Rabbit Run - Betatestare sökes!

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av f0az, 18 jan 2010.

  1. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle kanske vilja ha någon bekräftelse efter att ha tryckt på Spara-knappen. Nu blir man lite osäker på om den verkligen uppfattade att man tryckte på knappen.
     
  2. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare om att man blir osäker om resultatet kom med eller inte. Ett litet meddelande vore bra efter att du sparat highscoren;)

    Har spelat lite nu och måste säga ett konceptet är klockrent även ifall jag alltid misslyckas med att hoppa över fällorna. Kul att fler valt att utveckla Android apps och ni bör fortsätta, eftersom er första app är riktigt bra!:)
     
  3. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Eftersom jag har Tattoo har jag ju inte kunnat testa senaste versionen, men roligt var det!
    Det jag saknar som inte är nämnt innan (i beta-versionen som jag testat) är när man ska skriva in sig på topplistan, jag skulle uppskatta om det senaste namnet man skrev där var kvar. Då kan man bara trycka på "save" när man fortfarande vill kalla sig samma namn, och slipper då att behöva skriva in namnet gång på gång.

    En annan funktion som jag inte är säker på om den är bra men som åtminstone är värd en tanke... Skulle man kunna reglera hastigheten genom att luta telefonen framåt och bakåt? Givetvis blir det lättare när det går långsammare, men då kanske man får mindre poäng?

    EDIT: Testade lite mer och kom förbi level 1, så jag tar tillbaka förslaget om möjlighet att variera hastigheten.
     
    Last edited: 21 jan 2010
  4. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fixar detta under dagen.

    - Jump-beskrivning i "How To Play"
    - Bekräftelse på när man har "Save" highscore.
    - Sparar namnet, så att man slipper skriva det varje gång.

    Dheri: Det är ingen skillnad på nya och gamla versionen i upplösning. Så om du kunde spela första kan du säkerligen spela nya. Jag har faktiskt själv inte testat på en tattoo än.


    // Martin
     
  5. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Dessa framedrops som du märker beror på garbage collectorn. Vi har jobbat mycket med att få bättre "flyt" i spelet och i början hade vi stora problem med GCn. Det är ett avsevärt mycket bättre flyt nu mot vad det va tidigare, men vi är fortfarande medvetna om att vi behöver optimera spelet ännu mer.

    / martin
     
  6. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har inte haft några problem med upplösningen i spelet, problemet är att jag inte kan hitta det på market. Misstänker att det beror på att att man måste skriva in att appen stödjer små skärmar och att det inte är gjort?
     
  7. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    V. 1.1 Finns på nu market.


    Spelet är gjort i SDK 1.5. Vilket inte stödjer mindre/större skärmar. Därför kan du och din tattoo inte hitta spelet på market. Tyvärr.

    "The issue centers on the HTC Tattoo and its 2.8 inch screen using QVGA (240 x 320). Developers have previously designed their apps for devices like the HTC Dream and Samsung Galaxy, which have HVGA resolutions (320 x 480), so the Tattoo will have trouble displaying apps correctly.

    That means unless a developer is willing to spend extra time testing his/her app and adjusting it to fit on smaller screens using the new sizing tools available in Donut, the Android Market on Tattoo devices will not list the app."


    Du kan hämta ny version här: http://www.karatefors.org/oldKarate/rabbitrun.apk


    // Martin
     
    Last edited: 21 jan 2010
  8. Clarence

    Clarence Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan ställa in detta med <supports-screens>:
    http://developer.android.com/guide/practices/screens_support.html#attrs
     
  9. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  10. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Riktigt kul!

    Bra jobbat, känns som om detta är spelet jag kommer sitta med ett bra tag:)

    /BTH student
     
  11. nofowuw

    nofowuw Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det redan är inbyggt, men en offline highscore vore nice.

    T.ex om jag sitter på bussen eller var som hälst och spelar där jag inte har tillgång till internet så borde scoret sparas i telefonen, så man kan ladda upp det när man får tillgång till internet ;)
     
  12. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En offline highscore lista finns. Dock inte med möjligheten att ladda upp resultatet vid ett senare tillfälle. Men det va ett bra förslag!
     
  13. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lyckas inte connecta till highscoren. Något problem där?
     
  14. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja ... talkactive.net som hostar , ligger tråkigt nog nere.

    edit: uppe igen
     
    Last edited: 21 jan 2010
  15. tkarki

    tkarki Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Får felmeddelande "Det gick inte att installera Rabbit run på denna telefon" när jag kör installationen... (hämtade från hemsidan...)
     
  16. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testat att avinstallera och försöka igen?
     
  17. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat lite mer och upptäckt att om man inte hoppat på en stund när man dör (alltså inte rört skärmen) går skärmsläckaren/låset (eller vad man nu vill kalla det) på i samband att man ska komma till resultatskärmen. Inga problem under själva spelet, men direkt efter.
     
  18. f0az

    f0az Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack! Skit bra! Ska kika på detta!
     
  19. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Efter ytteligare taster har jag några tankar om möjliga förbättringar.
    1: mõjlighet att stänga av ljudet
    2: vibration när man dör (valbart)
    3: pop up när man kommer in på lokala topplistan så man inte missar att spara (gör save-knappen överflödig)
    4: forkorta tiden på bekräftelsen att det är sparat
    5: grafiken, morötterna ãr bra, kaninen är riktigt snygg (speciellt när man hoppar) Även om de är ok håller inte rävsaxarna riktigt samma klass. Men det är nog mest den tråkiga designen på gräset som drar ner designpoängen, det behövs mer liv i det, grästuvor som man springer förbi eller liknande. Lite ljusare nyans önskar jag med.
    6: Möjlighet för oss med Tattoo att ladda ner direkt från market (men det har ju diskuterats innan)
     
  20. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. Går att göra, om än inte riktigt självklart. Klicka på din meny-knapp när du är i menyn, så får du upp en Sound OFF-knapp. Detta borde dock läggas in som en tydligare knapp.