[ROM][Gingerbread]Okt - 22 - MIUI - XJ's - Miuiandroid - MIUI.us, FAQ - Guide - Mods

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av leolulz, 17 apr 2011.

  1. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ja, 1.4.22 är ju till stor del en uppfixningsrelease. Nu när 3-edition är nästintill klar kan ju utvecklarna snabba upp och fixa till koden.


    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  2. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nej, iaf inte på ett tag. I början var inte utvecklarna intresserade av att västerlänningar överhuvudtaget, vilket numera har ändrats iaf litegrann. Marhuk som tillhandahåller språkpaketen är numera inne i den officiella betagruppen och får veckans release tidigt samt tillgång till program och funktioner ännu tidigare. Men som sagt MIUI är först och främst utvecklad för den kinesiska marknaden, vad som händer i framtiden är ju svårt att säga.
     
    Last edited: 23 apr 2011
  3. skuum

    skuum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tips på någon Kernel till a2sd versionen ?

    Påverkar det ens mkt jämfört med standard? Tänkte på batteritid, snabbhet etc.
     
  4. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Lekt runt lite med olika kernels men märker egentligen aldrig någon skillnad med vare sig batteritid eller hastighet, tror att det mest handlar om placebo effekt, precis som radio byte oftast är.

    Men kommer det rekommendationer på bra och stabila kernels för MIUI så tipsa här så slänger jag in dem som rekommenderade kernels i tredje "tomma" posten.
     
  5. -Daniel

    -Daniel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja okej tack för svaret! går det flasha in Miui genom o följa Dreamhawks guide eller behöver man göra något annorlunda? :)
     
  6. Dagon^

    Dagon^ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    512
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Bara flasha som vanligt.

    1. Wipe data/cache/dalvik/battery stats
    2. Flasha rom.zip
    3. Flasha langpack.zip

    :cool:
     
    -Daniel gillar detta.
  7. -Daniel

    -Daniel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tusen tack det funkade kanon! :)
     
  8. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Du kan väl iaf läsa första posten när du läser en [ROM] tråd där står ju vanligtvis svaret på frågor som din men jag såg att du nu fått svar och ville bara säga välkommen till MIUI.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
    -Daniel gillar detta.
  9. adsa

    adsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    kanske korkad fråga men bäst att vara säker, ska man ladda ner för GSM eller CDMA desire? Har bara läst om Bravo och BravoC eller vad det va så vet inte vilken som e vilken?
     
  10. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Du skall använda rom-filen för Desire GSM, CDMA är för amerikanska nät och den fungerar inte med våra telefoner här.
     
  11. robe42

    robe42 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Och däääär räddade du min MIUI från att bli cmod7 istället.
    Var så vansinnigt trött på att inte kunna ladda ner från market över 3g...
     
  12. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Va roligt och välkommen till MIUI men nu slipper du ju inte CM7 alldeles, MIUI använder ju CM7 som bas ;).
     
    Last edited: 25 apr 2011
  13. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Kör för närvarande RCMix HD desensized som robocik gjort, men funderar på att gå över till denna nu. Med nuvarande rom så ser partitionsetupen ut såhär: Fat + 1GB Ext4 + 0.3GB Ext4 + 0.1GB Swap, kommer det fungera även med MIUI? Och om jag kör wipe på allt, behålls innehållet på sdkortet, så jag enkelt sen kan köra en backup från Titanium? Får aldrig riktigt kläm på hur det fungerar.

    Edit: Och är det nån som vet om blåtandheadsetet MW600 fungerar med MIUI 1.4.22?
     
  14. batiatus

    batiatus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z3
    kör med cyanogenmod 7.02 nu men funderar på att testa MIUI, har inte gort nån förändring på mitt minneskort (ingen partionering el likn) fungerar det att bara flasha om som vid en uppgradering?

    /b
     
  15. kettle

    kettle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    999
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Ja det funkar bra, har du problem så gör du bara en wipe

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  16. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ja du kan bara köra in MIUI med den partitionsmodellen, själv hade jag nog rensat upp lite i partitionerna och bara haft fat och en ext men det är ju upp till dig. Om du använder en standard Desire HBOOT bör du aktivera cache och Dalvik2sd innan du gör en restore med titanium. Allt är beskrivet i min FAQ i andra posten.

    Angående ditt headset kan jag inte svara, fungerar det under CM7 borde det fungera även i MIUI men som sagt, jag har aldrig testat så jag kan inget veta.
     
  17. batiatus

    batiatus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Sony Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Z3
    Så för att kunna köra dalvik cache som står i 2´a inlägget så måste man ha "tremor" ap2sd program och även då partionera minneskortet om jag har förstått det korrekt?

    får nog vänta på mitt beställda minneskort innan jag formaterar om

    EDIT: och vad är lämplig partionering av ett 16gb kort?

    /b
     
    Last edited: 25 apr 2011
  18. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Du har ju flera val, antingen använder du froyos a2sd och ingen extas partition, eller så använder du MIUI default där programfilerna hamnar på en extas partition med Dalvik och program cache stannar kvar internt, eller så aktiverar du full a2sd.

    Det är alltså inget tvång att ha en ext partition, du kan ju då oxå använda en mer lämplig hboot och rekommenderar då 'sense hboot'.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  19. adsa

    adsa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    MIUI va ju riktigt bra och snyggt :)

    Ingen som sitter och ruvar på en svensk översättning? funderar på att läsa på hur man gör och kanske börja lite smått själv.
     
  20. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hade varit riktigt fint med en svensk översättning men tyvärr är det ett ganska stort jobb. Många av översättningarna är inne i apk-filer och många andra är grafiskt ingraverade med kinesisk eller engelsk text där hela knappar skulle behövas göras om och tyvärr är detta ett jobb som inte heller kan bli klart då MIUI uppdateras varje vecka och översättningarna måste uppdateras likaså.

    Jag har varit översättare för en del projekt förut te.x operativsystemet PC-BSD och tittade på MIUI redan i höstas men det är alldeles för mycket jobb men när MIUI kommer i en stabil release (vilket troligtvis aldrig sker dock) kommer jag att översätta det till svenska.
     
    Last edited: 25 apr 2011