Köpa Spica

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Kixx, 21 jan 2010.

  1. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Har med intresse följt vad som skrivs här på Swedroid ett par månader och
    är riktigt sugen på en telefon som kör Android. Men då detta är helt nytt för mig vill jag inte lägga ut allt för mycket pengar.

    Är Spican så buggig som man läser om eller är
    den en riktigt prisvärd telefon?

    Ni som äger den kan väl lista ett par för och nackdelar.

    Tack på förhand.

    Mvh/
    Kixx
     
  2. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Rent generellt så är det väl så att de som hittar något att anmärka på gör det och de som är nöjda håller det för sig själva. Många som gnäller har nog inte heller riktigt förstått vad det är för telefon dom har köpt. läser man på lite innan så vet man att det inte är svenskt tangentbord installerat från början etc. Efter lite konfigurering och nedladdning av program så blir den helt underbar!

    Det enda problemet som jag har stött på är att det hackar när jag lyssnar på spotify. Annars så fungerar telefonen helt perfekt. Precis som du skriver så är det kul att kunna köra en bra telefon utan att lägga ut allt för mycket pengar.

    Jag är väldigt nöjd med min Spica och jag tror inte att du hittar en bättre telefon för den billiga slant som denna kostar. Tittade själv vääääldigt länge på Nokia n900 men insåg att jag inte ville lägga 5500 kr på luren.

    Kort sagt, KÖP!
     
  3. jan_k

    jan_k Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Spica i tre veckor och inte upplevt några problem. Jag är mycket nöjd så här långt och har aldrig ångrat mitt köp.
     
  4. sidstyler

    sidstyler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft min Spica sedan slutet utav November. Underbar mobil som har fungerat utan problem och till ett nästan ofattbart pris. Kan inte förstå varför Samsung inte pushar ut Spican lika hårt som deras andra modeller.
     
  5. Kvillen

    Kvillen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Kan inte mer än hålla med dig Fligthcrank, man måste veta vad det är man ger sig in på, har man läst några rader om android och 1.5 osv så vet man att svenska tecken eller ordlista inte kommer med från scratch, därav lite vridna betyg på tex. prisjakt..

    men är man beredd på att lägga ner en kvart 15 minuter på att konfigurera telefonen så är det ett lätt val :)

    Jag är helnöjd med min Spica iaf, ska man klaga på något så är det väl att jag har stora fingrar, men det är ju inte telefonens fel...

    Annars fungerar den som en dröm :)

    Angående ditt Spotifyproblem, har du uppdatera till senaste versionen, de har ju fixat något med streamad musik och hackningar och saker i den updaten...

    Kör själv bara offlinelistor och där är det inga problem med det så länge man inte kör något annat tungt program samtidigt, då kan det lagga lite lätt, men det hade det ju gjort på en dator med ...

    Mvh
     
  6. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vet faktiskt inte om jag har senaste updaten, ska kolla det. Jag kör precis som du endast offlinelistor, det är ju det som är grejen med att ha spotify i mobilen :) streaming har man datorn till. det var mest något som jag reflekterade över när jag hade lagt in det och testade lite. sen dess har jag inte streamat en sekund, medans offlinelistorna går heta :D
     
  7. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    + priset
    + snabb processor
    + kommer en uppgradering till 2.0
    + relativt aktivt community

    - lite klent med internt minne
    - ganska dålig support från Samsung
    - framtida uppdateringar?

    Bara några korta reflexioner lite snabbt sådär.
    Är generellt nöjd med luren och med tanke på just
    pris och Andy 1.5 så vet man kanske lite vad man kan
    förvänta sig.
    Fungerar fint att utveckla mot också.

    /J
     
  8. Lukas

    Lukas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Haft min i drygt två månader och tur eller ej måste jag säga att jag inte har upplevt några problem alls. Luren funkar felfritt. Jag är helt nöjd. :)
     
  9. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Jag får tacka alla som tagit sig tid att hjälpa mig att reda ut ett par frågetecken.
    Blir nog ett köp. Kostar ju 2700 på katshing dock låst till telia men det är dom jag har som operatör så :)

    Vilka apps är måsten att ha installerade, vilka kör ni?
     
  10. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kolla i tråden här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12

    /J
     
  11. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har problem med att youtube får kasst ljud när jag kör via WiFi men det är inget problem eftersom jag sällan tittar på youtube. Spotify hackar på samma sätt och fungerar sämre än väntat trots nya versionen, lösningen är att jag laddar låtarna via WiFi och lyssnar offline, fungerar klockrent.
    Mobilen är den bästa jag haft trots några fläckar, i mitt fall är fläckarna på rätt ställe och stör mig lite. Android som operativ passar mig väldigt bra, det är enkelt, att skriva på skärmen är nytt och var/är för mig ovant, alla s blir a... haha, men tack vare d-pad (vet inte vad den kallas) är det lätt att hoppa tillbaka och stava rätt. Googlemail, kalender, maps m.m. är en dröm för mig som är glömsk, en superhjälpmedel, smidigt lätt är supernöjd!

    Jag har installerat svenskt tangentbord, widget för ljusstyrka, kalender widget, backup-prog för surfbokmärken och ett program som fungerar som klassiska "utfoskaren". Behöver för stunden inte mer.
     
  12. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER



    Denna länken kanske kan va nåt ang. program....

    http://m3.idg.se/2.1022/1.255391/101-android-appar-megatest



    Det enda jag kan komma på som jag stör mig på lite är att trots att telefonen är låst kan man hålla inne telefonlurav/avknappen på telefonen & då kommer en meny upp med 3alternativ tystläge/flygläge/stängav & vill det sig illa så hamnar den i något av dessa lägen utan att man vet om det.
    Det är dåligt.

    Annars är den helt kanon, hur kul telefon som helst med en massa roliga små program. Barnen tycker det ex. vis är roligt att leka med målarprogrammet eller kasta tärning programmet.
    watchdog håller reda på datatrafiken
    atrackdog håller reda på att jag har senaste programversionerna på alla installerade program
    xe currency kollar senaste förvalda valutorna
    countdown alarm måste man ju ha
    deadpixeldetect kollar så pixlarna är hela på skärmen
    diverse 'ficklampe' program ex flashlight
    idg.se för datanyheter
    eventcountdown håller reda på hur många dagar det är kvar till ex nästa jul eller annat trevligt som kommer hända....
    keeper håller reda på mina koder så ingen annan ser dem (om man nu kommer ihåg koden för att komma in i programmet ;) )
    google maps
    myrandom om du ex vill ha slumpvis nummer mellan 1-35 på din lottorad eller singla krona/klave
    prisjakt.se är ju given!
    ruler - skärmen blir en linjal inte så läng kanske men ändå
    wifinder hitta trådlösa nätverk
    lightning räknar ut hur nära åskan är
    bubble vattenpass
    countdownalarm
    gmail
    speaking pad skriv något så säger telefonen det
    stopwatch
    'notisblock' på startskörmen med kom ihåg saker


    + en MASSA mer


    sen tycker jag att en tilläggs tjänst för datatrafik är ett absolut MÅSTE för denna telefonen då det är så många saker som kräver tillgång till att vara uppkopplad
     
  13. Kixx

    Kixx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Kom på en fråga till som ni kanske kunde svara på?!

    Funkar det att surva i horisontalläge och även
    skriva sms på det sättet?
     
  14. rooney

    rooney Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jajamän!

    Är riktigt nöjd med min spica som sådan, men tyvärr har den ett pixelfel som inte tycks omfattas av garantin (vet ännu inte hur teliabutiken tänker lösa detta, men det ser mörkt ut). Mitt råd är därför att be att få undersöka den innan du köper (i butik), eller ladda ner screen test i market och kolla den grundligt innan du drar av skyddsplast etc (om du köpt online och har två veckors ångerätt).

    En dyrköpt läxa för min del.
     
  15. Razze

    Razze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min endast en vecka men jag gillar den!

    Det som jag saknar som Apple har det är deras stora Store men massor av apps,Androids är inte lika stor och man kan inte ladda ned från datorn utan det går endast på mobilen.