Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mar 2011.

  1. Zodde

    Zodde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ni som har snabba dropp i batteriet har säkert råkat ut för buggen som gör att telefonen inte går ner i deep sleep. Den går då ner som lägst i 265mhz. Deep sleep gissar jag är ca 100 eller lägre. Tanka hem cpuspy och kolla. När jag märker att min inte går ner startar jag om den.
     
    onewheel gillar detta.
  2. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter 9 timmar mest idle på jobbet har jag nu 48 % kvar. Startade även om den i morse. Vissa dagar när jag kommer hem har jag 90+ %, väldigt skumt. Kan säga att jag haft bra batteritid de flesta dagarna, men de senaste dagarna har varit bedrövliga.
     
  3. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Ja detta med batteritid är lite skumt. Igår höll jag på lite med telefonen, surfade lite och kollade på lite appar. Ringde ingenting, lyssnade inte på musik eller tittade på film eller nåt. I morse hade den stängt av sig men när jag satt den på laddning och startat upp den igen sa den i alla fall att det var 18 timmar sedan senaste laddningen.

    Nu efter att jag tagit bort den från laddningen vid lunchtid så har den 98 % batteri efter 8 timmar. Lite svårt om man inte vet om man kan lita på att den håller laddning om man använder den en hel dag. Har haft en C905 tidigare och den har i alla fall hållt sig laddad ett par dagar. Är ju alla dagar man har möjlighet att ladda under dagen och en lång dag riskerar man ju nu att stå utan telefon. Får kanske fundera på ett extrabatteri som backup.
     
  4. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Jag kommer beställa en Emergency Charger på Ebay. Bra att ha i väskan när det blir kris ! ;)
     
  5. lestander

    lestander Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    885
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S8
    verkar som den tar mera ström när man stänger ner data, som att den då provar synka hela tiden när det inte går? för i dag har den inte tagit mycket ström... hum blir galen
     
  6. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Stänger du av mobildata så ska batteriet hålla BETYDLIGT längre. Kommer ihåg att vi testade men min polares Hero och då levde den minst lika länge som min dumtelefon, en SE W595 som brukade hålla i lite mer än tre dygn. Förstår dock inte varför man vill stänga av 3G, men det är jag det..

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  7. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Man kanske bor där 3G generellt har dålig täckning. Då letar ju telefonen ofta efter nätet och bara edge gör ju då skillnad. Märkte själv en stor förbättring av batteritiden med 3G avstängt. Mesta surfen görs ju ändå hemma och då med wifi. På jobbet blir det ju bara korta stunder på nån rast. Har även usel täckning av 3G på jobbet...
     
  8. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Det är klart, har man väldigt dålig täckning suger även det mycket batteri. Har själv väldigt dålig mottagning i mitt rum och misstänker att det är den största boven i mitt batteridrama när jag är hemma.

    Har haft mycket bättre batteritid idag än igår och har ingen aning vad det beror på. Enda jag har gjort annorlunda är att jag nu har en mörkare bakgrund o_O

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  9. johansson5551

    johansson5551 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag fick min arc i fredags varade batteriet MAX 12h, visst man pillade en del och ringde en hel del,

    MEN efter ett batteri"trick" får jag mellan 30-40%bättre, uppskattat, så nu kör jag 1,5dygn ungefär vilket jag är nöjd med!

    Tömde batteri, tog ur det cirka 5min, ladda fullt, tog ur batteri 5min, ladda över natten.
    var så jag gjorde har sagt åt chefen att göra samma sak så får vi se om det inte bara är min...
     
  10. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    23% kvar efter 14h tycker jag är väldigt dåligt och då har skärmen tagit 52%!
    Tycker batteriet är ARCS ända minus!
     
  11. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Ja som jag skrev tidigare så tyckte jag också att 18 timmar innan telefonen stängde av sig var lite väl dåligt. Efter det att jag laddat den efter det och sedan dragit ner skärmens ljusstyrka mycket har den nu varit igång i 1 dygn och 8 timmar har jag 78 % kvar och skärmen har bara tagit 9 % av det förbrukade.
     
  12. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Batteriet är ett mysterium på arcen..en dag kan det vara slut på några timmar och ibland kan det vara 50% kvar på samma tid...men likadan användning.
     
  13. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ja precis så känner jag med! när man först började läsa tråden om batteri så gjorde man fixet med att plocka ur batteriet och sen ladda, först kändes det som om batteriet höll längre men nu känns det som man får ha den av stängd för att spara batteri. Har sänkt styrkan på min skärm, använder den väldigt lite så den ligger mest i viloläge. Ändå räcker inte batteriet en hel dag. Det är uselt tycker jag!
     
  14. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Döm av min förvåning när jag tänder telefonen nu på morgonen efter inaktivitet under natten. Gjorde batteritricket innan jag somnade för att se om jag fick bättre stand by-tid men resultatet verkar ha blivit omvänt. 13% har den tappat på 7 timmar och i topp ligger 'Googles tjänster' på 28% varav 52min har varit 'Behåll aktiv i bakgrunden'. Kan det ha något att göra med att datatrafiken verkar vara död trots att 3G-symbolen syns i statusfältet? Alltså att den försöker synka kontakter och kalender i nästan en timme för att den inte får någon kontakt?

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  15. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag tycker också att den kan förbruka batteriet lite olika mycket, men innan batteriet behöver laddas så är batteritiden iallafall alltid 2dygn. Då tar jag ett gäng bilder, surfar på swedroids forum mm och endomondo (gps) dagligen.
     
  16. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    20h är ju max sen dör ju mobilen av strömbrist!! men om andra kan ha sin igång 2 dygn måste ju jag fått ett skit batteri!! De borde ju gå på garanti.Får bli en tur till telia.
     
  17. tekniktant

    tekniktant Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Beror tydligen mycket på vad man gör och vilka grejer man har igång och vilken uppdateringsfrekvens man har på dem + att det verkar kunna hänga sig ibland. Min höll batterit skapligt först men stängde plötsligt av sig efter 18 timmar. Sedan efter jag laddat den full igen och även minskat på skärmens ljusstyrka har den nu varit igång i i 52 timmar och har 46 % batteri kvar.

    Som sagt lite väl varierande för att man ska kunna känna sig säker på att ha telefon som är igång en hel dag, speciellt om man använt den mycket en dag.
     
  18. Herman8

    Herman8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Min ligger i skinnet orörd nästan hela dagarna. det är ju kanon att köpa en mobil med massa fina finesser på som man måste stänga av om man ska kunna använda mobilen. ;-)
     
  19. quattromaniac

    quattromaniac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tror att de flesta problemen ligger i att cpu:n ibland "hänger sig" i högsta frekvensen...
    Jag lade in appen cpu spy. Fick användning av den idag då luren var död i morse trotts att jag laddat den igår eftermiddag!
    Efter omladdning och koll i appen så var det 44min på 1024 Mhz, inget på de lägre frekvensarna....

    Normalt håller min i runt 2dygn. Detta var tredje gången jag fått kort batteritid.....

    Har aldrig stängt av något för att spara batteri, har en live wallpaper och skärmen på standard ljusstyrka. Spelar & surfar en hel del. Kör med wifi på hela tiden men det används bara hemma.
     
    Last edited: 23 apr 2011
  20. Steniz

    Steniz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Upplever nu en mycket bättre batteri tid när jag stängde av bakgrundsdata dvs. så att inte telefonen ligger och syncar hela tidin..värkar ta enormt med batteri...