Reklamation till eXpansys

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av McGilljam, 8 jan 2010.

  1. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Tidigare i annat inlägg, 23 December:



    Ett inlägg senare, 28 December:



    Svar från eXpansys, 30 December:

     
  2. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Igår, 7 Januari 2010:

    Ringde eXpansys 9:30 och fick prata med vänliga Madde.
    Hon skulle maila en kille på den avdelningen där returer kommer in för att kolla läget lite och sedan maila mig.

    Idag har jag fortfarande inte hört ett ljud om hur det går med min Liquid.
    Dom fick troligen in en massa returer efter jul, men nog borde dom ha börjat kika på det nu iaf.

    Saknar min Liquid jue... :(

    Jaja... fortsättning följer.
     
  3. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Hört nåt?
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Skulle tippa att vi får vänta till efter helgen på en uppföljning, såvida de inte arbetar helger med reklamationer och serviceärenden.
     
  5. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Jag glömmer alltid vilken dag det är när jag är långledig.:o
     
  6. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Uppdatering, efter att ha mailat dom i fredags mottog jag detta några timmar senare:

     
  7. Robertodroid

    Robertodroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick i stort sett ett identiskt svar ;-)

    /R
     
  8. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Dött...

    Undra om dom får isär den eller om någon använder den ett par dagar för att se hur den funkar...?
     
  9. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag lider med dig ...
     
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Är det Expansys eller Acer som håller i servicen? Om det är Acer så tar det ju ett par dagar extra. Vet inte säkert men deras mekaniker, eller hur man nu kallar det, för bärbara datorer sitter bland annat i Hamburg Tyskland. Vettirackarns om det är likadant med mobiltelefoner iofs. En kompis jobbade där ett tag för ett par år sedan.
     
  11. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Liten uppdatering:

    Jag mailade eXpansys i fredags, precis som hon ville att jag skulle göra. Ja, jag gjorde det redan på torsdag eftermiddag och ett till på fredag förmiddag.
    Jag fick aldrig ngt svar, så jag vet inte vad som händer. Tydligen så har dom bara öppnat min reklamation och sedan... ja.. inte vet jag.

    1 arbetsvecka har gått. Besviken över att jag inte har fått svar som utlovat...
     
  12. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Jag tänker inte handla där iaf. :S
     
  13. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Uppdatering Mån 18/1:

    Det förklarar en hel del av mina funderingar. Den skickades till Acer av dom, och tja... om Acer håller på i 3 veckor så kan jag nog räkna med att ha varit utan den i 5 veckor innan det är slut.
     
  14. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Uppdatering 22 Januari:

    Idag fick jag ett mail från eXpansys där det stod: Return E912521 - Product(s) shipped
    Stod ingen mer info.

    Jag mailade dom och fick svar från Åsa att den var på Arldanda med DHL och en länk.
    Nu har jag pratat med DHL och fick dom att styra om den till deras hub. Jag hämtar min Liquid i kväll...

    1 månad tog det.
     
  15. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Låter vid första anblick som lång tid men å andra sidan håller ju Acer i sina reparationer själva. Oftast. De vill göra det. Då måste den gå igenom ett par instanser innan den ligger på rätt bord. Sen skall den ju självklart felsökas och allt det vanliga. Sen tillbaka samma väg som den kom så att alla instanser som fick den på nedvägen förstår att den är klar och på väg åt andra hållet igen.

    Det tar ett tag. Inget konstigt med det egentligen.

    Expansys förstår jag inte varför man hackar på egentligen.
     
  16. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fortfarande felaktig?

    Så, då har jag fått hem min Liquid, men jag är lite ledsen.

    Det började med att jag slog på den när jag kom hem och konstaterade att allt var på franska.
    Jag har fått tillbaka min gamla nalle, reparerad på garanti. Vad som är reparerat framgår inte.

    Lade den på laddning och började städa här hemma. 1 timme senare kom jag tillbaka till nallen och finner att den har startat om. Tänkte inte så mycket mer på det.

    Senare på kvällen ligger jag I sängen och vill plocka hem lite apps. Går in I market och kikar omkring.
    Rätt vad det är så går den över I landscape, fryser till, kickar upp rutan om att det är bara 15% kvar på batteriet, fryser till.
    Noterat 50% batt innan.
    Jag låter den vara och den startar om själv.

    Nytt försök med market och jag får hålla på några minuter innan exakt samma sak händer.
    Landscape, fryser, kickar upp laddning, fryser och startar om.

    Detta skriver jag nu på min Liquid på morgonen. Jag har faktiskt lyckats vara kvar I market nu på morgonen och installerat en hel del apps.

    Vad tror ni?
     
  17. sugplopp

    sugplopp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Låter preciiiis som mitt case:

    Igår kom telefonen tillbaka. Den gick till Tyskland där de inte klarade av att laga den så de skickade den till Frankrike.

    Jag fick inte mer information om jobbet än att de var glada att serva mig, att de reparerat den och noggrant testat den för att verifiera att reparationen var ordentligt gjord. Jag fick en repad lur, inte en ny.

    Märk av min förvåning när den FORTFARANDE INTE kan låsa mot satelliter. Jag har varit ute i nästan en timme och den har legat i fönstret med fri sikt mot himlen i nästan tre timmar. Den har ALDRIG låst mot en enda satellit. Under natten har den stått på med maps igång och fortfarande ingen gps.

    Med andra ord har Acer skickat runt den i Europa, något som förmodligen kostat mer totalt än vad telefonen ursprungligen kostade. Idioti.

    Jag rapporterade felet en vecka efter att jag fick den levererad, den har varit borta i mer än tre veckor så jag antar att det är kört med 14 dagars ångerrätt.

    Jag startade ett nytt case mot acers kundsupport igår. Vi får se om de nappar. Annars får jag ringa igen på måndag.
     
  18. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Hur har den funkat under dagen?
     
  19. xfs

    xfs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tror du har otrolig otur.

    Är dock glad över min Liquid som fungerat perfekt sen jag fick den.

    Hoppas att du, om du lämnar in den igen, får en ny. Den du har är nog riktigt trasig.
     
  20. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Den har faktiskt funkat som den ska. Nu har det gått ett dygn och inte en enda omstart.
    Jag har använt den normalt, varit in I market, lyssnat på streamad musik i Droid Live, surfat och så.

    Jag har inte installerat några apps som ska ersätta orginalfunktioner än, så som sms och kontakter.
    Har ej heller provat gps.

    Så, jag vet inte... den verkar ha skrärpt till sig.
    Den svarar ordentligt på knapptryckning på headset nu iaf, än så länge. Har inte haft den en dag på jobbet än. ;)