Buggar och andra störningsmoment

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av mrNoodles, 31 mar 2011.

  1. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Jag brukar ha min lur på "Stay awake" när jag kör den i hållaren i bilen.
    Dock annan telefon med Amoled. Den blir apvarm också.

    // A
     
  2. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Japp
    Bara att vänta på en fix
     
  3. frotz

    frotz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har en teori om det. Den verkar ha problem att komma ihåg plarserna på apparna man har på sd-kortet. Jag flyttade en app till telefonen och då verkar den komma ihåg vilken plats jag satt den på.

    Sent from my Xperia Arc using tapatalk
     
    TechNoir gillar detta.
  4. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Japp, det är irriterande.. Men för mig är bara vissa appar som byter ordning. En del av de som är i den tredje rutan flyttas längst bak.

    Det kan stämma, för det är samma appar som flyttar sig för mig med som ligger på sdkortet.
     
    Last edited: 23 apr 2011
  5. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    GPSen på min Arc har uppvisat väldigt märkligt beteende idag.
    Den har svårt att få en stabil lock och när jag var ute o sprang idag med Runkeeper så ser jag efter att tag på kartan ett helt schizofrent zick-zack mönster som skulle föreställa min rutt :P
    Reboot var det första jag provade men ingen skillnad. Har också testat andra apps som kräver GPS och de beter sig likartat.
    Drog ner GPS toolbox från Market och laddade ner GPS-assist data men inte heller det hjälpte. Tankar kring detta, någon?
     
  6. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Hur mycket felade i meter?
    Sprang själv idag med Endomondo och tycker den gjorde sitt jobb då.
     
  7. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Väldigt mycket. Efter bara några minuter hade jag rört mig 2km i ovan nämnda mönster. Stod jag stilla såg jag hur min position hoppade på kartan var femte sekund typ.
     
  8. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    något jag stör mig sjukt mycket på är själva telefonboken/kontakter. På Htc så öppnar man "telefon" eller va de kallas och där ser man alla kontakter och att man kan börja knappa in ett nummer eller namn så hittar den en kontakt. Nu så måste man trycka på Kontakter för att börja söka, men på HTC så kunde man också trycka på en smidig Ringa knapp i samma vy. Nu måste man gå in på kontakten å trycka på de telnummer mn vill ringa. Det är sjukt många klick för att ringa upp ett nummer vilket jag stör mig väldigt mycket på :s
    En annan sak är att på HTC så hittar den en kontakt även fast jag skriver xxxers eller er (då radar den upp alla som har ER i namnet.) istället för början av namnet som anders....
     
  9. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  10. eg0n

    eg0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    tack, dialer one får duga, mycket bättre än originalet iaf! Går det att byta namnet på genvägen?
     
  11. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Njae, det tror jag inte. Kanske går i någon annan launcher dock.
     
  12. Sledgehammer

    Sledgehammer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är helt ny användare av smartphones och android. Har stött på en märklig tidsförskjutning hos min Arc. Har tiden inställd på GMT+1 och klockan går som den ska. Dock har jag installerat Lotus Traveler för att synka med mailprogrammet Lotus Notes som jag använder. Alla mina möten mm i kalendern visas 1 timme tidigare än de infaller. När jag kollar i Notes på datorn så ligger mötet 15.00 - 16.00, men när jag kollar på kalendern i telefonen ligger det 14.00 - 15.00. Idag installerade jag även Endomondo och tog en löprunda och allting funkade fint förutom att på min profil hos Edomondo stod det att jag startade min löprunda kl 23.10, trots att jag startade den 22.10. När jag har MMS:at bilder till min sambo säger hon att hon fått dem kl.18 men de står att hon mottagit dem kl.19. Någon som vet vad detta otroligt irriterande fenomen beror på?

    Edit: Sökte vidare i forumet och hittade någon som hade denna förskjutning när han la in poster på Facebook. Testade hans lösning på sitt problem och det funkade även för mig. "När jag ställde in den på tidszon GMT+2 (belgrad) och sen angav rätt tid, så funkar det i FB oxå!!!!"
     
    Last edited: 27 apr 2011
  13. Soccom83

    Soccom83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    ja det är väl kanske inte så konstigt, just nu befinner vi väl oss i gmt +2 iom att vi har sommartid? :) gött att det läste sig hur som helst!
     
  14. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nej, vi befinner oss fortfarande i GMT +1, men google har inte gett Android det ''tankesättet'' med sommartid och vintertid utan istället blir det GMT +2 vilket inte är logiskt och rent tekniskt sett är det felaktigt.
     
  15. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Precis det är otroligt ologiskt och för mig ofattbart att man inte har möjligheten att välja (helst automatiskt) GMT+1 sommartid. Blev många o-xxx där :D

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  16. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Förlorade allt som hette ljud i Arcen i går,löste seg dock med en omstart
     
  17. Golgo

    Golgo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det bara för mig som TrackID plötsligt inte kan kommunicera med servern och vägrar fungera?
     
  18. CrazyDriver

    CrazyDriver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Råkade ut för en märklig bugg igår. Råkade starta facebook-appen av misstag och stängde den igen precis när det skulle visas. Då hamnade facebook-appen plötsligt på hemskärmen bakom alla ikoner. Jag kunde skrolla alla ikoner som vanligt, men facebook låg som en bakgrundsbild.
     
  19. fiddejoh

    fiddejoh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Precis samma sak har hänt mig vid ett par tillfällen, dock med andra appar...
     
  20. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Min Arc har börjat hängt sig nån halv min då och då :( inte alltid men när jag ska starta vissa saker eller trycker runt för snabbt.
    Sen när jag startar kameran och ska ta ett kort så blir det till och från att den inte hittar SD kort å då får jag stänga kameran och slå på den igen.
    En annan sak som ja kanske redan nämt nån stans är när jag låser upp mobilen så står orginal klockan på den tiden som sist jag låste upp den men med låst skärm och uppe i listan är det rätt...
    Lite jobbigt då jag sätter på larmet på rätta klockan, måste vänta ett bra tag innan den börjar reagera men allt annat funkar och flyter på som vanligt just då o_O