Android 2.3.4 (Gingerbread, CyanogenMod7, CM7.1.0).

Diskussion i 'Blade' startad av fellow, 16 feb 2011.

  1. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    sådär tänkte göra om bladen till gen2 idag och det verkar inte vara så lätt tycker ja, ingen som har en bra guide med nerladdnings länkar?, tänkte köra CM7 n40.
     
  2. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag skickade en länk, det var enklare än jag trodde. Bara testa att följa den sen flashar du om den till nyaste CM7, men krontrollera att den verkligen stöder gen2 mobiler.

    Gen2 ska visst ha några saker fixade, men det är verkligen inte mycket, ganska onödigt, men eftersom alla nya mobiler är gen2 är det lika bra att uppgradera den nu när cm7 inte kommer stödja gen1 mobiler. Vilket är förståeligt. Man förlora inget på att uppgradera mer än att man inte kan lägga in sina gamla backups.
     
  3. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aah kollade på den guiden nu, har alla filer som jag behöver men nu står det still i skallen här, jag ska flasha in stock_recovery men hur vare men gjorde det?! jag använder rom manager, sen tänkte jag köra såhär stock_recovery sen tar jag drar jag in den partisionen jag ska ha o tar romen cm7_update_zip. det borde väll funka?
     
  4. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag ska inte säga hundra om man bara kan lägga in cm7 där men det borde ju gå, någon som kan säga att det är hundra procent säkert att lägga in cm7 istället för ss i guiden?

    WARNING - cm7 will not fit in the 128mb partition layout, choose 136mb or standard layout.

    Står det på sidan, jag har 128 layouten, kan man bara byta isf om man vill ändra från 128 till 136?
     
  5. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  6. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Får bli att uppgradera till gen2 snart då
     
  7. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Hur flashade man in stock_recovery? kan du förklara lite snabbt står som sagt stilla i skallen efter helgen :)

    jag läste denna guide http://android.modaco.com/content/z...n1-to-gen2-live-from-irc-logged/#entry1669890
     
  8. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  9. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aha det skulle förklara varför inget vill funka riktigt :))
     
  10. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jo man flashar in dem via clockwork. Dåligt minne man har!

    En fråga, man kan lägga in n40 som första rom, den innehåller hela romen och inte bara ändringarna va?
     
  11. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu har jag gjort allt enligt guiden och nu står jag fast vid android loggan!!

    nån som har nån idé ?
     
  12. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hm du la in cm7 då? För cm7 som är ute nu går till gen2 eller? Är just detta jag är osäker på.
     
  13. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    la in cm7_update_zip den ska ju va till gen2 enligt guiden iaf,

    trött man blir :).
     
  14. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Haha jag förstår dig! Kommer du in i clockworkläget? Isf kan du köra in SS och se om mobilen starta, sen gör en egen konventering av cm7 till gen2 från länken jag skickade till en tråd av KK på modaco.
     
  15. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ahh det gör jag, men hur ska jag kunna installera SS när jag inte har det på SD kortet?
     
  16. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Fixa så du får det till SD kortet, eller så försöker du få in en egen konverterad version av CM7. Fast det måste du också få in på SD kortet isf. Har du ingen port i datorn eller en alt. mobil som du kan använda?
     
  17. Red Beaver

    Red Beaver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har någon hunnit gå mellan n39 och n40 och märkt av någon skillnad? Kör just n39 som min första cm7 någonsin och är nöjd änsålänge. Har inte märkt av några buggar och telen blev snabbare.
     
  18. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag körde en update på min "stable" till N40 men fick inte mottagning. Hade inte orken att titta närmare på det så jag gjorde en rollback.
     
  19. zoddan

    zoddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Läser mycket om gen 2 här, Kan det vara därför min strular lite för jag kör CM7 på en gen1. Stöds inte dom eller vad är det frågan om?

    Fick inte ens svar på vad som skiljer dom åt..
     
  20. yhrn

    yhrn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Gen2 innebär att firmware (lägre nivå än OS:et alltså) på telefonen har en nyare version. Den egentliga skillnaden (vad jag minns) är att om man har uppdaterat till gen2 så låses nån mer 3g-frekvens upp och även HUSPA.

    MEN - Gen1- och gen2-telefoner är inte kompatibla med varandra och dessutom är det *väldigt* svårt att nergradera till gen1. Och det här är viktigt att förstå. Om du uppgraderar så kommer du alltså antagligen inte kunna återställa telefonen helt för att utnyttja garantin.

    Vad gäller CM7 är alla hittills släppta RC och stable bara för gen1 (även om det finns någon patch för att köra på gen2). Alla nightlies fram till och med n39 är också för gen1. Dock har man nu gått över till att stödja gen2 och det innebär att n40 och alla framtida CM7-byggen är för gen2.

    Om man har stabilitetsproblem eller mindre problem med CM7 så beror det *inte* på att man har gen1 eller gen2. Försöker du lägga in en gen1-ROM på en gen2-lur eller tvärtom kommer det inte funka alls.

    Eftersom n40 hittills är det enda bygget för gen2 och det verkar vara en ganska trasig nightly så är det nog en bra idé att vänta med att uppgradera till gen2 om man inte vet vad man sysslar med.
     
    Baeckman, Priminima, drinkluder och 2 andra gillar detta.