2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

  1. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla glada
    Nu har jag uppdaterat till 2.3.3 via kies och allt gick bra.

    Men nu till det tråkiga, mitt batteri töms på ca 9tim i viloläge.
    När jag tittar i batterianvändning så står det att Android OS har tagit 70% av batteriet.
    varför gör det så? Telefonen är ju obrukbar nu.

    Är det nån annan som har fått liknande problem?
     
  2. adriancool08

    adriancool08 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2010
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    dra en wipe/reset om du inte gjort det
     
  3. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    många med 2.2.1 sade samma sak och även jag hade det problemet. efter ett par urladdning och uppladdningar så fungerade batteritiden fint.
     
  4. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    får hoppas att det gör över på nån dag då annars får Samsung tillbaka den.
    Gjorde wipe/reset efter jag uppdaterat.
     
  5. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Factoryreset och ge det nån laddning, man fipplar alltid mkt mer när det är nytt, massa synk osv osv.
     
  6. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Om du har andra mailkonton än ditt gmail så testa att stänga av den regelbundna uppdateringen för dem.

    Jag hade samma problem med 2.2.1. Det visade sig vara ett fel på e-mail appen så om du har andra emailkonton installerade än ditt gmail (alltså POP eller IMAP konton) så gå in på kontoinställningarna och sätt dem till att aldrig uppdatera. Om jag satte telefonen till att t.ex. kolla efter mail var 10 minut på låg den och sög ur batteriet på 6-7 timmar men kollade ändå aldrig om det finns något nytt mail förrän jag gick in och kollade manuellt.

    Jag har precis uppdaterat till 2.3.3 så jag har ingen aning om detta felet finns även i den nya versionen. Får kolla de närmaste dagarna.
     
  7. xavior

    xavior Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade en tråd på XDA om detta problem och där tippsade man om att rensa datan i programuppdaterings appen och det verkar fungerar.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är alltid rekommenderar med 6 laddingscykler efter en flash för att vara säker på att batteriet är tillbaka på "kickass mode"
     
  9. Big-red

    Big-red Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Varför skulle telefonen dra mindre för att man laddar upp den ett par gånger?
    I min ligger Android OS också och drar på 60-70%.

    Har inte gjort en factory reset än men får kanske göra det om den ska bete sig såhär. Håller bara runt nio timmar.
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    60-70% säger eg ingenting.. det är den totala mängden av det som dragits sålänge telefonen har varit på.. det är lite... tja.. dumt sätt att mäta på. Självklart kan det vara något fel oxå såklart men återigen.. 6 cykler efter flash är normalt att gå efter.... och det handlar inte om att den drar mindre utan att värdena stabiliserar sig eftersom os får fel värden från batteriet.
     
  11. micke_

    micke_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte vet jag, men det funkar :) Telefonen dog över natten (drog slut på ca 40-45% på 6 timmar). Laddade upp den till 100% och satte igång den igen, nu har den dragit 14% på 12 timmar...
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Gör reset, det fixar med största sannolikhet problemet.
     
  13. jwn

    jwn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Uppdatera min igår, c:a 50% kvar på batteriet när jag gick och lag mig. Nu på morgonen så var den stendöd.. Lite jobbigt eftersom jag använder den som väckarklocka...

    Gjorde reset direkt efter uppdatering, eftersom dropdown listen krascha hela tiden.. Har uppdaterat några gånger innan, och har aldrig haft några problem.. Hoppas den skärper sig snart...
     
  14. JohnJohn

    JohnJohn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Underligt att det verkar så olika mellan olika telefoner.
    Min fick bättre batteritid efter uppdateringen. Lite sämre mottagning på W-LAN men som sagt bättre batteritid..
     
  15. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det var samma för mig. Mitt batteri tömdes på 8 timmar.. men jag startade bara om telefonen och laddade den. Nu har batteriet hållt i 2 dygn o ändå 56% kvar! Så här bra har aldrig mitt batteri varit! :-)
     
  16. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min sög också som tusan direkt efter update men precis som Twisted säger sitter man och pillar en hel del i början.
    Iaf så gjorde jag såhär. Laddade ur tills den dog. Laddade fullt utan att röra luren och sedan gick jag in i recoveryläget och rensade batteristatistiken. Gick och la mig igår kväll med 100% och vaknade med 95% Tycker det känns helt ok med tanke på att Titanium gjorde en fullständig systembackup medan jag låg å snarkade. Vi får väl se hur det går under dagen.
    Tyvärr hade jag inte min vanliga morgonrutin idag. Den brukar vara snarlik och innefatta 1h lyssning på FM-radio + 30 min solitaire. Förbrukningen för det ligger normalt på 15-20%
    Imorgon ska jag göra den manövern så då får man en vettig jämförelse efter uppdatering.
     
  17. Carl_XII

    Carl_XII Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det verkar vara lätt hänt att batteristatistiken blir felkalibrerad - det kan avhjälpas genom att radera filen "data/system/batterystats.bin"
    Man kan också gå in i appen Spare Parts och läsa av batterispänningen [mV] och kontrollera om det verkar stämma med batterinivån som anges [%].
     
  18. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Jag säger inte att din rekommendation är felaktig, men vad har du för källa på det där?
     
  19. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är detta normalt på den tiden som jag har haft den igång? Var två dagar sedan som jag uppdaterade den.
    Har lyssnat på musik genom spotify 1 morgon ca 1 timme.
    Sen vanligt smsande och några samtal. Surfat lite men inget specielt
    Laddade den dock igår när jag kom hem för den dog...

    [​IMG]
     
  20. Evil_E

    Evil_E Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    1 002
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Mitt batteri är bättre än någonsin efter 2 laddningar efter att ha uppgraderat till 2.3.3. Efter 1 1/2 dag hade jag fortfarande 35% av batteriet kvar... får se om det fortsätter vara så bra. Mer än nöjd.