2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

  1. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Laddat telefonen några ggr och har fungerat hyfsat innan. Men denna laddningen räckte typ 9 timmar och det står att "android OS" har dragit 42% batteri. Pisstelefon.
     
  2. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Säger samma. Satte just min på laddning, och det stod 2d 12h på den.. Så bra batteritid som jag har nu har jag inte haft med någon rom.
     
    Last edited: 24 apr 2011
  3. Nizzadaz

    Nizzadaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Men hur tusan kunde du få det?
    Min batteri tid suger. Ändå har jag gjort allt detta:

    Aldrig Wi-Fi, bluetooth.
    Alltid lägsta ljusnivå.
    Använder en helt svart bakgrund.
    Har stängt av all sync och liknande.
    Har ingen widget på homescreenen som behöver uppdateras ofta.
    ------
    Min batteri längd är 3 timmar om jag använder den till att spela t ex Doodle Jump eller Mega Jump. Den har aldrig varit så här dålig i batteri förut!
    Första dagen drog jag en factory reset så det har jag gjort...

    HJÄLP!
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    låt den ladda ett par hela cykler til så ska du se att den reder upp sig.
    du kan ju kolla med spare parts om det är nån app som lever loppan oxå....


     
  5. baconstrumpa

    baconstrumpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddade fullt... stängde av och startade i CWM... Drog en wipe battery stats... Vid nästa laddning gjorde jag samma sak igen och nu ser jag inte samma problem med "Android OS: 70%" längre.
     
  6. THESILVEREAGLE

    THESILVEREAGLE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gjorde samma sak. Problemet är att det fungerade i ca 6 dagar, sedan kom problemet tillbaka.
    Någon sade att Android OS drar batteri i början för att den "lär" sig hur man använder sin telefon. Det verkar som att om man efter den perioden gör det minsta som skiljer sig från innan får telefonen fnatt och suger ut allt batteri.
     
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Alltså, det är något skumt här.

    Efter att jag stängde av GPS-test, så har telefonen dragit 2 % under natten, och mindre än en procent per timme under dagen.


    Igår körde jag igång GPS-test av misstag, stängde efter 10 sekunder. Jag hade också igång maps under 10 minuter.

    Först stod det då mycket riktigt att maps hade dragit fler procent av batteriet än GPS-test, men sedan började GPS-test visa mer och mer av procent av batteriet som hade dragits. Jag stängde då av GPS-test via program/alla program (under tjänster som körs står den ej som aktiv).

    Men vad händer? GPS-test ökar mer och mer i procent av vad som dragit batteriet. Under natten gick hela batteriet ned 10 % i stället för de friska 1-2 och nu på morgonen har GPS-test dragit 30 % sedan telefonen startade (och maps som hade varit igång mer och dragit mer från början, står på 3 %). Jag klickar på GPS-test i statistiken, och det står att programmet varit igång i 10 sekunder?!? Alltså den tid jag verkligen hade igång programmet.

    Jag ser att telefonen har varit vaken hela natten, och enligt statistiken så är det enda program som ändrats i proportion till de andra: GPS-test.

    Något verkar fel. Det är alltid när jag rört GPS-test som det jäklas, men den är ju avstängd enligt "alla program"? Och det står att den varit på i 10 sekunder endast. Kan den dra igång något annat?

    Telefonen har ej varit avstängd under allt det här.
     
    Last edited: 25 apr 2011
  8. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    För övrigt, så, när jag inte har GPS-testproblemen, så går telefonen nu lätt två dygn om jag inte använder den som leksak (inte spelar mer än ngn kvart per dag, inte använde maps mer än 10-20 minuter per dag o.s.v.

    Just nu har den 45 % kvar och står att den gått på batteri i 1 dygn och 23 timmar och 51 minuter. Den skulle gå ett dygn till, lätt, om det inte vore för GPS-test nu då.

    Så tråkigt att det inte fungerar att programmen bara ligger i bakgrunden och inte gör något, utan att man måste in i en jobbig lista och kolla igenom mängder av program för att stänga av dem. "Tjänster som körs" är ju inte att lita på heller, eftersom det här GPS-test inte står som aktivt där, när det går att stänga av från aktivit i listan över alla program.

    Jag har android system info, men battery history (det som jag helst vill kolla tror jag, i alla fall var det det som var intressantast på spare parts som nu inte fungerar på gingerbread) fungerar inte på min telefon står det. Kanske för att jag inte har root. Jag borde verkligen roota...
     
  9. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Jag har problem med att maps tar 30% av batterianvändningen. Detta trots att jag inte använt maps och försökt stänga programmet. Någon med liknande problem eller som har en lösning?
     
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Det låter ju väldigt likt mitt problem!

    Har du kollat även under program/alla program att stänga den vägen? För alla program som är igång syns inte under "tjänster som körs". Ska väl gå att stänga via batteristatistiken också verkar det som.

    Jag har stängt mitt GPS-test, men det drar batteri ändå?!? Om du har stängt via alla program eller batteristatistiken så har du väl samma problem. GPS-en verkar vara en gemensam nämnare i så fall. (Jag har GPS avstängt, så det är inte den som är igång, möjligtvis någon process som är inblandad med GPS-en som är igång eller vill igång.)
     
  11. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har ni förresten sett att det står "stäng av BLUETOOTH när det inte används" i infon för både maps och GPS-test? Klickar man kommer man förstås till GPS-inställningar. :)

    P.S. Kollade batteristatistik igen nu, och GPS-test fortsätter att öka sin procentandel trots att den enligt sig själv endast var igång 10 sekunder för ett dygn sedan.
     
  12. piratrik

    piratrik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag sitter med ett liknande problem. Efter att jag pluggar ur laddaren på morgonen hoppar Cpun till 30% vilket tömmer batteriet på fem timmar. Detta avhjälpa genom att starta om telefonen. All Cpu är kopplad till android system. Har "system panel" för att se detta. Det är bra då man får batteri och cpu historik. störande!
     
  13. Nizzadaz

    Nizzadaz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Jag har löst mitt problem nu!
    Gör så här:
    Settings> Applications> Manage Applications, nu försöker du hitta "Software Update".
    När du hittar den trycker du på den sedan "Clear Data".
    Du kan också göra samma sak på "Market".

    Innan jag gjorde detta låg min Android OS på hela 78%. Nu ligger den på 3%.

    OBS! Det tog ca 12 timmar innan Android OS gick ned till 3% från att jag tog bort datan från Software Update och Market.
     
  14. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Var hittar man denna rom?
     
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Menar du 3h spelande så är det inget konstigt att det suger ur batteriet :)
     
  16. timberking

    timberking Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej hittar inte Software update och clear data i mobilen.
    Vart hittade du det ? Såg det inte på market heller.
    Mitt os drar också över 60%
    Mvh Patrik
     
  17. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Samma problem, Maps drar ständigt 20-30% av batteriet även när jag inte alls har använt det. Jag har tyvärr ingen lösning på det ännu, dock.
     
  18. Sharpilarpen

    Sharpilarpen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har haft samma problem men sen så testa jag sgs tools och körde del battstats sen efter de så har den dragit 25% på Batteriet på 1dag 7timmar timmar med normal användning. och det är mycket bra tycker jag.
     
  19. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det där är väl väldigt relativt. Är det under en hel dag eller under 10 minuter?
    Har du något pgm som har tillgång till maps och ligger å uppdaterar, typ latitude eller något sånt?
    Om du kollar på varje tjänst i batterianvändningsfunktionen ser du ju exakt hur länge den varit aktiv. Klicka på maps. Har den legat aktiv i mer en en minut utan att du använder programmet är det något lurt.

    En annan ny pryl som du kanske sett är att du kan få mer info om du trycker på själva batterijuice-diagrammet högst upp.

    Jag har fått bättre batteritid med Ginger. Enda sura är att stödladdningen inte vill vara med. Testat flera mornar på raken och det är bara att konstatera. Batteriet laddas fullt och sedan slår laddningen ifrån totalt.
    Någon som vet om det är en bugg eller om det är avsiktligt?
    Batteriet mår säkert bättre av det men det är ändå trist som jag använder luren.
     
  20. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Du kan ju ladda den full kvällen innan, sen utan laddare över natten och i med laddaren när du vaknar typ.

    Batteriet slutar att ladda vid en viss temp för att skydda batteriet. Kanske så att den ligger på den tempen och därför inte laddar? Borde svalna när laddningen slår av dock.

    För ett bra tag sedan var det så i CM7, man kunde då ha laddaren i utan att batteriet laddades pga. att det låg på gränsen vad gäller värmen. Men sen implementerade dom batterifixen från JPX så nu tillåter det laddning vid högre temp.

    Samsung kanske inte har implementerat det i ginger eller ngt.
     
    Last edited: 26 apr 2011