Flyttning av kontakter från telefonminnet

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av tompa53, 24 apr 2011.

  1. tompa53

    tompa53 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej jag har försökt att flytta mina kontakter från telefonboken till simkortet utan att lyckas. Jag hittar ingenstans där jag kan göra överföringen. Skulle behöva hjälp. Är det möjligt att göra det?
     
  2. nordgren

    nordgren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inget direkt svar på din fråga men ett tips är att synka alla kontakter med ditt google-konto så har du alltid tillgång till dom.
     
    tompa53 gillar detta.
  3. tompa53

    tompa53 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tack för svaret det är bara det att jag skulle vilja föra över mina kontakter till biltelefonen det är därför som jag skulle vilja föra över dem till simkortet
     
  4. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har du Bluetooth på biltelefonen? Ofta kan man skicka kontakter eller hela adressboken mellan telefoner med Bluetooth. Simkorten bygger sina kontakter på ett telefonnummer per kontakt samt korta namn (få tecken), vilket gör att du borde få ett sämre slutresultat om du går via SIM-kortet än om du för över via tex Bluetooth. Så kolla det, mitt tips.
     
    tompa53 gillar detta.
  5. tompa53

    tompa53 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tyvärr saknar den bluetooth
     
  6. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Hm, sitter och kikar på market (för precis som du kunde jag inte hitta stöd för export telefon>sim i telefonen):

    Contact2Sim Pro 35 kr
    Copy to SIM Card gratis

    Testat dem?

    Uppdatering: prövade precis "Copy to SIM Card", en export och en omstart senare och Voilà - alla nummer exporterade till SIM kortet!
     
    Last edited: 25 apr 2011
    tompa53 gillar detta.
  7. tompa53

    tompa53 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har testat Copy to SIM det som händer är att programmet säger att sim-kortet är full eller låst om den nu är låst var öppnar man den då?
     
  8. MrSister

    MrSister Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Slår du en kod när du startar din telefon? I så fall har du SIM kod lås aktiverat på ditt SIM-kort. Lås upp genom att gå till meny>inställningar>säkerhet>ställ in lås för SIM-kort>lås SIM-kort <- bocka ur (och slå SIM-koden).

    Testa det & återkoppla dina resultat!
     
  9. tompa53

    tompa53 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det har jag gjort men det fungerar ändå inte men om jag går in och flyttar kontakter en och en till sim-kortet då fungerar det men det är ett evighets jobb jag har även pratat med supporten men dom hade ingen lösning ser att det är många som har samma problem får hoppas att det löser sig vid uppdateringen av programvaran som kommer senare. Men du ska ha tack för all hjälp
    Mvh Tommy