Evig boot efter krångel *obrukbar telefon*

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av Gnubaver, 27 apr 2011.

  1. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Tjenare! Så här ligger det till, jag hade gilgamesh romen installerad och allt funka jättebra, men sen så körde jag rätta till filrättigheter i Rom Manager och så sa den att jag skulle starta om telefonen och när den startade om sig och jag kom in så var det som alla fonter/texter var nerplattade, så man såg ju inte alls vad det stod nånstans varken i program eller på skärmen eller på ikoner.

    Då tänkte jag att jag skulle köra en restore i Clockwork Recovery (från boot) och allt gick bra men nu kommer LG loggan upp och den där "baren" som rullar på men sen stannar den och den bootar aldrig.

    Vad bör jag göra?
     
  2. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag kan inte ens göra en NVFlash recovery, det känns ju skönt!

    Den stannar på "Sending file system.img"

    21364736/358400000 bytes sent

    Vad göra?
     
  3. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Sådär det löste sig till slut!

    Fick köra NVFlash 4 gånger tills den lyckades föra över allt den skulle!

    Frågan är varför?
     
  4. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Vilken egen liten gullig tråd detta blev!

    Tänkte fråga om det är vanligt att man hamnar i en boot loop när man kör en restore från clockwork recovery, för allt detta tog ju flera timmar för mig att fixa!
     
  5. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Det verkar mycket konstigt, att problemet uppstår när du fixar rättigheter förvånar mig inte. Rättigheter innebär alltid problem :P

    Men att få en boot-loop efter att ha återställt från en nandroid backup har jag aldrig varit med om. Bra att det fixat sig för dig iallafall.
     
  6. Snytbaggen

    Snytbaggen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kan det varit så enkelt att du glömde backa bak till EXT3? Gilgamesh-romen uppdaterar till EXT4 automatiskt, och om du glömmer att formatera om till EXT3 när du kör en restore så blir det en boot loop. Det hände för mig i alla fall.
     
  7. rbt

    rbt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    hehe en kort angående att du inte fick några svar under felsökningen... testa ett forum i en annan tidszon :P inte många som e vakna å sitter här vid den tiden på natten
     
  8. SlickNick

    SlickNick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick detta felet idag. Jag gick in i menyerna lite på känn. Letade efter Inställningar>Skärm>Typsnitt och ändrade det till något annat. Det fungerade för mig iallafall nu efter en reboot. Får väl se om det håller i sig.