. För att nå den breda massan så räcker det inte att läcka lite videofilmer.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 759
    Mottagna gillanden:
    44 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Den har under T-mobile i USA haft problem med att falla tillbaka på 3G-nätet efter att ha anslutit till 2G-nätet, det är väl den främsta buggen folk i USA stört sig på. Detta visade sig dock vara enkelt fixat i väntan på en uppdatering från Google.

    Sedan rapporterar vissa användare att skärmen inte verkar vara korrekt kalibrerad, men så vitt jag sett har ingen här på Swedroid blivit drabbad och Google har sagt att man ovillkorligen byter ut alla telefoner som krånglar på det viset om man kan konstatera att det inte går att åtgärda genom mjukvaran.

    Utifrån mitt testande, då har jag pillat på den minst någon timme om dagen sedan den 12/1, så har jag inte stött på några allvarliga buggar i Android 2.1.

    Har någon nexus-ägare här stött på några större problem i Android 2.1 eller rent hårdvarumässigt strul?

    Det verkar inte ens vara någon som erhållit en DOA-telefon här ännu, då är vi väl ändå ett 30-tal som beställt vid det här laget, om inte fler.
     
  5. Magnus Olsson

    Magnus Olsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att google tar har lite med reklam och bara säljer till vissa länder tror jag e helt enligt deras planer. De vill ta de lugnt och bygga ut sin support och system. Jag tror inte de vill ha ett par miljoner kunder på ett par veckor, de har de varken kapacitet eller telefoner till. Nu trappar de upp lite långsammare och får inte brist på telefoner och deras support hinner att anpassa sig.

    Dock så kör de mycket med HTC supporten och de har ju ett fungerade system redan.

    Sen är de ju alltid ett jävla liv så for Äpplena gör nått nytt precis som solen skulle ramla ner när de inviger patent 3 miljarder nått. :D
     
  6. DroidShout

    DroidShout Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    543
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vi får inte glömma också att detta är deras första telefon, även om det är HTC som gjort den så är den gjord efter Googles önskan. Självklart kommer den inte vara helt felfri, jag tror att detta är bara ett test som google vill ge ut för att se hur det funkar. De har ju sagt det att detta är en av många kommande Google brandade telefoner, så jag tror att Google kommer ta över smartphone världen med deras "Super phones".
     
  7. michwen

    michwen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för era svar! Ni hjälpte mig över krönet på inköpsbacken:D! Ytterligare en N1 på väg från I-O!
     
    Last edited: 20 jan 2010
  8. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Grattis :D

    Jag har inte märkt av några buggar.
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kanske lite OT men jag tror Google medvetet hållt igen då det vill ha goda relationer med andra telefontillverkare och inte kanibalisera för mkt på HTC, Motorola m fl, jag gissar att Google:s primära mål inte är att kränga telefoner utan att sprida Android och deras webbtjänster. Om de själva säljer telefonerna eller inte är av mindre betydelse.
     
  10. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Kanibalisera på HTC? De blir nog minst lika glada som google för varje telefon som säljs :)
     
  11. Magnus Olsson

    Magnus Olsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo de har vart mycket spekulationer om hur andra aktörer på marknaden ser på att google själva har börjat sälja telefoner. De håller säkert tillbaka lite, om kanske inte HTC sörjer för de säljer lurar finns de gott om andra som kan ta illa vid sig. Som tex Motorola.

    Själv beställde jag iaf en telefon idag :) Vill ha en google lur denna gång, min HTC Hero verkar få en uppdatering lagom till nästa jul :D
     
  12. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Google nexus shop har uselt support :
    1. ingen telefonsupport
    2. inget svar på mina email i 6 dagar nu

    Google har helt enkelt inte börjat sälja den än , htc har inte hunnit anpassa sig heller ... folk i UK är galna på att htc inte vilje byta ut DOA enheter mm
    När dessa saker löser sig och Google kan svara på halv miljon supportärenden per dag så kommer de klart göra ett stort affär av det hela
     
  13. thorkel

    thorkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Mailprogrammet buggar ut när jag skulle ställa in min mail. Imap mail med en massa mappar, K9 fixade biffen så jag är inte ledsen i ögat för det.