Samsung Galaxy S II recensioner

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av sorensen_robin, 22 apr 2011.

  1. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag förstår faktiskt inte den här hetsen kring dubbelkärnigt. Missförstå mig rätt nu, jag tillhör själv den skala som vill ha dubbelkärnigt, vilket innebär att jag inte förstår mig på hur jag själv fungerar :). Ibland känner jag att jag bara måste ha det, andra gånger känns det mer som ett påstående som halvt glider in på ordet "försäljningstrick". Jag har stått och velat mellan ett par telefoner gång på gång och just nu ställer jag mig frågan:

    "Vad kan en SGS2 göra som inte en enkelkärnig kan (säg Arc)"?

    Och mitt svar blir oftast "ingenting".

    Visst, saker kommer flyta, surf med flash går smidigare etc. Men då får man ju vara lite rationell och ställa sig frågan;

    "Om jag skriver in http://www.aftonbladet.se i sökfältet på min webbläsare i Android, vill jag vänta 5,4 sekunder eller 6,9 sekunder på att sidan skall ha laddat klart"?

    Svaret blir oftast "Vem fan bryr sig" :D.

    Dessutom, hur ofta trycker jag igång 4 youtube-klipp på en sida samtidigt som jag vill scrolla, rätt onödigt eller hur :).

    Men som sagt missförstå mig inte nu pojkar, jag är lika hetsig på dubbelkärnigt jag med, men ibland får jag ge mig en käftsmäll och se på saker och ting ur andra perspektiv.

    Nu blev det alldeles för mycket off topic. Snälla moderatorer, slå mig inte... <3
     
    yxskaft gillar detta.
  2. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fast nu är inte prestandaskillnaden så liten som du talar om. Jag vill inte att saker ska börja lagga på, det är sjukligt irriterande. SGS II är mycket bättre än arc, i mångt och mycket tack vare dual-core-processorn. I mobiltelefonerna så ökar prestandan väldigt mycket mellan varje generation, så att nästa generation alltid blir betydligt trevligare.

    Sedan skulle jag kalla det försäljningsknep att kalla något för ett försäljningsknep (o_O).
     
  3. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vissa hävdar att arc:en har bättre kamera, and hävdar att SGS2:ans kamera är att föredra. Jag tycker att SGS2 har bäst kamera, baserat på Eldar Murtazins foton.
     
  4. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Last edited: 28 apr 2011
  5. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    9/10...
     
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har du länken till där han jämför kamerorna i SGS2 och SE Arc, jag hittar den inte :(.

    Att ta bilder i dagsljus är i min mening bara slöseri med tid, där tar till och med den gamla goda HTC Legend bra bilder. Det är i svaga ljusförhållanden och totalt mörker det börjar bli intressant. Jag har ett bra test som ingen tillverkare ännu använt sig av, att svepa med kameran i olika hastigheter och därefter se hur pass suddig/klar bilden blir.

    En snabb "shutter" och bra skärpa föredrar jag själv framför exempelvis perfekt färgåtergivning. Blir bilden suddig, för att motivet rör sig lite är den ju ändå ingenting att ha.
     
  7. inzomniac

    inzomniac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2011
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8+
  8. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Sjukt bra recension

    POWER

    There's simply never been an Android handset this smooth and this fluid in its operation. Nothing phases the GSII, and the only time we got it to show any performance dropoff was in enacting a pinching gesture on the home screen to bring up an Exposé-like overview of all seven homescreens. That's seven fully loaded-out homescreens with information updating live (multiple clocks plus news and weather feeds) and the only thing that recipe for memory overload produced was a slight stutter in animating the zooming effect. There's just no getting around the extravagant amounts of power this device has
     
  9. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Tjohooo :D!

    Bara inte telefonen nu känns för bred för enhandsfattning så blir det ett köp direkt :).

    Samt att CM7 ser till att komma ut väldigt snabbt så vi alla kan koppla in våra Wiimotes och spela emulatorer på TVn dagarna långa ;).
     
  10. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    Dual Core kanske inte ändå är så illa va ? :-)

    Börjar du va övertygad ?
     
  11. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Här: http://translate.google.com/transla...ile-review.com/review/samsung-galaxy-s2.shtml

    Exempel (studera bilderna i ull upplösning):

    SGS2: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2-full/photo/13/sams2.jpg
    Arc: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2-full/photo/13/se1.jpg

    SGS2: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2-full/photo/13/sams1.jpg
    Arc: http://mobile-review.com/review/image/samsung/galaxy-s2-full/photo/13/se2.jpg

    Finns fler bilder, dessa tog jag bara på måfå.

    De som säger att arc:en tar bättre kamera måste nog se bilderna i full upplösning. Annars skulle man kunna tro att arc:en tar bättre (eller i alla fall snyggare) med dessa höga färgmättnad.
    Galaxy S II har typ inget färgbrus, vilket dock arc:en får dras med. Detta liknar på många sätt Satio vs N8, där den förra tar brusiga bilder med hög färgmättnad och den senare tar bilder med lågt brus och lägre färgmättnad.
    Dock så ska tydligen arc:en ha onödigt stor komprimering på sina bilder (för att det skulle gå snabbare att ta bilder), men detta skulle inte hjälpa bruset.
     
  12. Vimes

    Vimes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tur att man inte kopte O2X som knappt klarar en dag.

    :)
     
  13. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Kanon, får tacka för länken, översatt och allt ;). Märker helt klart att jag utan tvekan kommer "kunna leva" med kameran i SGS2.

    Absolut, det börjar jag bli, speciellt nu när jag fått mer info om kameran :D. Har dock två saker som fortfarande cirkulerar i huvudet.

    1 (Viktig). Hoppas för guds skulle inte att jag tycker mobilen känns för bred för att manövrera med en hand. Arc kändes perfekt i denna situation, Desire HD är för bred, får det ej att funka, och då pratar vi millimeter :eek:.

    2 (Fjantig). Kommer utan tvekan, nu när det blir dubbelkärnigt, att använda SGS2:an som en portabel PSX med hjälp av FPse. Spela på TVn är en självklarhet, dock finns det inte på kartan att spela med hjälp av touchknapparna. Det är trådlöst som gäller, Wiimote-style. Den enda applikationen som finns för detta ändamål är "Wii Controller IME", men denna ska tydligen inte fungera med Touchwiz :(. Frågan är ju då om andra BT-kontroller fungerar eller om det är BT-stacken som Samsung begränsat.

    En till sak jag kom och tänka på, LED-notifikation. Detta saknas men om jag förstått allt rätt "åtgärdades" detta med hjälp av ROOT och att då back- och homeknappen blinkade vid missat samtal, inkommet SMS etc?
     
  14. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    som jag då min 02x klarade hela 6 timmar med bt på, min huawei u8300 som jag har nu i väntan klarar 12 timmar med ett batteri som är stort som ett frimärke. ge mig min sgs2x
     
  15. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Lägg ner, kom inte med den där argumentationen. Orkar inte förklara en hundrade gång.
     
    flippzii och Janne303 gillar detta.
  16. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ok...?
     
  17. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

    nox

    1..Tror inte att bredden blir ett problem när den är så tunn.

    2..Nu gissar jag bara....Men borde de inte fixa sig om man flashar en annan rom med rätt BT-stack ?
    Läs på xda-developers.com eller lägg upp en fråga där..
    Eller läs om hur de funkade på sgs.

    Finns ett program som heter noled där ikoner kommer fram på skärmen.
    Sen brukar de finnas program som gör att touchknapparna blinkar osv.

    Måste kännas trist att sitta på en LG nu :ehm:
     
  18. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Klockrent! Tack för hjälpen! Det finns fasiken allt för Android. Nu får det minsann bli att fara ut i galaxen!!
     
    Janne303 gillar detta.
  19. moparlinke

    moparlinke Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2009
    Inlägg:
    3 111
    Mottagna gillanden:
    642

    MINA ENHETER

  20. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    måste ändå testa telefonen fysiskt innan jag bestämmer mig ;-) synd att den är 4"3...4" hade räckt gott och väl